32.9 C
Athens
Πέμπτη, 7 Αυγούστου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΕΠΙΤΕΛΟΥΣ: Λύση για την Αεροπορική Εκπαίδευση της ΠΑ, σύμβαση για το Εκπαιδευτικό...

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ: Λύση για την Αεροπορική Εκπαίδευση της ΠΑ, σύμβαση για το Εκπαιδευτικό Κέντρο Καλαμάτας φέρνει ο ΥΕΘΑ στη Βουλή

- Advertisement -

Ένα πρόβλημα που χρονίζει εδώ και πάρα πολύ καιρό, ετοιμάζεται να λύσει ο ΥΕΘΑ την ερχόμενη εβδομάδα, με την εισαγωγή της πρότασης που έχει προκριθεί για τη δημιουργία του Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου στην Καλαμάτα. Όσοι έχουν διαβάσει παλιότερα άρθρα μας, είτε στο περιοδικό είτε στην ιστοσελίδα, γνωρίζουν πως για το συμβόλαιο αντιμέτωπες ήταν δυο εταιρείες, η καναδική CAE και η ισραηλινή Elbit. Και οι δυο είχαν προσφέρει σημαντικές εκπτώσεις σε σχέση με την αρχική προσφορά, ενώ και οι δυο είχαν συγκριτικά πλεονεκτήματα στις προτάσεις τους.

Με το Ισραήλ ή με τον Καναδά η αεροπορική εκπαίδευση στην Καλαμάτα; Ας μην κοιτάμε τα αεροσκάφη αλλά το αποτέλεσμα!

Η κυβέρνηση είχε αναλάβει το θέμα, καθώς η ισραηλινή προσφορά είχε “εντός” και έντονη τη γεωστρατηγική σχέση των δυο χωρών. Οι Καναδοί έφερναν την εμπειρία τους από άλλα Εκπαιδευτικά Κέντρα που είχαν δημιουργήσει, ενώ τόνιζαν, και τονίζουν, τα ΝΑΤΟϊκά πρότυπα που ακολουθούν. Η Elbit προσφέρει τέτοιες υπηρεσίες αυτή τη στιγμή για την Ισραηλινή Αεροπορία, κάτι που όπως γίνεται αντιληπτό έχει κι αυτό ιδιαίτερη αξία, καθώς η IAF θεωρείται κορυφαία από πλευράς αποτελεσματικότητας.

Να θυμίσουμε ότι οι διαπραγματεύσεις με την CAE διαρκούσαν από την περίοδο της προηγούμενης κυβέρνησης, ενώ η ισραηλινή πρόταση είχε εμφανιστεί εμβόλιμη πριν από μερικούς μήνες. Στη διαδικασία που ακολουθήθηκε η ελληνική πλευρά, από όσο γνωρίζουμε, προσπάθησε να εξαντλήσει τις δυνατότητες διαπραγμάτευσης, επιτυγχάνοντας υψηλές εκπτώσεις και από τους δυο ανταγωνιστές. Στο τέλος, και με την πολιτική πίεση από Καναδά και Ισραήλ να αυξάνεται, υπήρξε και μια ανεπίσημη προσπάθεια συνεννόησης μεταξύ τους για συνεργασία.  Κάτι τέτοιο όμως φαίνεται πως δεν επετεύχθη και η ισραηλινή πρόταση φέρεται να έχει επιλεγεί αυτόνομα και έρχεται να προστεθεί στην ατζέντα της ελληνο-ισραηλινής συνεργασίας.

Η Elbit, το διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο στην Καλαμάτα, η υποστήριξη των T-6 και η Στρατηγική Σημασία όλων αυτών

Να υπενθυμίζουμε ότι το πρόγραμμα αφορά την ανάθεση των σταδίων που υλοποιούνται σήμερα σε T-2 στον ανάδοχο με M-346 της Leonardo (που θα αγοράσει ο ίδιος) επιλύνοντας επιτέλους το θέμα της «αντικατάστασης» των υπέργηρων Buckeye. Τα τελευταία πνέουν τα λοίσθια και η ΠΑ κάνει φιλότιμες προσπάθειες να κρατήσει κάποια από αυτά στον αέρα, προκειμένου να καταφέρνει να «βγάζει» πιλότους για τα μαχητικά της. Ακόμη όμως και έτσι τα παρωχημένα αεριωθούμενα, των οποίων η Ελλάδα αποτελεί τον έσχατο χρήστη παγκοσμίως, αποτελούν πολύ μεγάλο πρόβλημα που χειροτέρεψε με την αδιαφορία που έδειξαν οι κυβερνήσεις της τελευταίας δεκαετίας. Τελικά, το ΥΠΕΘΑ αποφάσισε να λύσει άμεσα το θέμα, και να αυξάνονται σταδιακά οι εκπαιδευόμενοι Ίκαροι.

Ο ανάδοχος, θα έχει και την υποχρέωση να επαναφέρει σε πτητική κατάσταση  και ικανό αριθμό T-6A Texan για να καλύψουν πλήρως τα στάδια εκπαίδευσης (περιλαμβανομένης και της μεταφοράς περισσότερου έργου από τα στάδια που υλοποιούντο με τα T-2 ).  Επιπλέον τα M-346 θα έχουν την ικανότητα να προσφέρουν επιτέλους και υπηρεσίες LIFT (Lead In Fighter Training) απαλλάσσοντας από τα καθήκοντα αυτά τα ΣΜΕΤ και μειώνοντας τις ώρες χρήσης των διθέσιων επιχειρησιακών εκπαιδευτικών.

Διεθνές κέντρο εκπαίδευσης πιλότων στην Καλαμάτα, του Βασίλη Νέδου

Ο ανάδοχος, εκτός των ωρών που θα προσφέρει στην ΠΑ, θα πρέπει να διαθέσει και ικανό αριθμό ωρών για προσφορά υπηρεσιών και σε άλλες χώρες. Έτσι, η Καλαμάτα θα μπορέσει να γίνει ένα πραγματικό εκπαιδευτικό κέντρο για ξένες αεροπορίες.

Καθώς το θέμα βρίσκεται ακόμη στην τελική φάση, συγκεντρώνουμε στοιχεία για να επανέλθουμε άμεσα με περισσότερες λεπτομέρειες απαντώντας και σε κρίσιμα ερωτήματα για την επιλογή που έγινε και κατά πόσο καλύπτει τις ελληνικές ανάγκες.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

47 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
47 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Αγορά μη επανδρωμένων ιπτάμενων ραντάρ για συμπλήρωση των Erieye

Η συνεργασία της General Atomics με τη Saab, έχει δημιουργήσει μια νέα προοπτική στον τομέα της εναέριας επιτήρησης, μέσω της ανάπτυξης ενός μη επανδρωμένου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 2020, 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ – μέρος 2ο, Ναύαρχος...

1
Για την πολύμηνη και πολυσύνθετη κρίση του 2020, Ελλάδος-Τουρκίας, η οποία εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα, από τον Έβρο το χειμώνα εκείνης της χρονιάς μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7 Αυγούστου 2008: Ο Πόλεμος της Νότιας Οσσετίας,...

8
Σε μια απονενοημένη κίνηση, εν μέσω των Ολυμπιακών Αγώνων του 2008 στο Πεκίνο, ο γεωργιανός στρατός προσβάλει τις αυτόνομες περιοχές Νότιας Οσσετίας και Αμπχαζίας. Οι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Και η Ταϊλάνδη θέλει νέες φρεγάτες – ποιές χώρες βάζουν υποψηφιότητα για την προμήθεια

Η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης πρόκειται να εκκινήσει πρόγραμμα απόκτησης 2 φρεγατών για να καλύψει επιχειρησιακές ανάγκες του Ναυτικού.Για την προμήθεια εκτιμάται πως απαιτούνται 35...

Prisma Electronics: Η πρώτη ελληνική εταιρεία που στέλνει νανοδορυφόρο στο Διάστημα

Ο MICE-1 (Marine Identification and Communications CubEsat) είναι ο πρώτος νανοδορυφόρος που σχεδιάστηκε, υλοποιήθηκε και πρόκειται σύντομα να εκτοξευθεί από την ελληνική εταιρεία Prisma Electronics.Η έναρξη...

Τέθηκαν σε ισχύ οι νέοι δασμοί των ΗΠΑ – Τι ισχύει για ΕΕ

Οι νέοι αμερικανικοί τελωνειακοί δασμοί σε προϊόντα εισαγόμενα από δεκάδες οικονομίες τέθηκαν σε ισχύ σήμερα, στο πλαίσιο του εγχειρήματος του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ...