15.6 C
Athens
Παρασκευή, 14 Φεβρουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗI.M.A.M. Ro.58: Η έλλειψη βετεράνων πιλότων σφράγισε την τύχη αυτού του αξιόλογου...

I.M.A.M. Ro.58: Η έλλειψη βετεράνων πιλότων σφράγισε την τύχη αυτού του αξιόλογου μαχητικού

- Advertisement -

Το Ro.58 ήταν ένα μαχητικό πολλαπλών ρόλων που κατασκευάστηκε από την Industrie Meccaniche Aeronautiche Meridionali. Οι επικεφαλής Giovanni Galasso, Pietro Calerio και Manglio Fiore ανέλαβαν, με την ευρύτερη ομάδα σχεδιασμού της εταιρείας, να δημιουργήσουν έναν νέο κυνηγό-μαχητή που θα βασιζόταν κατά πολύ στο IMAM Ro.57, για το οποίο έχουμε ήδη μιλήσει.

I.M.A.M. Ro.57: Ένα ιταλικό δικινήτηριο μαχητικό που δεν κατάφερε να προσφέρει

 

 

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Βάσει του προτεινόμενου σχεδίου, το νέο αεροσκάφος θα ήταν μεταλλικό από ντουραλουμίνιο, συμπεριλαμβανομένων και των πτερύγων, με λινό περίβλημα στις επιφάνειες εκτροπής. Θα έφερε ισχυρότατο οπλισμό και θα διέθετε χαρακτηριστικά που θα προσέφεραν μέγιστη ταχύτητα 600 χιλιομέτρων την ώρα, αυτονομία πτήσεως 1.500 χιλιομέτρων και ύψος ανόδου έως και δέκα χιλιόμετρα. Θα τροφοδοτείτο από δύο γερμανικούς δωδεκακύλινδρους υδρόψυκτους Daimler-Benz DB 601 που θα περιέστρεφαν τρίφυλλες έλικες Alfa Romeo μεταβλητού βήματος.

Εμφανισιακώς, παρουσίαζε ομοιότητες με το Messerschimitt Bf.110. Το σύστημα προσγείωσης ήταν πλήρως ανασυρόμενο. Εκτός από τη κύρια δεξαμενή καυσίμων στην άτρακτο, υπήρχαν δύο ακόμη στις πτέρυγες. Διακρινόταν ευκόλως από τον μονοθέσιο προκάτοχό του λόγω του επιμήκους ύβου στην κορυφή της ατράκτου που φιλοξενούσε το διμελές πλήρωμα σε ξεχωριστές καμπίνες και κατέληγε σε διπλό κάθετο ουραίο, εν αντιθέσει με το μονό του Ro.57.

Για τον οπλισμό του είχαν αποφασισθεί πέντε εμπρόσθια γερμανικά πυροβόλα MG 151 των 20 χιλιοστών, με τα τρία τοποθετημένα στο ρύγχος και τα δύο στην κοιλιακή χώρα της ατράκτου (να σημειώσουμε παρενθετικά πως τα δύο τελευταία δεν υπήρχαν στις δοκιμαστικές πτήσεις). Για την άμυνά του, είχε προβλεφθεί η τοποθέτηση ενός ιταλικού πολυβόλου Breda-SAFAT των 12,7 χιλιοστών στο οπίσθιο τμήμα. Επιπλέον, θα είχε τη δυνατότητα μεταφοράς ελαφρών βομβών κάτω από τις πτέρυγες. Το μήκος του ήταν 9,89 μέτρα, το ύψος 3,39, ενώ το άνοιγμα πτερύγων έφτανε τα 13,4 μέτρα.

Η πρώτη πτήση και τα προβλήματα

Η παρθενική πτήση του πρωτοτύπου, με τον κωδικό ΜΜ 431, έλαβε χώρα τον Μάϊο του 1942, κατά την οποία συνέβη πολύ γρήγορα και το πρώτο δυσοίωνο περιστατικό. Λίγο μετά την απογείωσή=η, και ενόσω ήταν ακόμη επάνω από το αεροδρόμιο, οι κινητήρες υπερθερμάνθηκαν επικίνδυνα, αλλά το αεροσκάφος γλύτωσε την πτώση και τη συντριβή χάρη στους σωτηρίους χειρισμούς του πεπειραμένου πιλότου Adriano Mantelli. Ταχέως αποφασίστηκαν σημαντικότατες μηχανολογικές και σχεδιαστικές αλλαγές: οι ψύκτες νερού ήρθαν τώρα κάτω από τους κινητήρες, οι ψύκτες λαδιού εγκαταστάθηκαν στην αριστερή πλευρά των ατρακτιδίων, ενώ το ουραίο τμήμα τροποποιήθηκε ριζικά.

Ο έμπειρος πιλότος δοκιμών Adriano Mantelli που είχε στα πηδάλια του αεροσκάφους κατά την παρθενική του πτήση και το έσωσε από τη συντριβή.

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα

Κάποιες δοκιμές πραγματοποιήθηκαν παράλληλα με το Messerschimitt Me.410 «Hornisse», όπου στις οριζόντιες πτήσεις ταχύτητας το γερμανικό μαχητικό έμεινε πίσω κατά ένα χιλιόμετρο. Στα συγκριτικά υψομετρικά τεστ, το Ro.58 έδειξε και εκεί την υπεροχή του καθ’ όλη την πορεία αναρρίχησης, με σταθερό ρυθμό ανόδου 1.000 μέτρων ανά λεπτό. Τα πλεονεκτήματά του φάνηκαν επίσης και στους εναερίους ελιγμούς. Το ιταλικό πρωτότυπο είχε τις προδιαγραφές ενός πολλά υποσχόμενου μαχητικού, αλλά δεν ήταν καθόλου εύκολο στο χειρισμό του, ειδικά φορτωμένο.

Συμπεράσματα

Το Ro.58 ήταν γενικά αποτελεσματικό για τους ρόλους που επρόκειτο να επιτελέσει και σαφώς καλύτερο από το προγενέστερο Ro.57. Οι κυριότεροι λόγοι ήταν η αντικατάσταση των κινητήρων Fiat A.74 RC 38 με τους πιο αξιόπιστους DB 601, καθώς και η εξαιρετική ισχύς πυρός του. Το βασικό πρόβλημα ήταν ο δύσκολος χειρισμός του, ο οποίος απαιτούσε πολύπειρους πιλότους για να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις θαυμάσιες δυνατότητές του. Την εποχή όμως εκείνη, δεν υπήρχε η δυνατότητα σχηματισμού μιας νέας μονάδας επιλέκτων, καθότι οι Μοίρες άλλων μαχητικών είχαν πολλή περισσότερη ανάγκη την εμπειρία και τις ικανότητές τους. Αυτό το θέμα καθόρισε σε μεγάλο βαθμό και την τύχη του, όπως και οι καθυστερήσεις του προγράμματος λόγω των ποικίλων τροποποιήσεων. Με την παράδοση της Ιταλίας στους Συμμάχους να πλησιάζει, δεν υπήρχε πλέον ο χρόνος ούτε για την παραγωγή του, ούτε για την ειδική εκπαίδευση προσωπικού αποκλειστικά για το συγκεκριμένο αεροπλάνο.

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΣΟΚ: Ο Αμερικανός ΥΠΕΘΑ δηλώνει “παρατάμε την Ουκρανία, ξεχάστε μας αμυντικά στην Ευρώπη”

Αν μη τι άλλο αρκετά ξεκάθαρος αλλά και τελείως ανατρεπτικός της μέχρι τώρα αμερικανικής πολιτικής ασφαλείας, ήταν ο νέος υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ, Pete...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ποια όπλα θέλει η Αεροπορία για τα F-35Α και πόσο θα...

31
Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΤο πρόγραμμα της προμήθειας 20 αεροσκαφών πέμπτης γενιάς F-35 αποτελεί το πλέον κεντρικό στοιχείο των εξοπλιστικών που σχεδιάζει για τα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Φεβρουαρίου 1919: Μάχη της Μπερέζα-Καρτούσκα, η αντίσταση...

0
Με το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, οι τέσσερις αυτοκρατορίες της Ευρώπης κομματιάστηκαν και νέα κράτη αναπήδησαν από τα συντρίμμια. Ένα από αυτά ήταν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Lockheed F-117 Nighthawk

Επιμέλεια: Γ. Φραγκιαδάκης, πρώτη δημοσίευση "ΠΤΗΣΗ", ρεύχος 107 - Νοέμβριος 1993Θεωρούμενο από πολλούς σαν o πρωταγωνιστής του πολέμου στον Περσικό κόλπο, το Lockheed F-117...

Tu-22 Blinder: Το «διαστημικό» σοβιετικό βομβαρδιστικό του Ψυχρού Πολέμου

Το πιο hot σοβιετικό στρατηγικό βομβαρδιστικό του Ψυχρού Πολέμου, τη δεκαετία του ’60 ήταν το Tu-22 Blinder: με σχήμα σαν να βγήκε από κάποιο...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: English Electric Canberra, το διασημότερο μεταπολεμικό βομβαρδιστικό της Μ. Βρετανίας

Αν και απογειώθηκε για πρώτη φορά «Παρασκευή και 13» (το Μάιο του 1949), το πρώτο αεριοπροωθούμενο βομβαρδιστικό της Βρετανίας, το τριθέσιο-δικινητήριο Canberra, εξελίχθηκε σε...