20.8 C
Athens
Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΣτην Ευρώπη, πρέπει να αναζητήσουμε κοινές λύσεις στα κοινά προβλήματα

Στην Ευρώπη, πρέπει να αναζητήσουμε κοινές λύσεις στα κοινά προβλήματα

- Advertisement -

του Bernard Guetta, δημοσιογράφου και ευρωβουλευτή

Κι αν μιλούσαμε για πολιτική, την πραγματική, τους μεγάλους κινδύνους και τα μεγάλα διακυβεύματα; Κι αν οι προσεχείς ευρωεκλογές αποτελέσουν την ευκαιρία να ξεπεραστούν οι ανταγωνισμοί των εθνικών κομμάτων και να συζητηθούν, την ίδια στιγμή σε όλες τις χώρες, οι θύελλες που μας απειλούν και τα μέσα που πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπισή τους;

Μόνο έτσι θα μπορούσε να ξυπνήσει το ενδιαφέρον των ψηφοφόρων και να αυξηθεί το ποσοστό της συμμετοχής. Η κοινωνική πρόοδος και η μεταπολεμική ανασυγκρότηση αποτελούν σημαντική κληρονομιά, έχουν ξεπεραστεί όμως από τη μεταμόρφωση της εργασίας, την οικολογική καταστροφή και την ανάδυση κομμάτων της αντιδραστικής Δεξιάς που αμφισβητούν τον Διαφωτισμό. Θα ήταν καλό λοιπόν να ανοίξει η συζήτηση γύρω από τέσσερα μεγάλα θέματα.

Το πρώτο είναι η Ουκρανία, όπου το ζητούμενο δεν είναι η διαπραγμάτευση με τον δεσπότη του Κρεμλίνου, αλλά η συνέχιση της αρωγής προς την Ουκρανία με στόχο αυτός ο δεσπότης να ηττηθεί. Γιατί οι στόχοι του είναι σαφείς. Θέλει να ανασυγκροτήσει την αυτοκρατορία των τσάρων και ελπίζει η Δύση να επιβάλει στο Κίεβο να δεχθεί κατάπαυση του πυρός, ώστε να αρθούν οι κυρώσεις εναντίον του και να προετοιμάσει ανενόχλητος την επόμενη επίθεσή του. Η αποστολή μας λοιπόν δεν είναι να τείνουμε το χέρι σ’αυτόν, αλλά στον δοκιμαζόμενο ουκρανικό λαό, λέγοντας ταυτοχρόνως στον ρωσικό λαό ότι το συμφέρον του δεν είναι να υποταχθεί στην Κίνα, αλλά να συνεργαστεί με την Ευρώπη.

Το δεύτερο ζήτημα που πρέπει να συζητηθεί είναι η διεύρυνση της Ενωσης. Είναι αλήθεια ότι δεν θα είναι εύκολο για τους ευρωπαϊκούς θεσμούς να λειτουργούν με 35 ή και περισσότερα μέλη. Είναι επίσης αλήθεια όμως ότι θα ήταν επικίνδυνο να επιτρέψουμε στον Πούτιν και τον Ερντογάν να εγκατασταθούν στα Βαλκάνια, όπως θα ήταν ανήθικο να κλείσουμε την πόρτα στην Ουκρανία διότι αυτό θα την έστελνε κατευθείαν στη ρωσική τροχιά. Το πρόβλημα μοιάζει άλυτο, στην πραγματικότητα όμως θα μπορούσαμε να πούμε στις υποψήφιες χώρες ότι, αντί να ανεβούν σε ένα πλοίο που κινδυνεύει να βουλιάξει, είναι προτιμότερο να χτίσουμε μια Ενωση με ποικίλους βαθμούς πολιτικής ένταξης. Αυτό γίνεται ήδη άλλωστε, αφού δεν είναι και οι 27 μέλη της ευρωζώνης ή της Συνθήκης Σένγκεν.

Το τρίτο ζήτημα είναι το ΝΑΤΟ, όπου οι Αμερικανοί δεν είναι πλέον διατεθειμένοι να σηκώνουν το βαρύτερο κόστος. Πρέπει λοιπόν η Συμμαχία να επανοικοδομηθεί γύρω από δύο ίσες δυνάμεις δικαιωμάτων και υποχρεώσεων: τις ΗΠΑ και μια ΕΕ, που θα είναι επιτέλους εφοδιασμένη με μια άμυνα αξιόπιστη, δηλαδή κοινή.

Οσο για το τέταρτο ζήτημα που πρέπει να συζητηθεί σε πανευρωπαϊκή κλίμακα, είναι η Αφρική. Μόνο εκείνη μπορεί να λύσει τα προβλήματά της. Πρέπει όμως να βοηθήσουμε στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, εγκαθιστώντας εκεί σταθμούς παραγωγής που έφυγαν από την Ασία. Με τον τρόπο αυτό θα περιοριστεί και η μετανάστευση, ενώ θα τεθούν οι βάσεις μιας αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας γύρω από τη Μεσόγειο.

Πολλοί θεωρούν ότι αυτά αποτελούν ευσεβείς πόθους. Όμως τα σύννεφα πυκνώνουν στην Ευρώπη. Η αμερικανική προστασία καθίσταται αβέβαιη ακριβώς τη στιγμή που η Ρωσία γίνεται ανησυχητική και η Κίνα απειλεί τη γερμανική βιομηχανία. Ας πραγματοποιήσουμε λοιπόν μια εκστρατεία που θα καταστήσει την Ενωση ένα μεγάλο πολιτικό σύνολο, αναζητώντας κοινές απαντήσεις στα κοινά προβλήματα!

(Πηγή: Le Monde)

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

6 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
6 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

DEFEA 2025: Το Forum της ΠΤΗΣΗΣ για το Follow On Support των ελληνικών αεροπορικών μέσων

To περιοδικό ΠΤΗΣΗ και η ιστοσελίδα flight.com.gr, στα πλαίσια της αμυντικής έκθεσης DEFEA 2025, έκαναν ένα δίωρο forum σχετικά με το θέμα της Εν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η Αερομαχία του Κασμίρ, αεροπορικό έπος εν έτει 2025 με πολλά...

74
Η νύχτα της 6ης προς 7η Μαΐου 2025 θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη όσων παρακολουθούν στενά τις γεωπολιτικές αναταράξεις στη Νότια Ασία, καθώς οι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 Μαΐου 1942: Δεύτερη μάχη του Χαρκόβου, το...

5
Με τη γερμανική προσπάθεια κατά της καρδιάς της Σοβιετικής Ένωσης να σταματά στα περίχωρα της Μόσχας το Δεκέμβριο του 1941, το ανώτατο ρωσικό στρατιωτικό...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Νέες κυρώσεις των ΗΠΑ στο Ιράν για το πρόγραμμα πυρηνικής ενέργειας

Οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν χθες Δευτέρα την επιβολή νέων κυρώσεων σε βάρος του Ιράν, στοχοποιώντας το πρόγραμμα πυρηνικής ενέργειας της Τεχεράνης, εν μέσω διαπραγματεύσεων των...

Εκτός νόμου ο σύλλογος «Βασίλειο της Γερμανίας» – Συνελήφθη ο «βασιλιάς»

Το ομοσπονδιακό υπουργείο Εσωτερικών έθεσε σήμερα εκτός νόμου το «Βασίλειο της Γερμανίας» (KRD), έναν από τους κεντρικούς συλλόγους της οργάνωσης «Πολίτες του Ράιχ». Ταυτόχρονα,...

ΔΑΑ: Κέρδη 26,2 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο και αύξηση 11,4% της επιβατικής κίνησης

Αύξηση στα έσοδα και την επιβατική κίνηση κατέγραψε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών στο πρώτο τρίμηνο του 2025.Σύμφωνα με τη σχετική  ανακοίνωση της εταιρείας, η επιβατική...