Η συμφωνία πώλησης μαχητικών αεροσκαφών Rafale μεταξύ Ινδιάς και Γαλλίας το 2016 φαίνεται ότι έχει φέρει σε δύσκολη θέση τον Ινδό πρωθυπουργό Μόντι, με την αντιπολίτευση να τον κατηγορεί για διαφθορά. αεροπορικών πτήσεων με τη Γαλλία για τα αεροπλάνα του 2016 αρχίζει να προκαλεί προβλήματα στον πρωθυπουργό Modi, του οποίου οι δράστες τον κατηγορούν για διαφθορά. Τι ισχύει όμως πραγματικά;
Ακολουθούν 10 βασικά σημεία για τη συμφωνία μεταξύ Νέου Δελχί και Dassault Aviation, όπως τα κατέγραψε η DW.
1. Το 2007, μετά από αρκετές προειδοποιήσεις της ινδικής Αεροπορίας ότι ο στόλος των αεροσκαφών της ήταν ξεπερασμένος, η ινδική κυβέρνηση υπό τον πρώην πρωθυπουργό Μανμόχαν Σινγκχ του κόμματος του Ινδικού Εθνικού Κογκρέσου (INC), ζήτησε προσφορές από διεθνείς κατασκευαστές για 126 μαχητικά αεροσκάφη. Επρόκειτο για τον περιβόητο διαγωνισμό MRCA.
2. Πέντε χρόνια αργότερα, επικράτησε η γαλλική εταιρεία Dassault Aviation, η οποία προσέφερε τις χαμηλότερες τιμές σε σύγκριση με ανταγωνιστικές προσφορές από άλλες εταιρείες από ΗΠΑ, Ρωσία και Ευρώπη. Η συμφωνία ορίζει ότι αρχικά 18 αεροσκάφη θα εισαχθούν στην Ινδία για άμεση χρήση απ’ ευθείας από την Γαλλία. Τα υπόλοιπα θα κατασκευαστούν στην Ινδία μαζί με την ινδική εταιρία Hindustan Aeronautics Limited (HAL). Μέχρι τότε όμως, δεν είχε υπάρξει τελική απόφαση για την τιμή του αεροσκάφους.
3. Τον Ιανουάριο του 2016, ο πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι και ο τότε Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ υπέγραψαν μνημόνιο συμφωνίας για την αγορά αεροσκαφών Rafale. Λίγους μήνες νωρίτερα, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στο Παρίσι, ο Μόντι ανακοίνωσε ότι η κυβέρνησή του θα αγοράσει 36 αεροσκάφη άμεσα. Αυτά θα παραδίδονταν έως τις αρχές Σεπτεμβρίου του 2018 με κόστος 7,8 δισ. Ευρώ. Επιπλέον, η Ινδία θα παραλάμβανε πακέτο ανταλλακτικών και πύραυλους Meteor, που κατασκευάζονται από την ευρωπαϊκή εταιρεία MBDA.
4. Μια πρόσθετη προϋπόθεση της συμφωνίας ήταν ότι η Γαλλία θα έπρεπε να επενδύσει 20% από τα σχεδόν 8 δισεκατομμύρια ευρώ της αξίας της συμφωνίας για την παραγωγή απαρτίων του αεροσκάφους στην Ινδία. Επιπλέον, το 30% θα χρησιμοποιηθεί για την προώθηση της Έρευνας και Ανάπτυξης στην αεροναυπηγική και την άμυνα.
5. Στα τέλη του 2016, ο Ινδός επιχειρηματικός μεγιστάνας Ανίλ Αμπάνι ανακοίνωσε μια κοινοπραξία της εταιρείας του Reliance Defense με τη γαλλική Dassault Aviation.
6. Τα προβλήματα άρχισαν να βγαίνουν στην επιφάνεια δύο χρόνια αργότερα, όταν ο πλέον πρώην Γάλλος πρόεδρος Ολάντ δήλωσε στη γαλλική ιστοσελίδα Mediapart ότι η κυβέρνησή του δεν είχε καμιά συμμετοχή στην επιλογή του ινδικού εταίρου της Dassault στην Ινδία και ότι η Reliance Defense διορίστηκε από την ινδική κυβέρνηση. Λίγο αργότερα, η Dassault Aviation δημοσίευσε μια δήλωση στην οποία ισχυρίζεται ότι η απόφαση για την κοινοπραξία με τη Reliance ήταν δική τους.
7. Το αντιπολίτευόμενο κόμμα του Κογκρέσου στην Ινδία, με προεξάρχοντα τον επικεφαλής του Ραχούλ Γκάντι, κατηγόρησε την κυβέρνηση του πρωθυπουργού Μόντι για την αθέμιτη ανάθεση της σύμβασης στην Reliance Defense αντί για την κρατική εταιρεία αεροναυπηγικής HAL. Επίσης, τον κατηγόρησαν ότι κατέβαλε τρεις φορές το ποσό που είχε αρχικά συμφωνηθεί.
8. Μετά από καταγγελίες για διερεύνηση κατηγοριών δωροδοκίας, το Ανώτατο Δικαστήριο της Ινδίας δήλωσε τον Δεκέμβριο του 2018 ότι δεν βρήκε «καμία ένδειξη αμφιβολίας για τη διαδικασία» υπογραφής της συμφωνίας με τη Dassault Aviation.
9. Στις 13 Φεβρουαρίου 2019, μία αναφορά του Ραχίβ Μεχρίσι, γενικού ελεγκτή εσόδων, ο οποίος ελέγχει όλα τα κεφάλαια και τα έξοδα της ινδικής κυβέρνησης, σημείωνε ότι η ινδική κυβέρνηση υπό τον Μόντι κατέβαλε 2,8% λιγότερο από το ποσό που είχε συμφωνήσει η προηγούμενη κυβέρνηση υπό τον Σινγκχ.
10. Ωστόσο, η έκθεση αυτή όταν κατατέθηκε στην Rajya Sabha την ανώτερη Βουλή της Ινδίας, δεν αναφέρεται καθόλου στο θέμα της τιμολόγησης. Το υπουργείο Άμυνας της Ινδίας δήλωσε ότι τα στοιχεία που αφορούν την τιμολόγηση ήταν εμπιστευτικά. Επιπλέον, η έκθεση μπορεί να εκληφθεί ως αναξιόπιστη, δεδομένου ότι ο Μεχρίσι ήταν ο γραμματέας της ομοσπονδιακής κυβέρνησης – και επομένως διαπραγματευτής – όταν υπογράφηκε η συμφωνία το 2016.
Πρέπει να σημειωθεί ότι παραδοσιακά, οι συμφωνίες προμήθειας αμυντικού υλικού της Ινδίας μαστίζονται από κατηγορίες περί δωροδοκιών και διαφθοράς και όχι τώρα αλλά ανέκαθεν.
Η ινδική αγορά Rafale: της σκανδαλολογίας το ανάγνωσμα
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΠΟΨΗ: Πότε (δεν) θα ξαναπάρει νέα Rafale η Πολεμική Αεροπορία;
Η χθεσινή άφιξη του 24ου μαχητικού Rafale στην Τανάγρα, με κωδικό "457" ολοκλήρωσε την διπλή παραγγελία του τύπου που έγινε από τη χώρα μας....
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ–14 Ιανουαρίου 1969: Η καταστροφική πυρκαγιά του USS Enterprise
Μόλις 18 μήνες μετά από αντίστοιχο ατύχημα στο αεροπλανοφόρο USS Forrestal, νέο ατύχημα επί του καταστρώματος πτήσης του USS Enterprise -ενώ εκτελούσε γυμνάσια ανοιχτά...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...