11.8 C
Athens
Τρίτη, 9 Δεκεμβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΣτην Ευρώπη, πρέπει να αναζητήσουμε κοινές λύσεις στα κοινά προβλήματα

Στην Ευρώπη, πρέπει να αναζητήσουμε κοινές λύσεις στα κοινά προβλήματα

- Advertisement -

του Bernard Guetta, δημοσιογράφου και ευρωβουλευτή

Κι αν μιλούσαμε για πολιτική, την πραγματική, τους μεγάλους κινδύνους και τα μεγάλα διακυβεύματα; Κι αν οι προσεχείς ευρωεκλογές αποτελέσουν την ευκαιρία να ξεπεραστούν οι ανταγωνισμοί των εθνικών κομμάτων και να συζητηθούν, την ίδια στιγμή σε όλες τις χώρες, οι θύελλες που μας απειλούν και τα μέσα που πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπισή τους;

Μόνο έτσι θα μπορούσε να ξυπνήσει το ενδιαφέρον των ψηφοφόρων και να αυξηθεί το ποσοστό της συμμετοχής. Η κοινωνική πρόοδος και η μεταπολεμική ανασυγκρότηση αποτελούν σημαντική κληρονομιά, έχουν ξεπεραστεί όμως από τη μεταμόρφωση της εργασίας, την οικολογική καταστροφή και την ανάδυση κομμάτων της αντιδραστικής Δεξιάς που αμφισβητούν τον Διαφωτισμό. Θα ήταν καλό λοιπόν να ανοίξει η συζήτηση γύρω από τέσσερα μεγάλα θέματα.

Το πρώτο είναι η Ουκρανία, όπου το ζητούμενο δεν είναι η διαπραγμάτευση με τον δεσπότη του Κρεμλίνου, αλλά η συνέχιση της αρωγής προς την Ουκρανία με στόχο αυτός ο δεσπότης να ηττηθεί. Γιατί οι στόχοι του είναι σαφείς. Θέλει να ανασυγκροτήσει την αυτοκρατορία των τσάρων και ελπίζει η Δύση να επιβάλει στο Κίεβο να δεχθεί κατάπαυση του πυρός, ώστε να αρθούν οι κυρώσεις εναντίον του και να προετοιμάσει ανενόχλητος την επόμενη επίθεσή του. Η αποστολή μας λοιπόν δεν είναι να τείνουμε το χέρι σ’αυτόν, αλλά στον δοκιμαζόμενο ουκρανικό λαό, λέγοντας ταυτοχρόνως στον ρωσικό λαό ότι το συμφέρον του δεν είναι να υποταχθεί στην Κίνα, αλλά να συνεργαστεί με την Ευρώπη.

Το δεύτερο ζήτημα που πρέπει να συζητηθεί είναι η διεύρυνση της Ενωσης. Είναι αλήθεια ότι δεν θα είναι εύκολο για τους ευρωπαϊκούς θεσμούς να λειτουργούν με 35 ή και περισσότερα μέλη. Είναι επίσης αλήθεια όμως ότι θα ήταν επικίνδυνο να επιτρέψουμε στον Πούτιν και τον Ερντογάν να εγκατασταθούν στα Βαλκάνια, όπως θα ήταν ανήθικο να κλείσουμε την πόρτα στην Ουκρανία διότι αυτό θα την έστελνε κατευθείαν στη ρωσική τροχιά. Το πρόβλημα μοιάζει άλυτο, στην πραγματικότητα όμως θα μπορούσαμε να πούμε στις υποψήφιες χώρες ότι, αντί να ανεβούν σε ένα πλοίο που κινδυνεύει να βουλιάξει, είναι προτιμότερο να χτίσουμε μια Ενωση με ποικίλους βαθμούς πολιτικής ένταξης. Αυτό γίνεται ήδη άλλωστε, αφού δεν είναι και οι 27 μέλη της ευρωζώνης ή της Συνθήκης Σένγκεν.

Το τρίτο ζήτημα είναι το ΝΑΤΟ, όπου οι Αμερικανοί δεν είναι πλέον διατεθειμένοι να σηκώνουν το βαρύτερο κόστος. Πρέπει λοιπόν η Συμμαχία να επανοικοδομηθεί γύρω από δύο ίσες δυνάμεις δικαιωμάτων και υποχρεώσεων: τις ΗΠΑ και μια ΕΕ, που θα είναι επιτέλους εφοδιασμένη με μια άμυνα αξιόπιστη, δηλαδή κοινή.

Οσο για το τέταρτο ζήτημα που πρέπει να συζητηθεί σε πανευρωπαϊκή κλίμακα, είναι η Αφρική. Μόνο εκείνη μπορεί να λύσει τα προβλήματά της. Πρέπει όμως να βοηθήσουμε στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, εγκαθιστώντας εκεί σταθμούς παραγωγής που έφυγαν από την Ασία. Με τον τρόπο αυτό θα περιοριστεί και η μετανάστευση, ενώ θα τεθούν οι βάσεις μιας αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας γύρω από τη Μεσόγειο.

Πολλοί θεωρούν ότι αυτά αποτελούν ευσεβείς πόθους. Όμως τα σύννεφα πυκνώνουν στην Ευρώπη. Η αμερικανική προστασία καθίσταται αβέβαιη ακριβώς τη στιγμή που η Ρωσία γίνεται ανησυχητική και η Κίνα απειλεί τη γερμανική βιομηχανία. Ας πραγματοποιήσουμε λοιπόν μια εκστρατεία που θα καταστήσει την Ενωση ένα μεγάλο πολιτικό σύνολο, αναζητώντας κοινές απαντήσεις στα κοινά προβλήματα!

(Πηγή: Le Monde)

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

6 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
6 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Τα M1117 ως χαμηλού κόστους αντι-drone ασπίδα του Ελληνικού Στρατού!

Η μαζική είσοδος των φθηνών, εύκολα παραγόμενων μη επανδρωμένων στο πεδίο της μάχης δεν αποτελεί απλώς μια ακόμη τεχνολογική εξέλιξη. Πρόκειται για ιστορική τομή...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Το ΥΠΕΘΑ δεν θέλει να «ξέρει» τους Γερμανούς, ο πρωθυπουργός θέλει;

48
Στο τέλος Νοεμβρίου, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, είχε συνάντηση στο Βερολίνο με τον αντικαγκελάριο και υπουργό Οικονομικών της Γερμανίας, Λαρς...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 8 Δεκεμβρίου 1914: Ναυμαχία των Φώκλαντ, εκδίκηση του...

1
Μοίρα του γερμανικού αυτοκρατορικού Ναυτικού υπό τις διαταγές του Μαυάρχου, κόμητος Μαξιμίλιαν φον Σπέε, επιτίθεται κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, στη βάση ανεφοδιασμού του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Κροατία παραγγέλνει στη Γαλλία 18 πυροβόλα CAESAr, θα εκσυγχρονίσει τα Rafale της

Η κροατική κυβέρνηση επιβεβαίωσε χθες Δευτέρα την αγορά 18 γαλλικής κατασκευής αυτοκινούμενων πυροβόλων CAESAr, για να ενισχυθεί το πυροβολικό της, ενώ δεσμεύτηκε πως θα...

Κ. Χατζηδάκης: H Eλλάδα βασική πύλη εισόδου της αμερικανικής ενέργειας στη ΝΑ και Κ. Ευρώπη

Κατά το επίσημο γεύμα του συνεδρίου Capital Link, χαιρετισμούς απήυθυναν εκπρόσωποι του NYSE και του Χρηματιστηρίου Αθηνών, ενώ κεντρικοί ομιλητές ήταν ο Αντιπρόεδρος της...

Βουλγαρικό Ναυτικό παραλαμβάνει το πρώτο νέο πλοίο εγχώριας ναυπήγησης εδώ και 100 χρόνια

Το Βουλγαρικό Ναυτικό παρέλαβε ένα ολοκαίνουργιο πλοίο εχωρίας ναυπήγησης (σχεδίασης της γερμανικής  Lürssen Werft) για πρώτη φορά τα τελευταία 100 χρόνια, δήλωσε σήμερα ο...