Το τελικό πακέτο συμφωνιών για την κατασκευή του διασυνδετήριου ελληνοβουλγαρικού αγωγού φυσικού αερίου (IGB) θα υπογραφεί κατά την επίσκεψη του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη στη Σόφια, που προγραμματίζεται για τις 10 Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες θα υπογραφούν ταυτόχρονα η διακρατική συμφωνία Ελλάδας – Βουλγαρίας για το έργο, η συμφωνία μετόχων μεταξύ των εταιριών που συμμετέχουν σε αυτό και η συμφωνία για τη χρηματοδότησή του με δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Ο αγωγός, μήκους 182 χιλιομέτρων θα ξεκινά από την Κομοτηνή και θα καταλήγει στη Στάρα Ζαγκόρα της Βουλγαρίας. Θα διασυνδέεται με τον αγωγό φυσικού αερίου ΤΑΡ, που πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το 2020, με το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου (ΕΣΦΑ) και μελλοντικά με τον πλωτό σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη. Έτσι θα παρέχει στη Βουλγαρία αρχικά και στην ευρύτερη περιοχή στη συνέχεια, πρόσβαση σε αέριο από την Κασπία αλλά και σε Υγροποιημένο Αέριο. Για τους λόγους αυτούς θεωρείται έργο υψηλής γεωπολιτικής σημασίας και κλειδί για την ανάδειξη της Ελλάδας σε περιφερειακό κόμβο φυσικού αερίου.
Ο προϋπολογισμός του αγωγού είναι 240 εκατ. ευρώ, σημαντικό μέρος των οποίων θα προέλθει από Κοινοτικά κονδύλια. Την μελέτη, κατασκευή και τη λειτουργία του Έργου έχει αναλάβει η Εταιρεία ICGB. Μέτοχοι της ICGB AD είναι η Βουλγαρική κρατική Εταιρεία Bulgarian Energy Holding (BEH) (50%) και η ελληνική Εταιρεία ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ (50%), στην οποία συμμετέχουν ισομερώς η ΔΕΠΑ και η ιταλική EDISON. Η αρχική μεταφορική ικανότητα θα είναι 3 δισ. κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο με δυνατότητα επαύξησης στα 5 δισ. Η ΔΕΠΑ έχει ήδη αναθέσει την προμήθεια των σωλήνων και την εργολαβία κατασκευής
Το πράσινο φως για την υπογραφή των συμφωνιών άναψε μετά από διαβουλεύσεις με τη βουλγαρική πλευρά που είχαν ο κ. Χατζηδάκης και η διοίκηση της ΔΕΠΑ στο περιθώριο της ΔΕΘ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη διακρατική συμφωνία για τον ελληνοβολγαρικό αγωγό υπεγράφη 10 χρόνια πριν, το 2009, όταν ο κ. Χατζηδάκης ήταν και πάλι υπουργός Ενέργειας. Εκτιμάται ότι ο αγωγός θα τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2021.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Έργο υψηλής γεωπολιτικής σημασίας για την Ελλάδα η υπογραφή του αγωγού IGB τον Οκτώβριο
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Στρατηγός ε.α. Κωνσταντίνος Φλώρος – “Μόνο η ένοπλη ισχύς εξασφαλίζει...
Η συνέντευξη του τ. Α/ΓΕΕΘΑ , στον Κώστα Δεληγιάννη, δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Αντίλογος»Κύριε Αρχηγέ αφυπηρετήσατε προσφάτως, έχοντας συμπληρώσει το ανώτατο προβλεπόμενο όριο των 4...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4/16 Νοεμβρίου 1828: Η πρώτη αναγνώριση της Ελλάδας...
Υπογράφεται από τους αντιπροσώπους Βρετανίας, Γαλλίας και Ρωσίας στο Λονδίνο, Πρωτόκολλο με το οποίο αναγνωρίζεται η ίδρυση αυτόνομου ελληνικού κράτους, φόρου υποτελούς στον Σουλτάνο,...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...