8.8 C
Athens
Σάββατο, 28 Δεκεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑKarel Doorman ή M class για το ΠΝ, ίσως η καλύτερη και...

Karel Doorman ή M class για το ΠΝ, ίσως η καλύτερη και εκσυγχρονισμένη “ενδιάμεση λύση” που υπάρχει αυτή τη στιγμή, αλλά και η πιο “μακρινή”

- Advertisement -

Πρώτη δημοσίευση 17 Σεπτεμβρίου 2020, αναδημοσιεύεται λόγω επικαιρότητας, πιθανόν κάποια στοιχεία να έχουν αλλάξει.

Οι φίλοι μας αναγνώστες θυμούνται όλες τις παρουσιάσεις που έχουμε κάνει σε πλοία που πιθανόν να ενδιέφεραν το ΠΝ. Βλέποντας αρκετά νωρίς πως το ΠΝ δεν μπορεί να καλυφθεί με νέα πλοία, εξετάσαμε κάθε δυνατή ή αδύνατη λύση. Τόσο που κατηγορηθήκαμε για “Πλεύση και Διάστημα”, ενώ βρήκαμε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε το navaldefence.gr, προκειμένου να έχει και το ΠΝ τη δική του, ξεχωριστή γωνία στο ελληνικό διαδίκτυο.

Ποιο πλοίο δεν έχουμε παρουσιάσει; Adelaide, LaFayette, Type 23, F122, K130, Ticonderoga, Arleigh Burke, LCS Freedom Class, LCS Independence Class, San Giorgio, FREMM (FR & IT), είναι λίγα από τα πλοία που παρέλασαν από την ΠΤΗΣΗ. Στο τελευταίο τεύχος της ΠΤΗΣΗΣ, αυτό που κυκλοφορεί τώρα, έχουμε κι όλες τις πιθανές λύσεις ανά τον πλανήτη, μαζεμένες σε ένα σημείο. Ναι, είναι αλήθεια, είμαστε κι εμείς πολύ αγχωμένοι για το μέλλον του ΠΝ. Αγαπάμε το ΠΝ, το ανίκητό μας ΠΝ, και δεν το κρύβουμε.

Το ΠΝ μπορεί να παραλάβει το 2024-28, 4 αξιόλογες ολλανδικές φρεγάτες κλάσης Μ (Karel Doorman). Μήπως πρέπει να κινηθούμε άμεσα;

Ο πρωθυπουργός μίλησε για 4 νέα πλοία, με διαγωνισμό, ή έστω, με ευρεία διαπραγμάτευση. Αυτό σημαίνει πως οι Γάλλοι έχασαν την προνομιακή θέση που είχαν σαν αποκλειστικός συνομιλητής του ΠΝ, και ξαφνικά στο ΥΠΕΘΑ συνέρρευσαν πλήθος ενδιαφερομένων, με πρώτους τους Γερμανούς. Οι τελευταίοι έχουν και καλό πλοίο (ΜΕΚΟ Α200), και ενδιάμεση λύση (F122, K130) αλλά και σχέσεις με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Επίσης, τα τελευταία 30 χρόνια έχουν πάρει τα μεγαλύτερα συμβόλαια ναυπήγησης από το ΠΝ (ΜΕΚΟ200ΗΝ, 214ΗΝ). Φυσικά δεν φέρνουν κάποια διακρατική συμφωνία ή χρηματοδότηση, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση.

Οι Ισπανοί έχουν ενδιαφέρονται πλοία, αλλά δεν έχουν ενδιάμεση λύση. Η δε F110 είναι τόσο ακριβή όσο η Belh@rra, απλά δεν ξέρουμε πόσο εύκολο είναι να ξεχάσουμε πως σχεδίασαν το νέο τουρκικό ελικοπτεροφόρο, ή πως έχουν Patriot ανεπτυγμένους στα σύνορα Τουρκίας Συρίας. Αν και δεν μας απειλούν φυσικά, εντούτοις η κίνηση αυτή έχει επιτρέψει στους Τούρκους να αποσύρουν από την περιοχή συστήματα HAWK.

Οι Βρετανοί ήρθαν μόνο με ενδιάμεση λύση, και είναι και εξαιρετική! Οι Type 23 είναι εξαιρετικά πλοία, αν και ο οπλισμός τους είναι πολύ μακρυά από αυτό που ξέρει το ΠΝ. Χωρίς να ξέρουμε το τι σκέπτεται το ΠΝ, αλλά και το ύψος της προσφοράς, εντούτοις πρέπει να είναι πολύ “δυνατή” για να συγκινηθεί το Ναυτικό μας. Πάντως σίγουρα σαν λύση υφίσταται, αλλά χωρίς να έχουν έρθει με τις Type 31e που τόσο θα ήθελαν να τις δουν οι αναγνώστες μας.

Οι ΗΠΑ είναι εδώ μόνο με τις MMSC.  Οι Αμερικανοί προτείνουν την ισχυρότερα οπλισμένη LCS Freedom, ένα δοκιμασμένο πλοίο, που έχει πουληθεί και στην Σαουδική Αραβία. Δεν θα γράψουμε κάτι άλλο, γιατί έχουμε πλέον κουραστεί να διαβάζουμε ενάντια σε αυτά τα πλοία, που κατά τους Έλληνες χρήστες Διαδικτύου, οι ίδιοι οι Αμερικανοί είναι τελείως κορόιδα που τα αγοράζουν. Υποσχόμαστε όμως να επανέλθουμε με νέο μας άρθρο!

Τελικά δεν έχουμε ακόμη εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους Ιταλούς, ενώ αναμένουμε και την γαλλική ρελάνς. Δεν ξέρουμε πόσο θα πέσει η τιμή των FDI, αλλά είναι προφανές πως τα γαλλικά ναυπηγεία πήραν το μήνυμα, και δεν θα κάνουν πλέον τα ίδια λάθη.

To CMS Guardion των φρεγατών Μ. Φωτογραφία Ολλανδικό Ναυτικό μέσω marinescheppen.nl

Το ενδιαφέρον όμως της εβδομάδας που μας πέρασε ήταν η προσέγγιση της Ολλανδίας, που προσέφερε τις δυο φρεγάτες Karel Doorman (M class) σε μια πραγματικά μη αναμενόμενη κίνηση. Το πάλαι ποτέ πανίσχυρο Ολλανδικό Ναυτικό είναι πλέον πολύ μικρό, και τη δύναμη των 4 LCF συμπληρώνουν οι δυο εκσυγχρονισμένες Μ. Υπάρχουν και 4 OPV Holland Class, αλλά το Ολλανδικό Ναυτικό δεν τα συμπαθεί ιδιαιτέρως, καθώς οι επιχειρησιακές απαιτήσεις έχουν κάνει τα OPV “λίγα” για πολλές αποστολές.

Λογικά οι φρεγάτες Μ θα αντικατασταθούν από μια νέα κλάση φρεγατών (όχι την Omega), που θα μπει σε υπηρεσία του 2024-2028. Αυτό σημαίνει πως οι Μ θα υπηρετούν τουλάχιστον μέχρι τότε. Συνεπώς είναι έκπληξη το ότι το Ολλανδικό Ναυτικό ενδιαφέρεται για την πώληση των πλοίων, που για να έχουν ενδιαφέρον για την Ελλάδα, πρέπει να έρθουν εντός του 2021. Τότε, που οι ΜΕΚΟ200ΗΝ θα εκσυγχρονίζονται, και οι παλιές S θα πρέπει να αποσύρονται.

Χαμόγελα στην Ολλανδία από το “παστέλωμα” της ΛΗΜΝΟΣ στην γερμανική Kemal Reis (Ολλανδία-Γερμανία 1-0 στις φρεγάτες)

Οι Μ class έχουν πολλά κοινά με τις S. Καταρχάς, έχουν το προηγμένο σύστημα CMS Guardion, που είναι μια ολλανδική εκδοχή του TACTICOS, αλλά είναι tailor made για τις φρεγάτες. To CMS αυτό δεν είναι εμπορικό, δηλαδή δεν προσφέρεται στην αγορά, και δεν έχει τοποθετηθεί κάπου αλλού, εκτός από τις LCF, τα OPV Holland Class, τα LPD, τα ολλανδικά υποβρύχια αλλά και τις βελγικές Μ class. Η τοποθέτηση στις τελευταίες σημαίνει πως μπορεί να ελέγξει τον ESSM, που προφανώς θα βάλει η Ελλάδα στη θέση του NSSM που φέρουν τα πλοία.

Τα ραντάρ είναι παλαιά αλλά εξαιρετικά συντηρημένα και ικανά. Το SMART-S Mk1 είναι ακόμη αξιόμαχο, ενώ το LW-08 είναι το τελευταίο μοντέλο, με πλήρεις λειτουργικές δυνατότητες. Χάρη στο Guardion η στοχοποίηση για τους NSSM γίνεται από fusion πληροφοριών από τα δυο ραντάρ, που δίνουν δεδομένα στα δυο STIR. Εδώ να πούμε πως η τοποθέτηση των STIR είναι υποδειγματική, με πολύ μικρούς “τυφλούς” τομείς.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Πρόταση για φρεγάτες Type 23 στο Πολεμικό μας Ναυτικό, ένα outsider που συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα

Η εισαγωγή σε υπηρεσία δεν απαιτεί καμία αλλαγή, ούτε τον παραμικρό εκσυγχρονισμό, ειδικά αν το πλοίο διατηρήσει το Goalkeeper του. Θυμίζουμε πως το ΠΝ παρέλαβε τις μεταχειρισμένες S χωρίς το CIWS Goalkeeper, και στη θέση του έβαλε το Phalanx. Αν τώρα, αγοραστούν τα πλοία as is where is, τότε το Goalkeeper θα είναι εξαιρετική επιλογή. Αν αποσυρθούν δε και 2 μη εκσυγχρονισμένες S, το Phalanx μπορεί να μπει πίσω από το πρωραίο πυροβόλο Oto Melara, κάνοντας έτσι τις Μ ένα εξαιρετικά προστατευμένο πλοίο.

Όπως είπαμε τα πλοία είναι εκσυγχρονισμένα, με προηγμένα ραντάρ επιφανείας (σημαντικό χαρακτηριστικό για το Αιγαίο), προηγμένο σόναρ, αλλά και το CMS Guardion. Το προωστήριο σκεύος μοιάζει αρκετά με αυτό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, απλά αντί του LM2500 οι Ολλανδοί έχουν τοποθετήσει τον Rolls Royce Spey, τον ναυτικό στροβιλοκινητήρα του… Α-7E/H Corsair. Η παράδοση δε του Ολλανδικού Ναυτικού μας εξασφαλίζει πως τα πλοία θα βρίσκονται σε εξαιρετική κατάσταση και απολύτως επιχειρησιακά.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο αδελφό μας website, navaldefence.gr, εδώ.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

159 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
159 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Με τουρκοσυριακό σύμφωνο για ΑΟΖ απειλεί η Άγκυρα – ποιά μπορεί να είναι η ελληνοκυπριακή απάντηση;

Όπως δήλωσε σήμερα ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών, Abdulkadir Uraloglu, η χώρα του θέλει να συνάψει ένα σύμφωνο "θαλάσσιας οριοθέτησης" με την Συρία, όταν εκεί...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Εκσυγχρονισμός των πυραυλακάτων Ρουσσέν με “ταβάνι” τα 400 εκατ. ευρώ

28
Καθώς πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό για τον εκσυγχρονισμό των πυραυλακάτων κλάσης Ρουσσέν (Super Vita) από το Πολεμικό μας Ναυτικό, ας δούμε τι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 Δεκεμβρίου 1968: Επιχείρηση “Δώρο” – Η Sayeret...

8
Η Επιχείρηση «Δώρο» -όπως ονομάστηκε- είχε οργανωθεί αρχικά από το Ισραήλ ως απαγωγή ενός αεροσκάφους αερογραμμών αραβικών συμφερόντων, για να αποτελέσει ένα αντίποινο στις...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Εκσυγχρονισμός των πυραυλακάτων Ρουσσέν με “ταβάνι” τα 400 εκατ. ευρώ

Καθώς πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό για τον εκσυγχρονισμό των πυραυλακάτων κλάσης Ρουσσέν (Super Vita) από το Πολεμικό μας Ναυτικό, ας δούμε τι...

Πώληση 2 μεταγωγικών C-390 αλλά σε ποιόν;

Η Embraer υπέγραψε στις 27 Δεκεμβρίου συμβόλαιο με μια μη κατονομαζόμενη χώρα για την κατασκευή και παράδοση δύο μεταγωγικών C-390 Millennium.Η σύμβαση περιλαμβάνει επίσης...

Νέο βρετανικό όπλο κατά drone – αυτή τη φορά ραδιοκυμάτων

Γράφαμε προ ημερών για τις δοκιμές του Βρετανικού Στρατού με εποχούμενο όπλο laser κατά drones. Η σχετική έρευνα όμως συνεχίζεται και πριν λίγες ημέρες...