19.3 C
Athens
Τετάρτη, 7 Μαΐου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΡωσικά εναντίον αμερικανικών μαχητικών, ποια είναι καλύτερα; Η περίπτωση της Μαλαισίας

Ρωσικά εναντίον αμερικανικών μαχητικών, ποια είναι καλύτερα; Η περίπτωση της Μαλαισίας

- Advertisement -

Αναφέρθηκε προ ημερών πως η Μαλαισία συζητά να αγοράσει τα μεταχειρισμένα μαχητικά F/A-18C/D Hornet που έχει το Κουβέιτ, καθώς διαθέτει ήδη το σχετικό τύπο αεροσκαφών. Έτσι έχει ενδιαφέρον να δούμε λίγο το ιστορικό της συγκεκριμένης αεροπορίας στις σύγχρονες προμήθειες της, τόσο με αμερικανικής όσο και με ρωσικής προέλευσης μαχητικά.

Η Μαλαισία «βάζει στο μάτι» το σύνολο των F/A-18 Hornet του Κουβέιτ

Αρχικά, η Μαλαισία αγοράσε 8 F/A-18D Night Hornet, οπλισμένα μεταξύ άλλων και με AGM-84 Harpoon και με ένα σκούρο γκρι ασυνήθιστο καμουφλάζ (εφιάλτης του φωτογράφου το “σιροπιαστό” μπλε εφέ …), στο ξεκίνημα της δεκαετίας του 1990 ταυτόχρονα με 18 MiG-29N (Izdeliye 9-13A), σε ένα high-low mix του είδους που έχουμε δει (με εξόχως απογοητευτικά αποτελέσματα) προπάντων στο Περού. Εκεί είχαμε Su-22 να πλαισιώνουν ολιγάριθμα Mirage 5 και έπειτα μεταχειρισμένα MiG-29 να πλαισιώνουν τα Mirage 2000.

Η συγκεκριμένη πώληση πάντως ήταν η πρώτη διείσδυση της Ρωσίας με εξαγωγές όπλων σε ένα δυτικού προσανατολισμού κράτος, κάτι που πανηγυρίσθηκε δεόντως από την κατασκευάστρια εταιρία Μικογιάν. Τα MiG παραδόθηκαν το 1995 και η σκέψη της Μαλαισίας ήταν ότι τα Night Hornet θα αντικαθιστούσαν τα Α-4PTM (Α-4C πλήρως αναβαθμισμένα, αλλά με τον αρχαίο κινητήρα J65!) και τα MiG-29N τα F-5E που διέθετε ηχώρα.

Στην πορεία, τα μαλαισιανά MiG-29N, με το στάνταρντ για τον τύπο όριο ζωής των 1.800 ωρών για το σκάφος και 600 (!) ωρών για τους κινητήρες, δέχθηκαν μεν και πυραύλους ΑΑ-12 “Adder” (R-77) αυτόνομης κατεύθυνσης, παρά το μετριότατο αρχικό ραντάρ του τύπου, αλλά καθηλώθηκαν ολοκληρωτικά το αργότερο το 2017, χωρίς πρόθεση αναβάθμισης ή έστω απλής δομικής ανακατασκευής προς διατήρηση σε υπηρεσία.

Συμπληρώθηκαν (μεταξύ 2007 και 2009) από ισάριθμα (18) Su-30MKM, παραλλαγή των ινδικών -ΜΚΙ, από τα οποία, κατά δήλωση του αρμοδίου υπουργού ενώπιον του Κοινοβουλίου της ασιατικής χώρας το 2018, μόνο 4 είναι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμα, και η πολεμική αεροπορία της χώρας ιστορικά δεν έχει κατορθώσει να διατηρήσει περισσότερα σε διαθεσιμότητα… Παρά ταύτα, πρόσφατα η Μαλαισία εξήγγειλε ότι θα διατηρήσει το ρωσικό high-end μαχητικό της σε υπηρεσία ως το 2040, καθώς η επένδυση είναι πολύ σοβαρή για να αφεθεί στην απαξίωση.

Τα Night Hornet στο μεταξύ ωριμάζουν σαν το καλό κόκκινο κρασί, συντηρούνται ευχερώς εντός Μαλαισίας, έχουν λάβει πυραύλους AIM-120C5 ή -7, όπως φαίνεται από πρόσφατες φωτογραφίες, έχουν αλλάξει χρώμα υιοθετώντας το κλασικό γκρι του τύπου, και με προοπτική παραμονής σε υπηρεσία ως το 2035 θα ξεπεράσουν σε αθροιστικό χρόνο υπηρεσίας τα Sukhoi, καθώς παρελήφθησαν 15 χρόνια νωρίτερα.

Η χώρα είναι, ως εκ τούτου, ιδεώδης αγοραστής για τα Hornet του Κουβέιτ, αφού έχει ήδη υποδομές, εξομοιωτές, επιχειρησιακή εμπειρία και επί γενεές εκπαιδευμένο προσωπικό. Περαιτέρω, η καταλληλότητα του τύπου για θαλάσσιο περιβάλλον και η ειδίκευση εξ αρχής στον αντιπλοϊκό ρόλο (μεταξύ άλλων) το καθιστά κατάλληλο για την προάσπιση της ΑΟΖ της Μαλαισίας από την κινεζική επιβουλή.

Σημειωτέον ότι τα Χόρνετ του Κουβέιτ είναι τα πρώτα και μόνα μεταχειρισμένα που διατίθενται μετά από 25 χρόνια (οι ΗΠΑ είχαν παραδώσει μια παρτίδα στην Ισπανία), και αυτό όχι λόγω απαξίωσης, αλλά λόγω νεοπλουτισμού του χρήστη που ήδη έχει παραγγείλει 28 Typhoon + 28 Super Hornet. Αυτό συμβαίνει διότι οι χρήστες των F/A-18 (Αμερικανικό Ναυτικό και Πεζοναύτες, Καναδάς και Αυστραλία) τα εξαντλούν μέχρι τελευταίας ώρας πτήσεως. Ειδικά όσα αυστραλιανά είχαν υπόλοιπο ωρών πτήσεως πωλήθηκαν στον Καναδά, ο οποίος λόγω καθυστέρησης στην κτήση νέων πολεμικών αεροσκαφών κινδύνευε να μείνει χωρίς μαχητικά.

Τα παραπάνω αποτελούν περίτρανη απτή απόδειξη του πολυσχιδούς, της εξελιξιμότητας, της επιχειρησιακής ευελιξίας, της προσαρμοστικότητας και του αναλογικώς χαμηλού κόστους χρήσεως των κλασικών low-end αμερικανικών τύπων τακτικών μαχητικών αεροσκαφών, ιδιότητες που τα κάνουν απλώς ασυναγώνιστα για χρήστες με πεπερασμένο προϋπολογισμό αλλά σοβαρές επιχειρησιακές απαιτήσεις ((το κόστος του F/A-18 είναι αυτονόητα πολύ υψηλότερο του F-16 βέβαια …). Αυτό επιρρωνύεται ακόμη περισσότερο στην περίπτωση της Μαλαισίας, καθώς το Χόρνετ συνυπηρετεί με ρωσικό τύπο ασύγκριτα ανώτερης κλάσεως βάρους και κινηματικών επιδόσεων, χωρίς να έχει φανεί “λίγο”, όπως φαίνεται.

Δεν είναι τυχαίο ότι σε αμερικανική υπηρεσία οι δύο “ελαφρείς” τύποι (Viper & Hornet) έχουν πραγματικά “λιώσει” και θα αποσυρθούν -από Αεροπορία και Πεζοναύτες αντίστοιχα- με ελάχιστες μόνο ώρες πτήσεως (5-10) να υπολείπονται από το όριο ζωής τους (τα Χόρνετ έχουν ήδη ανακατασκευαστεί μία φορά, έχουν νέα κεντρική άτρακτο), όπως ακριβώς τα επιβατικά από τις αμερικανικές εταιρίες.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

21 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
21 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

PrSM, ένας βαλλιστικός πύραυλος ικανός και για αεράμυνα – πως θα προσέφερε στο Αιγαίο

Η εξέλιξη της στρατιωτικής τεχνολογίας φέρνει συνεχώς νέες δυνατότητες που αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι ένοπλες δυνάμεις σχεδιάζουν και εκτελούν επιχειρήσεις. Μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ερντογάν-Μελόνι, ιταλοτουρκικός αρραβώνας με επίκεντρο την άμυνα

23
Ολοκληρώθηκε χθες η 4η διακυβερνητική σύνοδος Τουρκίας-Ιταλίας στη Ρώμη, όπου μεγάλη ομάδα από την Άγκυρα, με επικεφαλής τον Ερντογάν, και τους υπουργούς Εξωτερικών Χακάν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Απριλίου/6 Μαΐου 1897: Μάχες στα Φάρσαλα και...

1
Ο "ατυχής ελληνοτουρκικός πόλεμος" του 1897 δεν είχε καλή εξέλιξη. Στη διάσπαση του μετώπου στη Μελούνα, ο ελληνικός στρατός διαιρέθηκε και υποχώρησε άτακτα προς...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Κάρνει σε Τραμπ: Ο Καναδάς δεν πουλιέται…. “Ποτέ μη λες ποτέ” η απάντηση

Ο νέος πρωθυπουργός του Καναδά Μαρκ Κάρνεϊ τόνισε σήμερα ότι η χώρα του δεν θα είναι «ποτέ προς πώληση» κατά τη διάρκεια της συνάντησής...

DEFEA 2025: To τεθωρακισμένο Philoctetes θα είναι 30% ελληνικό σε συνεργασία με τη METLEN

Σήμερα, κατά τη διάρκεια κοινής εκδήλωσης της METLEN με την KNDS France στην διεθνή έκθεση DEFEA 2025, παρουσιάστηκε στους εκπροσώπους του Τύπου το VBCI...

Γ. Γεραπετρίτης: Συνεχίζεται ο διάλογος με την Τουρκία – το καλώδιο σύνδεσης με Κύπρο θα προχωρήσει

Το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας Τουρκίας θα γίνει μέσα στο καλοκαίρι, ανέφερε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης σε συνέντευξή του στο 5ο FORUM του...