21.8 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΜεγάλες απώλειες της ρωσικής αεροπορικής αποστολής στη Συρία, ένας απολογισμός

Μεγάλες απώλειες της ρωσικής αεροπορικής αποστολής στη Συρία, ένας απολογισμός

- Advertisement -

Τα αεροσκάφη και ελικόπτερα που έχουν χάσει οι Ρώσοι το διάστημα που έχουν εμπλακεί στην σύρραξη στη Συρία προκαλούν εύλογα ερωτηματικά, καθώς αριθμητικά, οι ρωσικές δυνάμεις σε μικρότερο χρόνο και με λιγότερα αερομέσα, έχουν δυσανάλογα μεγάλες απώλειες, ανεξάρτητα από την αιτία (ατύχημα / μηχανική βλάβη / ανθρώπινο λάθος / εχθρική δράση)

Συγκεκριμένα, όπως διαβάζουμε στην έγκυρη βάση δεδομένων του scramble.nl, η Ρωσία μέχρι στιγμή και από τα τέλη του 2015 που ξεκίνησε η επιχειρησιακή ανάπτυξη αεροσκαφών και ελικοπτέρων κάθε τύπου από την ρωσική Αεροπορία αλλά και το ρωσικό Ναυτικό μέσω του αεροπλανοφόρου Kuznetsov, έχει απωλέσει τα εξής:

  • Επτά μη επανδρωμένα αεροχήματα Orlan-10,
  • Δύο μη επανδρωμένα αεροχήματα Forpost,
  • Ένα επιθετικό ελικόπτερο Ka-52,
  • Δυο μεταφορικά ελικόπτερα Mi-8 (το ένα κατά την διάρκεια επιχείρησης CSAR),
  • Πέντε επιθετικά ελικόπτερα Mi-24,
  • Δυο επιθετικά ελικόπτερα Mi-28,
  • Δυο επιθετικά ελικόπτερα Mi-35,
  • Ένα μεταφορικό αεροσκάφος An-26,
  • Δυο βομβαρδιστικά αεροσκάφη Su-24M,
  • Ένα αεροσκάφος εγγύς υποστήριξης Su-25SM,
  • Ένα μαχητικό αεροσκάφος Su-30SM,
  • Ένα μαχητικό αεροσκάφος αεροπλανοφόρου MiG-29K,
  • Ένα μαχητικό αεροσκάφος αεροπλανοφόρου Su-33.


Επιπρόσθετα πολλά αεροσκάφη υπέστησαν ζημιές κατά την διάρκεια επίγειας επίθεσης (!) με βλήματα όλμων προσαρμοσμένα σε αυτοσχέδια drone εμπορικών προδιαγραφών στην αεροπορική βάση όπου φιλοξενούνται, αν και (φυσικά) το γεγονός αυτό διαψεύστηκε μετά βδελυγμίας, μέχρι που διέρευσαν φωτογραφίες των φθορών στα αεροσκάφη και δεν μπορούσε πλέον να κρατηθεί μυστικό.

Οι επίθεσεις με drones στις βάσεις Hmeimim και Tartus που ίσως μένουν στην ιστορία ως οι πρώτες του είδους τους



Από την πλευρά της Δύσης, η αντίστοιχη πολυεθνική επιχείρηση Απόλυτη Αποφασιστικότητα (Operation Inherent Resolve) βρίσκεται σε διαρκή εξέλιξη από το 2014, με απείρως περισσότερα διατιθέμενα αερομέσα, τόσο από συμμαχικά αεροπλανοφόρα όσο και από βάσεις ξηράς. Ωστόσο οι απώλειες είναι πολύ λιγότερες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με δελτίο τύπου μόνο για το διάστημα από τον Αύγουστο του 2014 μέχρι τον Φεβρουάριο του 2015, τα αερομέσα της συμμαχικής δύναμης πραγματοποίησαν 41.089 εξόδους για βομβαρδισμό, εγγύς υποστήριξη κι αναγνώριση.

Οι δυσανάλογα μεγαλύτερες ρωσικές απώλειες βέβαια δεν είναι προφανώς ανεξήγητες και δικαιολογούνται μέχρι κάποιο βαθμό από μία σειρά αιτίες. Ενδεικτικά:

  1. Πρόκειται για την πρώτη μείζονα υπερπόντια επιχειρησιακή ανάπτυξη αεροσκαφών της ρωσικής Αεροπορίας από τον πόλεμο του Αφγανιστάν (τη δεκαετία του ’80).
  2. Τα περισσότερα ρωσικά αερομέσα είναι είτε πρωτότυπα δοκιμών, είτε με πειραματικά συστήματα, είτε δεν έχουν δοκιμαστεί σε μάχη ποτέ και πουθενά.
  3. Οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην Συρία είναι εντελώς διαφορετικές από αυτές που το ιπτάμενο και τεχνικό προσωπικό έχει συνηθίσει στην Ρωσία.
  4. Τα ρωσικά αεροσκάφη πρέπει να πετάνε σε χαμηλότερο ύψος και πλησίον αστικών περιοχών ώστε τελικά εκτίθενται περισσότερο σε εχθρικά πυρά.


Είναι όλα τα παραπάνω αρκετά για να δικαιολογήσουν τις κατά πολύ μεγαλύτερες ρωσικές απώλειες; Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Απριλίου 1941: Ο Γερμανικός Στρατός εισέρχεται στην...

0
Οι προελαύνουσες ναζιστικές δυνάμεις μπαίνουν στην Αθήνα, την οποία η ελληνική κυβέρνηση και ο βασιλιάς έχουν ήδη εγκαταλείψει. Εκεί υψώνουν τη σβάστικα στην Ακρόπολη....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ζελένσκι: Νέα έκκληση για παραδόσεις όπλων

Ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι έκανε σήμερα νέα έκκληση για ενίσχυση της ουκρανικής αντιαεροπορικής άμυνας και επείγουσες παραδόσεις όπλων μετά το τελευταίο ρωσικό πλήγμα...

Νότια Κορέα: «πράσινο φως» για αντιβαλλιστικούς πυραύλους SM-3

Στις 26 Απριλίου εγκρίθηκε από τη Νότια Κορέα το πρόγραμμα απόκτησης αντιβαλλιστικών πυραύλων SM-3 για τα αντιτορπιλικά KDX-III Batch-II του Ναυτικού.Από το 2025 ως...

Πεσκόφ: Το Κίεβο αρνείται διαπραγματεύσεις με τη Μόσχα

Δεν υπάρχει πρόσφορο έδαφος για ειρηνευτικές συνομιλίες επί του παρόντος ανάμεσα στη Ρωσία και στην Ουκρανία εξαιτίας της επίσημης άρνησης του Κιέβου να διαπραγματευτεί...