15.7 C
Athens
Δευτέρα, 4 Δεκεμβρίου, 2023
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗJunkers Ju.188: η συνέχεια του επιτυχημένου Ju.88. Α΄ Μέρος

Junkers Ju.188: η συνέχεια του επιτυχημένου Ju.88. Α΄ Μέρος

- Advertisement -

Από την έναρξη κιόλας της κατασκευής του Ju.88, κατέστη πρόδηλο στους σχεδιαστές πως υπήρχαν δυνατότητες περαιτέρω βελτιώσεων και δημιουργίας νέων τύπων. Όμως οι προσδοκίες άρχισαν να σβύνουν το 1943 με την αποτυχία του Ju. 288.

Junkers Ju 288: Το μεσαίο βομβαρδιστικό με το αδόκητο τέλος

Ως αποτέλεσμα, το Ju.88 παρέμεινε κατ’ ουσίαν αμετάβλητο για τρία χρόνια. Μικρές βελτιώσεις έλαβαν χώρα, οι οποίες, μολαταύτα, δεν επηρέασαν τον ρυθμό παραγωγής του.

Το φθινόπωρο του 1942, το τεχνικό επιτελείο του Υουργείου Αεροπορίας (RLM) αντελήφθη πως το Ju.288 δεν θα μπορούσε να προσφέρει τα αναμενόμενα, οπότε το project αναβλήθηκε και ξεκίνησαν οι διαβουλεύσεις για τον πιθανό αντικαταστάτη του. Ταυτοχρόνως, η κατασκευάστρια εταιρεία συνέχισε να εργάζεται επάνω στο Ju.88Ε, το οποίο θεωρήθηκε ως η καλύτερη εναλλακτική του βομβαρδιστικού της σειράς «Β».

Οι διαδοχικές τροποποιήσεις του Ju.88Ε-0 κατέληξαν το Σεπτέμβριο του 1941 στο πειραματικό Ju.88-V27. Η άτρακτος και οι κινητήρες (ΒMW-801) ήταν οι ίδιοι, αλλά το άνοιγμα πτερύγων αυξήθηκε κατά δύο μέτρα, ενώ προσετέθη κι ένας πυργίσκος EDL-131 με μονό πολυβόλο MG-131. Την άνοιξη του 1942, το συγκεκριμένο πειραματικό εξελίχθηκε σε Ju.88-V44, το οποίο διέθετε ακόμη μεγαλύτερες πτέρυγες και κάθετο ουραίο. Οι δεδομένες αλλαγές, που κρίθηκαν αναγκαίες κατόπιν προβλημάτων ασταθείας στις δοκιμαστικές πτήσεις των Ju.88Ε-0 και V27, πέρασαν και στο Ju.88-V58, το οποίο αποτέλεσε και το πρωτότυπο του Ju.88G.

Ju.188A-2

Το Ju.88-V44 μετονομάστηκε σε Ju.188-V1 και τον Οκτώβριο του 1942 αποφασίστηκε η συνέχιση της κατασκευής του. Ακολούθησε η παραγγελία ενός δευτέρου Ju.188-V2, το οποίο ολοκληρώθηκε και διετέθη για δοκιμή τον Ιανουάριο του 1943. Και τα δύο αυτά πειραματικά αεροσκάφη προορίζονταν για συμβατικούς και καταδυτικούς βομβαρδισμούς, διαθέτοντας τα αερόφρενα και την αυτόματη ανάκτηση καταδύσεως του Ju.88Α-4. Ενώ οι διαδικασίες γύρω από το νέο αεροπλάνο εντατικοποιούνταν στο Bernburg, το RLM οριστικοποίησε και τις απαιτούμενες προδιαγραφές. Μεταξύ άλλων, επεσήμανε και την ανάγκη εγκαταστάσεως είτε των κινητήρων Jumo-213 είτε των ΒMW-801, στο ίδιο πάντα πλαίσιο, ελαχιστοποιώντας έτσι όποιους κινδύνους πιθανών καθυστερήσεων στην παραγωγή λόγω αργοπορημένης παραδόσεως των κινητήρων, οι οποίοι θα επιλέγονταν αναλόγως της διαθεσιμότητας του ενός ή του άλλου.

Ju.188V-1

Εκτός από τμήμα του ρύγχους, τις κονσόλες και τις πτέρυγες, το νέο αεροσκάφος είχε εξαιρετικές ομοιότητες με αυτό του Ju.88Α-4. Στις πτέρυγες και πίσω από τους κινητήρες βρίσκονταν δεξαμενές των 830 και 850 λίτρων καυσίμου, ενώ υπήρχε και μια ακόμη των 150 λίτρων με το μείγμα νερού μεθανόλης MW-50. Στην άτρακτο βρισκόταν άλλη δεξαμενή 1.680 λίτρων, ενώ για πτήσεις μακράς εμβελείας, μια πρόσθετη των 500 λίτρων μπορούσε να τοποθετηθεί στην καταπακτή βομβών. Είχε μήκος 14,95 μέτρα, ύψος 4,45 και έκταση πτερύγων 22. Το εμβαδόν τους ήταν 56 τετ. μέτρα.

Close-up του ρύγχους με το MG-151

Ο αμυντικός οπλισμός αποτελείτο από ένα πυροβόλο MG-151 των 20 χλστ. σε υδραυλικής λειτουργίας ραχιαίο πυργίσκο και ένα ίδιο στη δεξιά πλευρά του ανεμοθώρακα. Δύο ακόμη πολυβόλα (MG-131 και MG-81Z) βρίσκονταν στο χώρο πίσω από το πιλοτήριο, το ένα επάνω και το άλλο κάτω από την άτρακτο.

Κοντινό πλάνο του ραχιαίου πυργίσκου και του αμυντικού πολυβόλου πίσω από το κόκπιτ

Τα τρία πρώτα αεροπλάνα παραδόθηκαν το Φεβρουάριο του 1943. Ακολούθησαν άλλα επτά το Μάρτιο και ακόμη οκτώ τον Απρίλιο. Το Μάϊο του 1943 συστάθηκε μια έμπειρη ομάδα της Luftwaffe που θα αναλάμβανε την αξιολόγηση του νέου βομβαρδιστικού, ενώ μετά το πέρας των στρατιωτικών δοκιμών, 28 κομμάτια εστάλησαν στην I/KG.6Η. Αυτή ήταν η πρώτη μάχιμη μονάδα που παρέλαβε το Junkers Ju.188, το οποίο ξεκίνησε επιχειρήσεις στο Δυτικό Μέτωπο στις 20 Οκτωβρίου.

Μέχρι το τέλος του 1943, η Luftwaffe έλαβε συνολικά 283 Ju.188 από τη γραμμή συναρμολόγησης του Bernburg. Στις αρχές του 1944, τα εργοστάσια ATG στη Λειψία και Siebel στο Halle συμπεριλήφθησαν στο πρόγραμμα παραγωγής του. Τα περισσότερα από τα νέα βομβαρδιστικά που έφτασαν στη Luftwaffe το 1943 είχαν τους BMW-801, οι οποίοι ήταν διαθέσιμοι σε μεγαλυτέρους αριθμούς από τους Jumo-213Α-1. Με τους τελευταίους (που περιέστρεφαν τρίφυλλες έλικες Junkers VS-11 μεταβλητού βήματος), τα αεροσκάφη ανέπτυσσαν 1.776 ίππους κατά την απογείωση και 1.600 ίππους σε υψόμετρο 6.000 μέτρων.

Ju.188Α-0

H συνέχεια στο Military History

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εκσυγχρονισμός MEKO200HN και μεταχειρισμένες LCS δεν αρκούν!

H είδηση που κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες για το ενδεχόμενο απόκτησης από το Πολεμικό Ναυτικό μεταχειρισμένων LCS από το Αμερικανικό Ναυτικό, δεν ήταν κεραυνός...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Αμυντική συνεργασία Τουρκίας-Βρετανίας, το πραγματικό «Μάρμαρο» αλλά όχι Παρθενώνα

43
Αν χθες και σήμερα το κύριο θέμα επικαιρότητας είναι η ακύρωση της συνάντησης Μητσοτάκη-Σούνακ στο Λονδίνο, μια σαφώς κακότροπη και αναπάντεχη βρετανική κίνηση, ας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Δεκεμβρίου 1943: Το αεροπλανοφόρο Chuyo βυθίζεται από...

0
Αμερικανικό υποβρύχιο τορπιλίζει το ιαπωνικό αεροπλανοφόρο συνοδείας Chuyo, που βυθίζεται με απώλεια 1.270 ζωών. Το Chuyo και έπλεε το βράδυ της προηγουμένης από τη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Ιουνίου 1936: Το πρώτο ελικόπτερο στον κόσμο, το Focke-Wulf Fw 61, απογειώνεται

H ιδέα της κάθετης απο-προσγείωσης γεννήθηκε ταυτόχρονα με το όνειρο της επανδρωμένης πτήσης αλλά ήταν δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Στη δεκαετία του 1920 ένας Iσπανός...

Do 335 “Pfeil”: Ένα πρωτοποριακό μαχητικό που ήρθε αργά για την Luftwaffe, Γ’ Μέρος

Οι εκδόσεις παραγωγής του Do 335 Στα τέλη του 1944 ξεκίνησε η παραγωγή της πρώτης έκδοσης Do 335A-1. To Do 335A-1 ήταν σχεδόν όμοιο με...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Μαΐου 1935: Πρώτη πτήση του Messerschmitt Bf 109

"Αυτό το αεροπλάνο δεν θα πετάξει ποτέ για τη Luftwaffe". Τα λόγια αυτά ήταν τα πρώτα που περιέγραψαν την εντύπωση που προκάλεσε η αρχική...