20.3 C
Athens
Σάββατο, 26 Απριλίου, 2025
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑN400: Όταν η Northrop προσπαθούσε να βγάλει από τη μύγα (F-5) ξύγκι...

N400: Όταν η Northrop προσπαθούσε να βγάλει από τη μύγα (F-5) ξύγκι (νέο εκπαιδευτικό)

- Advertisement -

Η Northrop κάποτε πρόσφερε μία πετυχημένη σχεδίαση ελαφρού μαχητικού αεροσκάφους, του F-5A/B Freedom Fighter που εξελίχθηκε στο αναβαθμισμένο F-5E/F Tiger II και το οποίο υπήρξε μία ιδιαίτερα μεγάλη εξαγωγική επιτυχία ειδικά για χώρες που έψαχναν σύγχρονα για την εποχή μαχητικά αεροσκάφη σε σχετικά χαμηλές τιμές.

Η βασική σχεδίαση ήταν τόσο πετυχημένη, που η Northrop πρόσφερε αργότερα και τη ριζικά ανανεωμένη έκδοση του F-5E που έλαβε και νέα κωδικοποίηση ως F-20 Tigershark. To πρόβλημα ήταν ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν στα εξελιχτικά όρια της συγκεκριμένης σχεδίασης που όταν πια έγινε διαθέσιμο, είχαν εμφανιστεί πραγματικά νέες σχεδιάσεις όπως το F-16 που έμελε να κυριαρχήσει στην συγκεκριμένη αγορά τις επόμενες δεκαετίες.

Το F-20 λοιπόν υπήρξε μία αποτυχία που δεν μπήκε καν σε παραγωγή. Η ιστορία αυτή επαναλήφθηκε στο ίδιο μοτίβο για μία ακόμα φορά, αλλά σε άλλο τομέα. Το F-20 προορίζονταν να αντικαταστήσει παλαιότερα μαχητικά ή ακόμα και τα αρχικά πεπαλαιωμένα πια F-5A/B.
Το οποίο F-5Α/Β προέρχεται σχεδιαστικά από το εκπαιδευτικό Τ-38 Talon που ήταν και το αρχικό εξελικτικό στάδιο της συγκεκριμένης πλατφόρμας. Όταν λοιπόν ήρθε η ώρα να βρεθεί ένας αντικαταστάτης για τον ίδιο τοT-38, η Northrop Grumman προσπάθησε να εφαρμόσει την ίδια λογική με το F-20. Πρόσφερε στην αμερικανική Αεροπορία ένα ανακατασκευασμένο T-38 με ελάχιστες πρακτικά σχεδιαστικές διαφορές και την καινούρια κωδικοποίηση Ν400.
Ένα πρωτότυπο πράγματι κατασκευάστηκε και δοκιμάστηκε πραγματοποιώντας εκτελώντας μερικές δοκιμαστικές πτήσεις. Το αποτέλεσμα όμως ήταν μία αποτυχία αφού φάνηκε ότι η απόδοση του αεροσκάφους φέρεται να ήταν τόσο πολύ κατώτερη των προσδοκιών, ακόμα και σε σχέση με το Τ-38 που υποτίθεται ότι θα αντικαθιστούσε, που η εταιρεία αποσύρθηκε οικειοθελώς από τον τότε ανταγωνισμό T-X της αμερικανικής Αεροπορίας.
Τελικά με την λήξη του Ψυχρού Πολέμου δεν συνέβη τίποτα και απλά εγκρίθηκε ένα ευρύ πρόγραμμα αναβάθμισης και γενικής συντήρησης του υπάρχοντος στόλου εκπαιδευτικών Τ-38 τα οποία και μένουν σε υπηρεσία μέχρι σήμερα, μέχρι να αντικατασταθούν πια μετά από μισό και πλέον αιώνα υπηρεσίας από τα νεότερα αεροσκάφη του προγράμματος T-X, κατασκευής Boeing και Saab.


Πρώτη δημοσίευση 9/4/2019

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
sotbak

αναρωτιέμαι εμείς γιατί δεν κρατήσαμε τα δικά μας Φ-5 για προκεχωρημένη εκπαίδευση…

ira-ant

Τυχαίο το άρθρο;
Σαν σήμερα,το 1959,η πρώτη πτήση του F-5A.

Hocus Pocus

Διαφωνώ με την ανάλυση για το F-20. To F-20 ήταν μια ιδανική επιλογή για τις ανάγκες μιας χώρας όπως η Ελλάδας, αρκεί να γνώριζε εμπορική επιτυχία προκειμένου να διασφαλιστεί η μακρόχρονη εξέλιξη του τύπου, προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα όπως με το Mirage 2000. Πράγματι, ωστόσο, η ανάγκη για επίτευξη πωλήσεων του F-16, στο πλαίσιο του πρωτοδοκιμαζόμενου μοντέλου συμπαραγωγής που είχε ως μακροπρόθεσμο στόχο τις 4.000 πωλήσεις, κατέστησε το F-20 εμπορικά «ανεπιθύμητο» εντός και κατ’ επέκταση εκτός των ΗΠΑ.
https://www.youtube.com/watch?v=6BDgQwlfHII

reCaptcha Error: grecaptcha is not defined

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εκσυγχρονισμός Μ113, η περίπτωση των Φιλιππίνων που επέλεξαν την Elbit Systems

Η αναβάθμιση των τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΠ) Μ113 αποτελεί μια πρόκληση για πολλούς στρατούς παγκοσμίως, καθώς το όχημα, παρά την ηλικία του, παραμένει...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Ελλάδα ανακήρυξε ΑΟΖ στο Ιόνιο μέχρι το Ταίναρο

50
Σε μια ιστορική απόφαση η Ελλάδα προχώρησε στην ανακήρυξη της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) στο Ιόνιο Πέλαγος, καλύπτοντας μια εκτεταμένη περιοχή που φτάνει μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Απριλίου 1944: H απαγωγή του στρατηγού Κράιπε...

1
Ομάδα από Βρετανούς κομμάντος και άνδρες της Κρητικής αντίστασης προβαίνουν σε μια πολύπλοκη και κινηματογραφικής σύλληψης απαγωγή του Γερμανού στρατηγού Χάινριχ Κράιπε (Generalmajor Heinrich...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Απριλίου 1944: H απαγωγή του στρατηγού Κράιπε στην κατεχόμενη Κρήτη

Ομάδα από Βρετανούς κομμάντος και άνδρες της Κρητικής αντίστασης προβαίνουν σε μια πολύπλοκη και κινηματογραφικής σύλληψης απαγωγή του Γερμανού στρατηγού Χάινριχ Κράιπε (Generalmajor Heinrich...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Απριλίου 1937: Ο βομβαρδισμός της Γκερνίκα, το έγκλημα που απαθανατίστηκε από τον Πικάσο

Λαμβάνει χώρα κατά τον Ισπανικό Εμφύλιο η επιχείρηση “Rügen”,  δηλαδή ο βομβαρδισμός της Γκερνίκα (Γκουέρνικα), μιας μικρής βασκικής πόλης η οποία βρισκόταν στα χέρια...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14/26 Απριλίου 1821: Μάχη του Λεβιδίου, αναλαμπή νίκης στις πρώτες στιγμές του Αγώνα

Με την ελληνική επανάσταση να βρίσκεται στην τρίτη εβδομάδα της στον Μωριά, οι αποτυχίες που μετρούσε ήταν περισσότερες από τις επιτυχίες, γεγονός που έφερε...