Πολεμικό Ναυτικό/F70 AAW, MARINE NATIONALE ΚΛΑΣΗ CASSARD
ΑΝΤΙΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΑΜΥΝΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΙΑΣ ΑΛΛΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
Το alter–ego των γαλλικών ASW φρεγατών/αντιτορπιλικών κλάσης F70 Georges Leygues είναι η έκδοση πλοίων αντιαεροπορικής άμυνας κλάσης Cassard με δύο πλοία. Το μοναδικό που απομένει πλέον σε υπηρεσία, το Jean Bart (D615), σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις έχει βάλει πλώρη ως «Ενδιάμεση Λύση» της γαλλικής πρότασης στο πρόγραμμα νέων φρεγατών και αναβαθμίσεων του ΠΝ, φλερτάροντας με το ατού που υποτίθεται ότι μπορεί να προσφέρει, δηλαδή ικανότητες AAAW (Area Anti–Aircraft Warfare), αν και μιας… άλλης εποχής.
ΤΟΥ ΦΑΙΔΩΝΑ Γ. ΚΑΡΑΪΩΣΗΦΙΔΗ
Η κλάση των δύο φρεγατών/αντιτορπιλικών Cassard, που ήταν περίπου σύγχρονη με τη δεύτερη υποπαρτίδα των πλοίων της κλάσης F70 Georges Leygues, σχεδιάστηκε για την αντικατάσταση των τεσσάρων μονάδων αντιαεροπορικής άμυνας της Α/Τ κλάσης T47.
Τα πλοία T47 ή Surcouf ήταν τα πρώτα μεγέθους αντιτορπιλικού που ναυπήγησε το Γαλλικό Ναυτικό μετά τον B΄ΠΠ, την περίοδο 1951-1954, τα οποία υπηρέτησαν έως και τα τέλη της δεκαετίας του 80. Από τα 12 που κατασκευάστηκαν συνολικά τρία έγιναν πλοία διοίκησης ως επικεφαλής στολίσκων συνοδών αεροπλανοφόρων, πέντε ήταν της ανθυποβρυχιακής έκδοσης και τέσσερα τροποποιήθηκαν ως DDG με εκτοξευτές Mk13 και βλήματα Standard SM-1.
Πιο συγκεκριμένα, τα Bouvet, Kersaint, Dupetit–Thouars και Du Chayla εκσυγχρονίστηκαν την περίοδο 1962-1965 με την αντικατάσταση των πρυμναίων πύργων πυροβολικού με έναν εκτοξευτή πυραύλων Tartar και μια καινούρια υπερκατασκευή για τους διπλούς καταυγαστήρες SPG-51, οι οποίοι υποστήριζαν το ΑΑ πυραυλικό σύστημα.
Αντικαταστάθηκαν από τα πλοία των κλάσεων Georges Leygues και Cassard αντίστοιχα. Είναι μάλιστα αξιοσημείωτο ότι ο εκτοξευτής Mk13 και οι καταυγαστήρες των δυο μονάδων Cassard προήλθαν από τα T45/Surcouf, από τα οποία αφαιρέθηκαν όταν τα πλοία παροπλίστηκαν, ανακατασκευάστηκαν και επανατοποθετήθηκαν στις νεότερες ναυπηγήσεις.
Το πρώτο και ομώνυμο πλοίο της κλάσης, το Cassard (D614), ξεκίνησε να ναυπηγείται τον Σεπτέμβριο του 1982 και μπήκε σε υπηρεσία τον Φεβρουάριο του 1985, ενώ οι αντίστοιχες ημερομηνίες για το δεύτερο, το Jean Bart (D615), είναι ο Μάρτιος του 1986 και ο Μάρτιος του 1988. Η κατασκευή τού τρίτου και τέταρτου πλοίου της κλάσης (του Courbet D 616 και D 617) εγκρίθηκε μεν το 1983, η σχεδίαση όμως ήταν ήδη καθυστερημένη αρκετά χρόνια και στο μεσοδιάστημα είχε υποστεί σημαντικές αλλαγές.
Αρκετοί επισημαίνουν ότι το γεγονός αυτό και η κακή συγκυρία της απόφασης του US Navy να εγκαταλείψει το οπλοσύστημα Mk13/SM-1 υπέρ του SM-2, ως συνδυασμός οδήγησε τελικά σε αδιέξοδο, με αποτέλεσμα το Marine Nationale να ακυρώσει την κατασκευή των δυο τελευταίων μονάδων και να περιορίσει την κλάση σε μόνο δύο πλοία.
Οι δυο «υποκλάσεις» των F70, Georges Leygues και Cassard, μοιράζονται το ίδιο κύτος με υπερκατασκευή από αλουμίνιο, αλλά διαφέρουν σε πολλά άλλα χαρακτηριστικά. Ένα από τα κυριότερα είναι το συγκρότημα πρόωσης, στο οποίο η έκδοση ASW είχε υιοθετήσει διάταξη CODOG (COmbined Diesel Or Gas), δηλαδή δυο ντιζελοκινητήρες και δυο αεριοστρόβιλους που λειτουργούν εναλλακτικά.
Στις Cassard οι σχεδιαστές έκριναν…
Η συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ