Μετά την ήττα κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ιαπωνίας έχουν υιοθετήσει μια στρατηγική που βασίζεται στην άμυνα. Ο εθνικιστής πρωθυπουργός Σίνζο Άμπε ωστόσο, φαίνεται πως θέλει να αναβιώσει το μεγαλείο της Αυτοκρατορικής Ιαπωνίας με την προσθήκη επιθετικών όπλων στο οπλοστάσιό της. Μια τέτοια περίπτωση όπλου είναι και ένας υπό ανάπτυξη υπερηχητικός πύραυλος που ενσωματώνει ορισμένα πρωτοποριακά χαρακτηριστικά.
Ο “πύραυλος διολίσθησης υψηλής ταχύτητας” (high speed gliding missile – HSGM) φιλοδοξεί να συμπληρώσει το κενό ως επιθετικό όπλο ακριβείας μεγάλης εμβέλειας. Το όπλο θα αποτελείται από δύο στάδια: ένα πυραυλοκινητήρα που θα το επιταχύνει σε υπερηχητικές ταχύτητες, και μια αεροδυναμική πολεμική κεφαλή που θα διολισθαίνει προς το στόχο.
Δεν υπάρχει τίποτα όπως ο HSGM στο οπλοστάσιο οποιασδήποτε χώρας. Παρόλο που αρκετές χώρες διαθέτουν τακτικούς βαλλιστικούς πυραύλους, συμπεριλαμβανομένων των Iskander της Ρωσίας και των Hyunmoo 2A της Νότιας Κορέας, και οι δύο οδηγούν τις κεφαλές τους στο στόχο χρησιμοποιώντας βαλλιστικές τροχιές υψηλού υψομέτρου. Το βλήμα της Ιαπωνίας, από την άλλη πλευρά, θα διολισθαίνει από χαμηλότερο υψόμετρο. Στην πραγματικότητα, το HSGM θα μοιάζει περισσότερο με υπερ-υπερηχητικό βλήμα.
Όπως επισημαίνει η Mainichi Shimbun, η Ιαπωνία δεν διαθέτει σήμερα βλήματα που μπορούν να χτυπήσουν σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 200 χιλιομέτρων και αυτό αφήνει πολλά νησιά απροστάτευτα όπως το Senkaku που απέχει 420 χλμ από την Οκινάουα.
Έως το 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί η ανάπτυξη και οι δοκιμές του πυραυλικού φορέα, ενώ κατόπιν θα δοκιμαστεί το όχημα διολίσθησης (κεφαλή).
Επομένως το HSGM θα πρέπει να διαθέτει εμβέλεια τουλάχιστον 500 χλμ και εφόσον οι δοκιμές κριθούν επιτυχείς, το όπλο θα ενταχθεί σε υπηρεσία το 2027-28. Ιάπωνες αξιωματούχοι δήλωσαν πως από τη στιγμή που το όπλο γίνει επιχειρησιακό, η εμβέλειά του θα μπορεί να επεκταθεί κατά πολύ περισσότερο.
Η Ιαπωνία αναπτύσσει το δικό της επιθετικό “wunderwaffe”
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
H Γαλλία να βάλει stop στους «τουρκικούς» Meteor πριν την 4η...
Ήταν ένα δημοσίευμα της γαλλικής ηλεκτρονικής εφημερίδας La Tribune πριν μια εβδομάδα (15/1/2025) που μιλούσε για «κόντρα» Λονδίνου-Παρισιού-Αθηνών, σχετικά με το θέμα της απόκτησης...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 Ιανουαρίου 1986: Η τραγωδία του διαστημικού λεωφορείου...
Το διαστημικό λεωφορείο Challenger καταστρέφεται στον αέρα 73 δευτερόλεπτα μετά την εκτόξευσή του. Αιτία η αποσφήνωση ενός ελάσματος κατά την εκτόξευση που προκάλεσε θραύση...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...