Θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί το πιο χαζό ατύχημα –αν δεν ήταν τόσο σοβαρό. Σύμφωνα τουλάχιστον με όσα μεταδίδουν ρωσικά μέσα ενημέρωσης, η βύθιση της τεράστιας πλωτής δεξαμενής PD-50 που είχε ως αποτέλεσμα να προκληθούν ζημιές στο μοναδικό αεροπλανοφόρο του Ρωσικού Ναυτικού οφείλεται σε μια απλή… διακοπή ρεύματος.
«Κατά την προγραμματισμένη μεταφορά του «Ναύαρχος Κούζνιτσοφ» σε επισκευαστική μονάδα στην ξηρά αργά την Δευτέρα, η πλωτή δεξαμενή στην οποία βρισκόταν το πλοίο βυθίστηκε όταν οι δεξαμενές πλευστότητος υπερπληρώθηκαν με νερό λόγω διακοπής της παροχής ρεύματος» αναφέρει ο ιστότοπος της εφημερίδας «Moscow Times». Εξαιτίας της διακοπής, οι δεξαμενές γέμισαν άνισα, η πόντιση κατέστη ακανόνιστη και η PD-50 πήρε κλίση και βούλιαξε…
Ο Διευθυντής της κρατικής εταιρίας OCK (Объединенная судостроительная корпорация) που έχει αναλάβει τις εργασίες επισκευής του αεροπλανοφόρου επιβεβαίωσε στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS ότι το «Ναύαρχος Κούζνιτσοφ υπέστη ζημίες κατά το ατύχημα. Ο γερανοφόρος πύργος βάρους 70 τόννων που κατέρρευσε στο δεξαμενισθέν πλοίο από ύψος 15 μ. προκάλεσε ζημιές στο κύτος και το κατάστρωμά του, όχι όμως σε «ζωτικής σημασίας» τμήματα του σκάφους, έσπευσε να επισημάνει ο Αλεξέι Ραχμάνοφ.
«Ο γερανός που έπεσε άφησε μια τρύπα 4 x 5 μέτρων. Αλλά αυτές είναι κατασκευές που επισκευάζονται εύκολα και γρήγορα… Σύμφωνα με την αρχική μας ενημέρωση, οι ζημιές από την πτώση του γερανού και την κλίση του σκάφους μετά την βύθιση της δεξαμενής δεν είναι σημαντικές» δηλώνει. Πληροφορίες όμως αναφέρουν ότι το πλοίο έχει μια τεράστια τρύπα 65,2 τετρ. μέτρων στο κύτος του.
Μήπως εκτός από επισκευή χρειάζεται και… εξορκισμός;
Το ατύχημα της Δευτέρας ήλθε να προστεθεί σε μια σειρά προβλημάτων που μαστίζουν το «Ναύαρχος Κούζνιτσοφ». Είναι χαρακτηριστικό ότι όποτε αναπτύσσεται για επιχειρήσεις συνοδεύεται πάντα από ένα ρυμουλκό Στόλου… δια παν ενδεχόμενον! Το δε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μετά την όχι και τόσο αξιοζήλευτη ανάπτυξή του το 2016 στην Ανατολική Μεσόγειο, όπου μεταξύ άλλων έχασε δύο μαχητικά –ένα MiG-29K κι ένα Su-33 Flanker– σε επιχειρησιακά ατυχήματα υποστηρίζοντας τις δυνάμεις του καθεστώτος Άσσαντ, αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης.
Το αρχικό πρόγραμμα φέρεται να έχει «συρρικνωθεί» λόγω των περιορισμένων κονδυλίων μετά τις περικοπές στον ρωσικό αμυντικό προϋπολογισμό. Ρωσικά ΜΜΕ εκτιμούσαν ότι οι δαπάνες εκσυγχρονισμού του αεροπλανοφόρου, ύψους 50 δισεκατομμυρίων ρουβλιών, θα μειωθούν περίπου κατά το ήμισυ, επηρεάζοντας αναπόφευκτα το πρόγραμμα αναβάθμισης του σκάφους.
Οι πιστώσεις που θα περισσέψουν θα διατεθούν για την αντικατάσταση τεσσάρων εκ των λεβήτων του πλοίου ενώ οι υπόλοιποι τέσσερεις λέβητες υψηλής πίεσης (turbo-pressurized boilers) θα περάσουν από γενική συντήρηση. Σημειωτέον ότι το «Ναύαρχος Κούζνιτσοφ» καίει παλιό, καλό ρώσικο μαζούτ, εξ ου και ο πυκνός μαύρος καπνός που βγάζει προκαλώντας την θυμηδία των Ναυτικών του ΝΑΤΟ.
Ο «Ναύαρχος» με μια ματιά:
Το 43.000 τόννων αεροπλανοφόρο (μέγιστο εκτόπισμα 61.390 τόννοι) ναυπηγήθηκε επί Σοβιετικής Ένωσης και άλλαξε τρείς φορές όνομα –αρχικά ονομαζόταν «Ρίγα» αλλά το 1985 καθελκύσθηκε ως «Λεονίντ Μπρέζνιεφ» και πραγματοποίησε τις πρώτες δοκιμές στην θάλασσα ως «Τμπιλίσι»– πριν πάρει τελικά τον Οκτώβριο του 1990 το όνομα του Ναυάρχου του Στόλου της Σοβιετικής Ένωσης Νικολάι Γκεράσιμοβιτς Κούζνιτσοφ που φέρει σήμερα, υπηρετώντας ως ναυαρχίδα του ρωσικού Ναυτικού.
Την αεροπορική Πτέρυγα του σκάφους αποτελούν 41-50 αεροσκάφη και ελικόπτερα: δώδεκα έως δεκατέσσερα μαχητικά πολλαπλού ρόλου Su-33 Flanker, έως είκοσι μαχητικά της ναυτικής έκδοσης του Fulcrum MiG-29K/KUB και τέσσερα Su-25UTG/UBP, ενώ τους ρόλους ανθυποβρυχιακού πολέμου, έρευνας και διάσωσης και μεταφοράς επωμίζονται τέσσερα ελικόπτερα Ka-27LD32, ένδεκα έως δεκαοκτώ Ka-27PL Helix-A και δύο Ka-27PS Helix-D (οι αριθμοί των εναερίων μέσων διαφέρουν αναλόγως της σύνθεσης της αεροπορικής δύναμης του αεροπλανοφόρου ανά αποστολή).
Το έτερο σκάφος της κλάσης, ναυπηγήθηκε το 1985 στην Ουκρανία όπου και καθελκύστηκε στις 4 Δεκεμβρίου 1988. Αρχικά προοριζόταν να ονομασθεί «Ρίγα» ωστόσο το 1990 μετονομάσθηκε σε «Βάρυαγκ». Η κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης βρήκε το πλοίο ημιπερατωθέν και το σκάφος τέθηκε προς πώληση ολοκληρωμένο κατά 68%. Ουσιαστικά αποψιλωμένο, ρυμουλκήθηκε μετά από ένα περιπετειώδες ταξίδι μέχρι τα ναυπηγεία Ντάλιαν, στην βορειοανατολική Κίνα, όπου κατόπιν εκτενών εργασιών αποκατάστασής του εντάχθηκε στις 25 Σεπτεμβρίου 2012 στο Ναυτικό του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού ως «Τύπος 001» με το όνομα Liaoning.
Αλέξανδρος Θεολόγου
https://twitter.com/i/status/1057269733546975232
Γιατί βυθίστηκε η πλωτή δεξαμενή του αεροπλανοφόρου «Ναύαρχος Κούζνιτσοφ»
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Ιταλική πρόταση για φρεγάτα PPA EVO, “πάνοπλη” με 64 κελιά εκτόξευσης...
Όπως μεταδίδει το ιταλικό site RID, η Fincantieri παρουσίασε μια πρόταση στην έκθεση Euronaval 2024, για μια εξελιγμένη φρεγάτα κλάσης PPA, αλλά με την...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7 Νοεμβρίου 1917: Η έφοδος στα Χειμερινά Ανάκτορα...
Ξεσπά στη Ρωσία, με την εξ εφόδου κατάληψη των Χειμερινών Ανακτόρων από οπλισμένες ομάδες εργατών και ναυτών που πρόσκεινται στην παράταξη των Μπολσεβίκων, η...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...