Με έναν “περίεργο” ως “αρνητικό” τίτλο έχει το δημοσίευμα του γαλλικού περιοδικού και ιστότοπου Mer Et Marine. Έτσι διαβάζουμε σε άψογα γαλλικά τον τίτλο “Paris ne louera pas de frégates à Athènes”, ή κοινώς, “Το Παρίσι ΔΕΝ νοικιάζει φρεγάτες στην Αθήνα”.
Το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) θέλει να αποκτήσει 2+2 φρεγάτες Belh@rra εξοπλισμένες με πύραυλους επιφανείας-αέρος Aster-30, αλλά το Γαλλικό Ναυτικό εμφανίζεται αντίθετο σε κάθε ενδεχόμενο μεταβίβασης των δύο FREMM υπό μορφή ενοικίασης στην χώρα μας, επισημαίνει το “Mer et Marine”. Οι δυο FREMM θα έρθουν στην Ελλάδα σαν ενδιάμεση λύση, μέχρι την άφιξη των πρώτων φρεγατών κλάσης Belh@rra. Το άρθρο του πολύ γνωστού γαλλικού περιοδικού, μιλά για άρνηση της Γαλλίας στην μεταβίβαση δυο εξαιρετικά πολύτιμων φρεγατών κλάσης FREMM, την στιγμή που οι επιχειρησιακές ανάγκες της χώρας αυξάνονται ραγδαία με την αναταραχή στην Ανατολική Μεσόγειο.
Σύμφωνα πάντοτε με το άρθρο, που μεταφέρουμε για να δώσουμε μια εικόνα του πως σκέφτεται η γαλλική πλευρά, οι διαπραγματεύσεις για τις Belh@rra περιλαμβάνουν τον εξοπλισμό τους με τους πύραυλους Aster-30, το ραντάρ Sea Fire 500, το σόναρ CAPTAS-4 και την ικανότητα χρήσης πυραύλων μακρού πλήγματος MdCN. Η προσθήκη των τελευταίων θα μπορούσε να γίνει, αλλά θα ανεβάσει το κόστος των πλοίων. Όταν λέμε θα μπορούσε να γίνει, σημαίνει πως τα πάντα γίνονται αρκεί ο “πελάτης” να έχει την διάθεση, αλλά και την ικανότητα να πληρώσει.
Σύμφωνα με το περιοδικό, το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έχει απορρίψει την επιλογή των Gowind 2500, που το “Mer et Marine” θεωρεί οικονομικότερη, επειδή η Ελλάδα χρειάζεται πλοία με μεγαλύτερες ικανότητες στον τομέα της Α/Α άμυνας. Το κακό είναι ότι η ναυπήγηση των πλοίων θα αργήσει, γι’ αυτό το λόγο η ελληνική πλευρά επιθυμεί την ενοικίαση των FREMM.
Αυτή τη στιγμή σε υπηρεσία με το Γαλλικό Ναυτικό είναι πέντε FREMM, τρεις από τις οποίες συμμετείχαν κατά μία έννοια στις πρόσφατες πυραυλικές επιδρομές κατά της Συρίας. Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, η φρεγάτα “FS Le Languedoc” έγινε το πρώτο γαλλικό πλοίο που εκτόξευσε ποτέ σε πολεμικές συνθήκες τον MdCN, το γαλλικό αντίστοιχο του αμερικανικού Tomahawk. Σύμφωνα με τους αρχικούς σχεδιασμούς η Γαλλία θα αποκτούσε 17 FREMM. Ωστόσο, λόγω συνεχών περικοπών, το πρόγραμμα περιορίστηκε σε 10 πλοία, δύο από τα οποία θα διατεθούν σε ρόλο Α/Α άμυνας. Τον αριθμό των 10 FREMM έχει περικόψει περαιτέρω η μεταβίβαση δύο φρεγατών του τύπου στο Μαρόκο και την Αίγυπτο.
Έτσι, η ενοικίαση δύο ακόμη FREMM – στην περίπτωσή μας σε εμάς – θα περιορίσει τις FREMM του Γαλλικού Ναυτικού σε 3+3, κάτι που δεν θέλει με τίποτε η ηγεσία του γιατί πιστεύει ότι δεν θα μπορεί να ανταπεξέλθει στα επιχειρησιακά του καθήκοντα. Αυτή τη στιγμή, με το αεροπλανοφόρο “Charles de Gaulle” ακόμη στην επισκευαστική κλίνη και τα νέα υποβρύχια να μην είναι σε υπηρεσία, οι FREMM είναι οι μόνες πλατφόρμες που μπορεί (χάρη στον MdCN) το Γαλλικό Ναυτικό να χρησιμοποιήσει ανεξάρτητα σε επιχειρήσεις. Συνεπώς κάθε ιδέα για μεταβίβαση των δυο FREMM, έστω και για λίγα χρόνια στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα βρει απέναντί του τους Γάλλους επιτελείς. Ίσως αυτός να είναι και ο λόγος των δηλώσεων της γαλλίδας υπουργού άμυνας την περασμένη Παρασκευή.
Και πώς θα καλυφθεί η απαίτηση των Ελλήνων για ενδιάμεση λύση; Το “Mer et Marine” προτείνει την ενοικίαση ή μεταβίβαση των δύο La Fayette που δεν θα εκσυγχρονιστούν. Αν το νέο αυτό σενάριο έχει βάση ή βρίσκεται στη σφαίρα της φαντασίας, θα φανεί στις συναντήσεις του Μαΐου. Πάντως οι πληροφορίες που έχουμε σαν ΠΤΗΣΗ είναι πως το πιο δυνατό σενάριο παραμένει το σενάριο ενοικίασης των 2 FREMM. Η κλάση La Fayette δεν έχει ούτε έναν υποστηρικτή στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, και ελάχιστα θα μπορούσε να προσφέρει στην μαχητική του ικανότητα. Περιμένουμε με ανυπομονησία για τις απογευματινές εξελίξεις…
Το Παρίσι ΔΕΝ νοικιάζει φρεγάτες στην Αθήνα; Η Ελλάδα θέλει Belh@rra και να μισθώσει FREMM, η Γαλλία να “σπρώξει” τις La Fayette σαν ενδιάμεση λύση
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
70 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”
Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 11 Νοεμβρίου 1918: Ο Μεγάλος Πόλεμος τελειώνει “την...
Η ανακωχή του δάσους της Κομπιένης, λαμβάνει χώρα "την 11η ώρα, της 11ης μέρας, του 11ου μήνα, του τετάρτου έτους του Μεγάλου Πολέμου", όπως...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...