22.6 C
Athens
Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝMiG-31 στην Ρωσία χάθηκε όχι από ατύχημα αλλά καταρρίφθηκε κατά λάθος από...

MiG-31 στην Ρωσία χάθηκε όχι από ατύχημα αλλά καταρρίφθηκε κατά λάθος από R-33!

- Advertisement -

Ένα αναχαιτιστικό αεροσκάφος MiG-31BM που τον Απρίλη του 2017 είχε αναφερθεί ότι χάθηκε σε ατύχημα, τελικά σύμφωνα με νεότερες αναφορές φέρεται να καταρρίφθηκε κατά την διάρκεια άσκησης από βολή πύραυλου αέρος-αέρος R-33 από άλλο MiG-31.
Η αναφορά ρίχνει την ευθύνη σε κακό σχεδιασμό της άσκησης που είχε ως αποτέλεσμα το αεροσκάφος που καταρρίφθηκε να βρέθηκε αδικαιολόγητα εντός παραμέτρων βολής του επερχόμενου πύραυλου.
Μετά τη συντριβή οποιουδήποτε αεροσκάφους (ειδικά στρατιωτικών) λόγω ανθρώπινου λάθους αυτό ανακοινώνεται αμέσως. Εάν πάλι η συντριβή οφειλόταν σε τεχνική βλάβη, όλα τα αεροσκάφη του ίδιου τύπου καθηλώνονται έως ότου εξακριβωθούν τα ακριβή αίτια του ατυχήματος. Για παράδειγμα, αυτό είχε συμβεί το 2016 μετά την πτώση ενός άλλου MiG.
Αυτή τη φορά όμως δεν συνέβη ούτε το ένα ούτε το άλλο. To ρωσικό  πουργείο Άμυνας προσπάθησε κατά τα φαινόμενα να κρύψουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις πληροφορίες σχετικά με το τι συνέβη στον ουρανό πάνω από την περιοχή της Μπουριάτια.
“… η συντριβή του MiG-31 προκλήθηκε από την παραβίαση των μέτρων ασφαλείας και των παραμέτρων της αποστολής από το πλήρωμα, που εκφράστηκε με την πρόωρη ενεργοποίηση του συστήματος ραντάρ του αεροσκάφους από τον πλοηγό και την μη εξουσιοδοτημένη εξαπόλυση πύραυλου R-33 από τον αρχηγό πληρώματος που είχε ως αποτέλεσμα την κατάρριψη ενός εκ των ετέρων MiG-31 … ”
Είναι απαραίτητο να διευκρινιστεί ότι ο R-33 απαιτεί να «καταυγαστεί» ένας στόχος από το ραντάρ κατά την εκτόξευση, οπότε ο πλοηγός ενεργοποιεί το ραντάρ πριν από την εκτόξευση πυραύλων. Σε μια κατάσταση μάχης, ο αρχηγός πληρώματος θα πρέπει να λάβει την απόφαση για την εκτόξευση ο ίδιος – χωρίς να περιμένει επιβεβαιώση από επίγειο σταθμό ραντά και συνήθως χωρίς να «βλέπει» τον στόχο.
Προφανώς, ο συντάκτης της αναφοράς, επειδή κατανόησε την αντίφαση της συγκεκριμένης εξήγησης, ότι δηλαδή χτυπήθηκε ένα αεροσκάφος αντί για ένα άλλο, συνεχίζει να απαριθμεί τα λάθη που οδήγησαν στην κατάρριψη του φίλιου αεροσκάφους:
«… παραβιάσεις (σφάλματα) των μελών του πληρώματος …. H συντριβή του αεροσκάφους MiG-31 ήταν αποτέλεσμα του συστήματος ελέγχου πυρός C-800 (η στοχοποίηση ενός του έταιρου MiG-31 θα έπρεπε να συνοδεύεται από προειδήποιση για αυτό) καθώς δεν προειδοποίησε τα μέλη του πληρώματος και συνέχισαν να εκτελούν την αποστολή τους.»
Με άλλα λόγια, το παραπάνω θα μπορούσε να μεταφραστεί από την στρατιωτική ορολογία σε απλά ελληνικά ως ότι το σύστημα ελέγχου πυρός Zaslon, γνωστό ως C-800, απλά δεν λειτούργησε σωστά.  Παρόλα αυτά πολλά πράγματα παραμένουν ανεξήγητα σχετικά με την άσκηση και το περιστατικό.
Το MiG-31 δεν πετάει ποτέ φορτωμένο με πύραυλους παρά μόνο αν πρόκειται να εκτελέσει βολή με πραγνατικά πυρά σε ασκήσεις ή αν εκτελεί επιχειρησιακή αποστολή. Επομένως, είναι προφανές ότι και τα δυο αεροσκάφη, το ένα που έριξε τον πύραυλο και το άλλο που χτυπήθηκε από αυτόν, απογειώθηκαν αρχικά ακριβώς προκειμένου να πραγματοποιήσουν βολές πυραύλων κατά ιπτάμενου στόχου, το είδος του οποίου δεν προσδιορίζεται. Στον εγκλωβισμό του τελευταίου το C-800 εγκλώβισε κατά λάθος το άλλο MiG-31, κάτι το οποίο δεν έγινε αντιληπτό; Πραγματοποίησε την εκτόξευση του πυραύλου αυτόματα λόγω δεισλειτουργίας ή το πλήρωμα του Foxhound που πραγματοποίησε τη βολή υλοποίησε λανθασμένες ενέργειες;
Ο συντάκτης της αναφοράς, προσπαθεί να αποδώσει ευθύνες και στο προσωπικό εδάφους:
«Παραβάσεις (παραλείψεις) στη υποστήριξη πτήσεων – σε δύο περιπτώσεις (50% του αριθμού των ατυχημάτων που διερευνήθηκαν), και οι δύο ήταν αποτέλεσμα παραβιάσεων (παραλείψεων) στη υποστήριξη της πτήσης… ….στο περιστατικό του MiG-31 το προσωπικό της βάσης των αεροσκαφών απέκρυψαν την μη φυσιολογική λειτουργία του συστήματος ελέγχου πυρός C-800 σε προηγούμενες πτήσεις… …αδυναμία ανίχνευσης της ανώμαλης λειτουργίας του  το σύστημα ελέγχου πυρός C-800 με τις υπάρχουσες μεθόδους επιθεώρησης και ελέγχου από το προσωπικό της βάσης…»
Και πάλι, τα παραπάνω με άλλα λόγια λένε ότι: «Το “Zaslon” δεν ήταν δυσλειτουργικό για πρώτη φορά, αλλά όλοι προσποιούνταν ότι όλα ήταν εντάξει».
Η αναφορά πάντως δεν μπαίνει σε πιο συγκεκριμένες λεπτομέρειες ως προς το γιατί παρουσιάζονται αυτές οι δυσλειτουργίες στο Zaslon, ούτε γιατί το προσωπικό εδάφους τις απέκρυπτε, ενώ θα μπορούσε να τις αποκαλύψει και να αιτηθεί την επιδιόρθωσή τους, που λογικά θα απέτρεπε το μείζον αυτό περιστατικό.
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Κονδύλια SAFE για την ελληνική άμυνα, προτελευταίοι στην Ευρώπη και… πάλι καλά!

Στα 787,7 εκατομμύρια ευρώ (από 1,2 δις που είχαμε ζητήσει), καταλήγει η "απόδοση" της δανειακής χρηματοδότησης για την Ελλάδα από τον κανονισμό SAFE της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Φρεγάτες FDI, όλες οι αλλαγές, με νέες ημερομηνίες, νέα πρότυπα,...

65
Σημαντικές εξελίξεις για το πρόγραμμα των ελληνικών φρεγατών FDI HN, φέρνει η κατάθεση στη Βουλή της επικαιροποιημένης σύμβασης αγοράς τους, που προβλέπει και την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 8/20 Σεπτεμβρίου 1822: Ξεκινά η Ναυμαχία των Σπετσών

0
Ισχυρός οθωμανικός στόλος υπό το ναύαρχο (καπουδάν πασά) Καρά Μεχμέτ με 94 πλοία, εισέρχεται στον Αργολικό κόλπο. Σκοπός είναι η καταστροφή των βάσεων του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Γερμανία: Η κυβερνοεπίθεση δεν επηρέασε την ασφάλεια των αερομεταφορών

Η κυβερνοεπίθεση στο σύστημα διαχείρισης επιβατών στα αεροδρόμια δεν επηρέασε την ασφάλεια των αερομεταφορών, διαβεβαίωσε η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία για την Ασφάλεια στην Πληροφορική (BSI),...

Το Ελληνικό και το Ινδικό Ναυτικό ασκήθηκαν μαζί στο Αιγαίο!

Την Τετάρτη 17 και την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2025, διεξήχθη διμερής άσκηση Ελλάδας – Ινδίας, στη θαλάσσια περιοχή Μυρτώου Πελάγους και κεντρικού Αιγαίου, με...

Φωτό: Επιχειρησιακή εκπαίδευση του ΠΝ στα πλαίσια της Άσκησης Ετοιμότητας

Από την Κυριακή 15 έως και την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2025, διεξήχθη επιχειρησιακή εκπαίδευση μονάδων του Πολεμικού Ναυτικού, στην ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου Πελάγους.Στις...