21.2 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΠολεμικό Ναυτικό: "Ηλεκτρικές" οι κορβέτες FCx-30, ολοκληρωμένες οι Gowind, τι γίνεται με...

Πολεμικό Ναυτικό: “Ηλεκτρικές” οι κορβέτες FCx-30, ολοκληρωμένες οι Gowind, τι γίνεται με τις ΜΕΚΟ

- Advertisement -

Το πρόγραμμα των κορβετών έχει πλέον πάρει αναβολή για μετά τις εκλογές, άλλωστε, με την προκήρυξη τους δεν γίνονται συμβάσεις, ούτε θα ήταν σωστό να εμπλακεί ως εξοπλιστική ανάγκη στην τρέχουσα πολιτική διαμάχη. Πέρα από αυτό, το Πολεμικό Ναυτικό συνεχίζει τις συζητήσεις με τις εταιρείες, και τις αναλύσεις των δυνατοτήτων των πλοίων. Οι αναλύσεις φυσικά είναι πολύ μεγαλύτερου “βάθους” από ότι μπορεί να δημοσιεύσουμε εμείς, καθώς οι αξιωματικοί του ΠΝ διαθέτουν απόρρητες πληροφορίες, εξειδίκευση και εμπειρία, και “τρέχουν” πολλαπλά σενάρια αξιολόγησης τους, ώστε η όποια επιλογή να διαφανεί ότι επικρατεί στα περισσότερα.

Ξεκικώντας από τις ιταλικές κορβέτες -ή ελαφριές φρεγάτες- FCx-30, θα πρέπει να πούμε πως τελικά και αυτές προσφέρονται με ηλεκτρική πρόωση. Η οποία φαίνεται ανώτερη του γαλλικού πλοίου, καθώς επιτρέπει πλεύση μέχρι και με 14 κόμβους, δηλαδή όχι μόνο σε ανθυποβρυχιακές (ASW) επιχειρήσεις. Έτσι τα πλοία θα είναι «αθόρυβα» σε εχθρικά υποβρύχια για πολύ περισσότερο χρόνο. Αυτό ειδικά το χαρακτηριστικό έχει κάνει αίσθηση στο ΠΝ, καθώς δεν υπάρχει στον στόλο της γείτονος.

Το Σύστημα Διαχείρισης Μάχης των ιταλικών πλοίων (CMS) παραμένει το ΑΤΗΕΝΑ, με όλες τις αλλαγές που θα απαιτήσει το ΠΝ, προκειμένου να μην χρειαστεί να υπάρξει μακροχρόνια νέα εκπαίδευση για στελέχη που θα μεταφέρονται από τις FDI HN (που διαθέτουν το SETIS). Έχουμε ξαναγράψει πως το πλοίο είναι «CMS Agnostic», δηλαδή μπορεί να τοποθετηθεί κάποιο CMS διαφορετικό του ΑΤΗΕΝΑ. Αλλά πρέπει η εταιρεία που κατασκευάζει το διαφορετικό CMS να θέλει να συνεργαστεί με την Fincantieri, κάτι που δεν είναι δεδομένο, ενώ πάντα υπάρχουν και θέματα εμπορικού ανταγωνισμού.

Σε ότι αφορά τον αντιαεροπορικό οπλισμό, αυτός εξακολουθεί να βασίζεται στον πολύ καλό πύραυλο CAMM-ER της MBDA, ο οποίος μπορεί να εξαπολυθεί από το κάνιστρό του, χωρίς την ανάγκη ειδικού εκτοξευτή (κάτι που μειώνει το κόστος). Σε γενικές γραμμές, το ιταλικό πλοίο καλύπτει πλήρως το ΠΝ και τις απαιτήσεις του, ενώ η κατασκευή των «2,5» πλοίων, όπως έχουμε γράψει, θα γίνει στην Ελευσίνα (δηλαδή 2 σκάφη και μέρη του αρχικού που θα φτιαχθεί στην Ιταλία).

Η γαλλική Gowind τώρα, παραμένει το αποδοτικό πλοίο-συμπλήρωμα των FDI HN. H Naval Group έχει δεσμευτεί να παραδώσει ένα πλοίο τεχνολογικά πολύ συμβατό της FDI HN, ενώ το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου που προσφέρεται από τη γαλλική εταιρεία (ισραηλινής κατασκευής) καλύπτει σαφώς το ΠΝ. Για τον προβληματισμό σχετικά με τις επιδόσεις του σκάφους (προφανώς κι εντός Ναυτικού), η εταιρεία επιμένει και δεσμεύεται για τελική ταχύτητα στους 25 κόμβoυς, έτσι ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα στη συνεργασία της με τις FDI HN.

Έναρξη θαλάσσιων δοκιμών για την πρώτη Gowind των Εμιράτων, με Strales και RΑΜ

Το βασικό σημείο τριβής με τις Gowind HN παραμένει ο αντιαεροπορικός πύραυλος MICA VL, καθώς ο πιο εξελιγμένος MICA VL NG θα είναι διαθέσιμος το 2029. Οτιδήποτε έχει γραφεί για έναρξη παραδόσεων νωρίτερα δεν μπορεί να συμβεί, διότι η παραγωγή ξεκινά το 2026 και απόλυτη προτεραιότητα παραλαβών έχει η γαλλική Αεροπορία. Πάντως ο MICA VL NG μάλλον θα υιοθετηθεί και από το Γαλλικό Ναυτικό (δεν έχει υιοθετήσει τον τρέχοντα MICA VL) στα μελλοντικά του πλοία, ως αντικαταστάτης του Aster 15.

Θεωρούμε πως αυτό που θα κρίνει την τελική επιλογή είναι η εγχώρια συμμετοχή με ότι σημαίνει αυτό. Η Fincantieri συνεργάζεται με την ΟΝΕΧ, και μάλιστα έχει προτείνει τη δημιουργία κέντρου επισκευής πλοίων στην Ελευσίνα, που θα εξυπηρετεί τα πλοία του 6ου Στόλου! Και οι Γάλλοι όμως έχουν προσφέρει σημαντικό «πακέτο» συνεργασίας σε συντονισμό με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και το νέο ιδιοκτήτη, κ. Προκοπίου. Ο ίδιος αναμενόταν να ήταν δίπλα στον πρωθυπουργό κατά της διάρκεια της επίσκεψης στο ναυπηγείο Λοριάν, στις 22 Μαρτίου, η οποία όμως ακυρώθηκε. Λέμε για πολλοστή φορά πως η Naval Group ξέρει πολύ καλύτερα την Ελλάδα, και οι υποστηρικτικές δομές της εδώ, της επιτρέπουν να γνωρίζει τι πρέπει να γίνει για να κερδίσει το συμβόλαιο.

ThinkOutOfTheBox: Αν αγοράσουμε FCx-30HN από Ιταλία, αίτημα για παραχώρηση OPV τύπου Comandanti

Προβληματισμοί για τις ΜΕΚΟ

Σε ότι αφορά τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ: Η γερμανική εταιρεία TKMS βρίσκεται αρκετά «πίσω» σε σχέση με την εξελίξη π.χ. που υπάρχει στις κορβέτες. Κυκλοφορούν και διάφορες φήμες…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

103 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
103 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Ελληνικός Στόλος με περισσότερες και φθηνότερες FDI Made in Greece

Το Πολεμικό Ναυτικό, αν όλα πάνε καλά, θα παραλάβει εντός του 2025 τις δυο πρώτες φρεγάτες κλάσης "Κίμων". Οι φρεγάτες αυτές μέχρι το 2028...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10/22 Απριλίου 1826: Έξοδος του Μεσολογγίου, η ωραιότερη...

0
Μετά από 12 μήνες πολιορκίας, την τρίτη κατά σειρά περικύκλωση της σημαντικής αυτής πόλης, οι κάτοικοι του Μεσολογγίου αποφασίζουν να κάνουν ηρωική έξοδο.Είχαν περάσει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Οι Φιλιππίνες πήραν τους πρώτους υπερηχητικούς BrahMos από την Ινδία – επόμενος πελάτης ποιός;

Στις 19 Απριλίου έφθασαν στις Φιλιππίνες οι πρώτοι υπερηχητικοί αντιπλοϊκοί πύραυλοι BrahMos από την Ινδία, με πτήση μεταγωγικού C-17 Globemaster. To νησιωτικό έθνος συζητούσε...

Χωρίς ενεργό μέτωπο η φωτιά κοντά στον Ναύσταθμο της Σούδας

Δεν υπάρχει ενεργό μέτωπο αυτή την ώρα στη μεγάλη φωτιά που εκδηλώθηκε λίγο πριν τις 9:00 το πρωί στην περιοχή του κόμβου Ναυστάθμου στα...

Ξεκίνησε η συναρμολόγηση της τρίτης FDI, “Φορμίων”, με την τοποθέτηση της τρόπιδας

Στις 15 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε η τοποθέτηση τρόπιδας, του πρώτου μπλοκ της τρίτης Ελληνικής φρεγάτας FDI HN «Φορμίων» στο ναυπηγείο της Naval Group στο...