Τα πρώτα από τα νέα επιθετικά τους ελικόπτερα παρέλαβε η 773 Μοίρα ελαφρών επιθετικών ελικοπτέρων νωρίτερα φέτος, όπως αναφέρει ανακοίνωση του Σώματος Πεζοναυτών των ΗΠΑ. Το νέο AH-1Z Viper, γνωστό και ως ‘Zulu’, αντικαθιστά σταδιακά το παλιότερο AH-1W Super Cobra στις εκστρατευτικές μονάδες των Πεζοναυτών.
Η νεώτερη έκδοση των ‘Vipers’ ενσωματώνει καλύτερα ηλεκτρονικά συστήματα που επιτρέπουν στα ελικόπτερα να είναι πιο αξιόπιστα και πιο ικανά σε αποστολές μάχης.
“Μπορεί να μοιάζουν εξωτερικά με τα παλιότερα ‘Whiskey’ αλλά στο εσωτερικό πρόκειται για ένα εντελώς νέο ελικόπτερο”, λέει o διευθυντής για την ασφάλεια και την πιστοποίηση, λοχαγός των Πεζοναυτών Chase “Lolo” Laurita. “Όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα διεύθυνσης βρίσκονται σε ένα ‘γυάλινο χειριστήριο’ που κατά βάση μοιάζει με tablet ή οθόνη υπολογιστή ώστε η διαδραστικότητα με τον χειριστή να είναι πολύ πιο εύκολη. Η ποιότητα της εικόνας είναι εξαιρετική και αυτό κάνει την αποκάλυψη των στόχων πολύ πιο εύκολη”, συνεχίζει.
Τα ‘Viper’ ενσωματώνουν έξι σημεία ανάρτησης οπλισμού σε δύο σταθερές πτέρυγες που είναι μεγεθυμένες σε σύγκριση με τα ‘Wiskey’, ενώ φέρουν ισχυρότερους κινητήρες και μεγαλύτερης χωρητικότητας δεξαμενές καυσίμου, στοιχεία που δίνουν τη δυνατότητα στο ελικόπτερο να πετά πιο γρήγορα και σε μεγαλύτερες αποστάσεις, να μεταφέρει μεγαλύτερη ποσότητα οπλισμού και γενικά να δίνει περισσότερο το “παρών” πάνω από τα στρατεύματα που υποστηρίζει στο πεδίο της μάχης.
Θα ήταν ωραίο να βλέπαμε ένα άρθρο που να συγκρίνει τις ικανότητες των δικών μας Apache με αυτά των Τούρκων, Cobra και Τ129 ATAC
Αν και άσχετο με το συγκεκριμένο άρθρο, το αναφέρω εδώ γιατί είμαι σίγουρος ότι η Πτήση με την μακρά ιστορία της και αξιοπιστία όλα αυτά τα χρόνια επηρεάζει τους επιτελείς. Ίσως ένα σχετικό άρθρο της Πτήσης να είχε σημασία για αυτό και μόνο το λόγο, αν και θα είχε ενδιαφέρον έτσι και αλλιώς.
Πιστεύω ότι ήρθε η ώρα εάν μας τα κάνουν διαθέσιμα οι ΗΠΑ, να πάρουμε σε πολύ χαμηλή τιμη AH 64D από τα εκατοντάδες που αποσύρουν προς αντικατάσταση των Α+ Και όχι μόνο. Επειδή ακούγεται ότι κοιτάμε για τρόπους αναβάθμισης των Α+, ίσως δεν κάνει νόημα εάν μπορούμε σε συμβολική τιμη να πάρουμε τα D και να έχουμε ομοιομορφία και υψηλότερες δυνατότητες. Μαζί με πιστοποίηση Spike NLOS θα ήταν αριστούργημα. Η πιστοποίηση τους σε 2 τύπους δεν θα είναι λογική. Ίσως είναι ευκαιρία να ονομάσουμε ως «εκπαιδευτικά»τα Kiowa και να γεμίσουμε τις επιτρεπόμενες οροφές μόνο με D παίρνοντας και κάποια παραπάνω για ανταλλακτικά. Ανταλλακτικά για D βρίσκει κανείς έτσι και αλλιώς εύκολα πια.
https://defence-blog.com/news/army/u-s-army-to-retire-hundreds-ah-64d-apache-helicopters.html
Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί οι Αμερικάνοι Πεζοναύτες δεν πήραν Apache και επιμένουν με τα Cobra.