Η κρίσιμη αξιολόγηση σχεδίασης για το KF-X πραγματοποιήθηκε στη Σεούλ πριν λίγες μέρες, από τις 24 έως τις 26 Σεπτεμβρίου. Στην εν λόγω διαδικασία συμμετείχαν πάνω από 390 πολιτικοί και στρατιωτικοί τεχνικοί κι εμπειρογνώμονες.
Σύμφωνα με την DAPA, την κρατική υπηρεσία αμυντικής βιομηχανίας της χώρας, κάθε κατηγορία τεχνικών προδιαγραφών που εκπόνησε η Αεροπορία έχει ικανοποιηθεί σε αποδεκτό βαθμό από την σχεδίαση του KF-X. Αυτό πρακτικά συνεπάγεται ότι το επόμενο στάδιο της διαδικασίας ανάπτυξης, δηλαδή η συναρμολόγηση πρωτοτύπων αεροσκαφών, μπορεί να ξεκινήσει.
Το πρόγραμμα ανάπτυξης KF-X για την εγχώρια παραγωγή ενός μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς ξεκίνησε επίσημα τον Ιανουάριο του 2016 και ο βασικός σχεδιασμός ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2018. Τώρα έχει ολοκληρωθεί ο λεπτομερής σχεδιασμός του υλικού και του λογισμικού και ήδη κατασκευάζονται διάφορα εξαρτήματα.
Το πρώτο πρωτότυπο KF-X αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2021 και να πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022. Αναμένεται να μπει σε υπηρεσία από το 2026, σε περίπτωση βέβαια που όλα προχωρήσουν όπως προβλέπεται και δεν παρουσιαστούν προβλήματα ανάπτυξης κι ολοκλήρωσης.
Μάλιστα ένα μοντέλο σε φυσικές διαστάσεις κλίμακας 1:1 του KF-X πρόκειται να παρουσιαστεί στο κοινό την διεθνή έκθεση ADEX στην Σεούλ τον επόμενο μήνα.
Στην συγκεκριμένη εκδήλωση για την αξιολόγηση της σχεδίασης του KF-X συμμετείχαν και εκπρόσωποι της Ινδονησίας. Σχετικά με τη συμμετοχή της χώρας αυτής στο πρόγραμμα, διαπιστώθηκε (ξανά) ότι η κυβέρνηση της Ινδονησίας δεν έχει ακόμη πληρώσει το προβλεπόμενο κόστος για την συμμετοχή της, που φτάνει το 20%.
Οι πληρωμές έχουν υπάρξει αντικείμενο επαναδιαπραγμάτευσης, όπως έχει αναφερθεί πρόσφατα, αλλά το περιεχόμενο αυτό προς το παρόν δεν δημοσιοποιείται. Είναι όμως γνωστό ότι η Ινδονησία απαίτησε πρόσθετη μεταφορά τεχνολογίας, προσφέροντας παράλληλα την εναλλακτική πρόταση αποπληρωμής με τη μορφή υλικών αγαθών, όπως το τοπικά κατασκευασμένο μεταφορικό αεροσκάφος CN-235.
Σύμφωνα με τοπικές πηγές στη Νότια Κορέα όμως, η Αεροπορία της χώρας σε καμία περίπτωση δεν θέλει περισσότερα αεροσκάφη του τύπου.
Η Νότια Κορέα «αγανάκτησε» με την Ινδονησία – ψάχνει νέο εταίρο για το KF-Χ