Έκπληξη, αν και πιστή στη μακρά παράδοση που επιφυλάσσει η Γαλλία στις συμμετοχές της σε πολυεθνικά προγράμματα, αποτέλεσε η χθεσινή ανακοίνωση για την επιδίωξή της να προχωρήσει σε επιχειρησιακό ΜΕΑΜ (Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος Μάχης) της κατηγορίας «παραστάτη» («Loyal wingman») που θα βασίζεται στην εμπειρία του αρχικού nEURon παράλληλα με την επόμενη μεγάλη αναβάθμιση του Rafale F5.
Να θυμίσουμε ότι το μαχητική έκτης γενιάς FCAS, στο οποίο συνεργάζονται η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία είναι «σύστημα» ενός επανδρωμένου και ενός μη επανδρωμένου αεροσκάφους.
Για το τι σημαίνει η ανακοίνωση σε σχέση με το FCAS και εάν η Γαλλία αυτονομείται στο συγκεκριμένο θέμα, κάτι που είναι ήδη ρήγμα στο πρόγραμμα ή προσπαθεί να προηγηθεί και να προκαταλάβει τους δυο συνεργάτες της είναι δύσκολο να απαντηθεί αυτή τη στιγμή.
Στο Παρίσι οι διαρροές αναφέρουν ότι στον διαμοιρασμό έργου για το FCAS η Airbus Defence Systems «έριξε» την Dassault στον κομμάτι που αφορά το μη επανδρωμένο αεροπλάνο και έτσι οι Γάλλοι… διαχώρισαν τη θέση τους.
Άλλες όμως πηγές αναφέρουν ότι, απλά -κατά την πάγια γαλλική τακτική- άρχισαν οι ελιγμοί για την ανάληψη της ηγετικής θέσης.
Και επειδή πάλι άρχισαν κάποιοι να γράφουν διάφορα ανυπόστατα, ΟΧΙ το nEURon δεν ήταν ποτέ πρόγραμμα ΜΕΑΜ που απέτυχε να φτάσει σε επιχειρησιακό επίπεδο, αλλά ένα πρόγραμμα επίδειξης τεχνολογίας, όπως ξεκάθαρα δείχνει και η γαλλική ανακοίνωση.