Σε μερικές εβδομάδες ή έναν μήνα το περισσότερο η Naval Group φιλοδοξεί να κλείσει την υπόθεση των ελληνικών φρεγατών Belh@rra.
Στο περιθώριο εταιρικής εκδήλωσης στις 21 Φεβρουαρίου, κορυφαίοι αξιωματούχοι της γαλλικής κρατικής εταιρείας ανέφεραν ότι οι διαπραγματεύσεις αφορούν δύο φρεγάτες πανομοιότυπες με τις πέντε του Γαλλικού Ναυτικού, με «μόνη» διαφοροποίηση την ενσωμάτωση του πυραύλου cruise MdCN (προηγουμένως γνωστού ως SCALP Naval).
Σε περίπτωση που υπάρξει οριστική συμφωνία, τα ελληνικά πλοία θα ναυπηγηθούν στη Λοριάν, στη θέση του δεύτερου και του τέταρτου πλοίου για το Γαλλικό Ναυτικό. Λαμβάνοντας υπόψιν πως το πρώτο πλοίο που ναυπηγείται για το Γαλλικό Ναυτικό, αναμένεται να παραδοθεί το 2023, τα πλοία που θα πάρει η Ελλάδα θα πρέπει λογικά να είναι έτοιμα προς παράδοση γύρω στο 2024-25.
Μιλώντας στην εκδήλωση ο διευθύνων σύμβουλος της Naval Group, Hervé Guillou, σημείωσε ότι τα δύο πλοία θα κατασκευαστούν στη Γαλλία και ότι η γαλλική πλευρά δεν έχει εκφράσει ενδιαφέρον για την εξαγορά ελληνικού ναυπηγείου. Ο ίδιος έδωσε τέλος έμφαση στο ότι το πρόγραμμα FDI είναι ένα διμερές πρόγραμμα της ελληνικής και της γαλλικής κυβέρνησης.
Στην ίδια εκδήλωση συμμετείχε ο γενικός διευθυντής ανάπτυξης της Naval Group, Alain Guillou, ο οποίος αναφέρθηκε στην παρουσία του στην Αθήνα μια εβδομάδα πριν την εκδήλωση της Naval Group. Ο ίδιος υπογράμμισε πως η «μόνη» διαφοροποίηση που προσφέρεται είναι αυτή του MdCN, ώστε το δεύτερο πλοίο του γαλλικού προγράμματος να παραδοθεί στην Ελλάδα. Ο MdCN αναπτύχθηκε έπειτα από απαίτηση του Γαλλικού Ναυτικού, ανήκει στην κατηγορία του αμερικανικού Tomahawk και η φερόμενη εμβέλειά του εικάζεται πως μπορεί να πλησιάσει τα 1.000km. Ο MdCN πήρε το «βάπτισμα του πυρός» το 2018 στη Συρία, κατά τη διάρκεια Δυτικής πυραυλικής επιδρομής κατά της συριακής κυβέρνησης, ως αντίποινο για πιθανή χρήση χημικών όπλων κατά αμάχων.
Επιπλέον, ανακοίνωσε τους τρεις άξονες της ελληνογαλλικής βιομηχανικής συνεργασίας, οι οποίοι είναι η ελληνική εμπλοκή σε κάποια υποσυστήματα, στη μελλοντική υποστήριξη των πλοίων και τη δημιουργία γραφείου μελετών στην Ελλάδα γύρω από θέματα R&D του προγράμματος. Ο Alain Guillou ελπίζει ότι οι διαπραγματεύσεις θα ολοκληρωθούν τις επόμενες εβδομάδες ή έναν μήνα το πολύ.
Το Γαλλικό Ναυτικό ναυπηγεί πέντε φρεγάτες FDI, τις οποίες θα εντάξει σε υπηρεσία έως το 2030. Τα πλοία θα έχουν εκτόπισμα 4.400t, μήκος 121,6m, πλάτος 17,7m και βύθισμα 6,7m. Το πλήρωμα θα αποτελείται από 125 αξιωματικούς, υπαξιωματικούς και ναύτες. Η μέγιστη ταχύτητα θα είναι 27kn και η αυτονομία θα φτάνει τα 5.000nm με ταχύτητα 15kn. Ο κύριος οπλισμός θα περιλαμβάνει πυροβόλο των 76mm, δύο πυροβόλα των 20mm, 8 πυραύλους κατά πλοίων Exocet MM40 Block 3c, 16 Α/Α πυραύλους Aster 15/30 και τορπίλες MU90. Επιπλέον εξετάζεται η αξιοποίηση ΑΤ πυραύλων MMP για την αντιμετώπιση μικρών σκαφών και υπάρχει η δυνατότητα αύξησης των Aster 15/30 σε 32, με τον διπλασιασμό των συστημάτων VLS SYLVER.
Κατά την παρουσία του Alain Guillou στην Αθήνα, υπήρχε σε περίοπτη θέση στη Γαλλική Πρεσβεία μοντέλο υπό κλίμακα μιας φρεγάτας FDI/Belh@rra με πυροβόλο Strales και τέσσερα συστήματα VLS SYLVER, που θα μπορούσε να είναι η τελική πρόταση της Naval Group προς το Πολεμικό Ναυτικό. Αλλά απουσίαζαν οι παρεμβολείς αντιμετώπισης αντιπλοϊκών πυραύλων και το αντιβληματικό σύστημα στην οροφή του υπόστεγου φιλοξενίας του ελικοπτέρου και του UAV. Κατά τη διάρκεια του Ελληνογαλλικού Φόρουμ, που έγινε τον Ιανουάριο στο Παρίσι, ο Hervé Guillou είχε μιλήσει για ένα πρόγραμμα αξίας €2 δις και είχε αναφερθεί σε δύο φρεγάτες.
Στα €2 δις το κόστος του προγράμματος των δύο ελληνικών Belh@rra
Η Ελλάδα και η Γαλλία υπέγραψαν στις 10 Οκτωβρίου 2019 Επιστολή Προθέσεων (Letter of Intent – LoI) για την προμήθεια δύο φρεγατών FDI/Belh@rra. Η επιστολή, αν και αποτελεί μια μορφή δέσμευσης, δεν σημαίνει ότι θα οδηγήσει αυτόματα σε τελική συμφωνία, αφού η ελληνική κυβέρνηση λέει πως το θέμα έχει πολύ δρόμο ακόμα.