Μόνο του στον αέρα σχεδόν επί ένα εικοσιτετράωρο, το πρώτο από τα πέντε μη επανδρωμένα αναγνωριστικά μεγάλου ύψους RQ-4D με διακριτικά του ΝΑΤΟ προσγειώθηκε στον Αεροναύσταθμο Σιγκονέλλα στην Σικελία στις 21 Νοεμβρίου γράφοντας ιστορία. Έχοντας απογειωθεί από το Palmdale της Καλιφόρνια 22 ώρες νωρίτερα, το Global Hawk ‘AV-SA-0015’ σηματοδοτεί την έμφαση που δίνει η Συμμαχία στις επιχειρήσεις συλλογής πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης με μέσα τεχνολογίας αιχμής, σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα του ΝΑΤΟ, Γιένς Στόλτενμπεργκ.
Βασισμένα στο RQ-4 Block 40 της αμερικανικής Αεροπορίας, τα NATOϊκά Global Hawk του προγράμματος AGS (Alliance Ground Surveillance) είναι προσαρμοσμένα στις προδιαγραφές της Συμμαχίας για διεξαγωγή επιχειρήσεων ISR (Intelligence, Surveillance, Reconnaissance) με κάθε καιρό. Τα άλλα τέσσερα drones του τύπου πραγματοποιούν ήδη διάφορες πτητικές δοκιμές.
Όταν παραδοθούν και τα υπόλοιπα, θα αρχίσουν να πετούν εξόδους πιστοποίησης πριν αποδοθούν στην δύναμη AGS του ΝΑΤΟ για εκμετάλλευση. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 15 χώρες-μέλη της Συμμαχίας (Βουλγαρία, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Γερμανία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Νορβηγία, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία και Ηνωμένες Πολιτείες) ενώ η αρχική επιχειρησιακή ικανότητα των RQ-4D αναμένεται στο πρώτο εξάμηνο του 2020.
Το RQ-4 Global Hawk είναι μια μη επανδρωμένη πλατφόρμα αναγνώρισης μεγάλου ύψους και εμβέλειας (High-Altitude Long-Endurance, HALE) με ακτίνα δράσης που φτάνει τα 12.300 ναυτ. μίλια. Έχοντας βάρος πάνω από 14,5 τόννους κατά την απογείωση, μπορεί να εκτελεί την αποστολή του από ύψος 60.000 ποδών πετώντας επί 30 και πλέον ώρες χάρη στον τουρμποφάν F137-RR-100 της RR-North American και τα 39,8 μ. εκπέτασμα πτερύγων που διαθέτει. Η έκδοση Block 40 κατέχει το ρεκόρ μεγαλύτερης διάρκειας πτήσης χωρίς ανεφοδιασμό αεροσκάφους της USAF με 34,3 ώρες.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Έρχονται τα Ρομπότ: Τα πρώτα drones του ΝΑΤΟ στην Σιγκονέλλα
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
3 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι εξελίξεις στο πρόγραμμα ηλεκτρονικού πολέμου για τα F-16V της...
Η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται σε διαρκείς συζητήσεις για τη σημαντική βελτίωση των μαχητικών αεροσκαφών F-16V, με την εισαγωγή ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου. Η...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Ιανουαρίου 1963: Μάχη του Απ Μπακ, η...
Επιχείρηση καταστροφής σταθμού Βιετκόνγκ στο Νότιο Βιετνάμ καταλήγει σε πανωλεθρία λόγω ελλιπών πληροφοριών για τον εχθρό.Η σύγκρουση έρχεται ως επακόλουθο του διχασμού του Βιετνάμ...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...