Με στόχο την μείωση του κόστους καυσίμων κατά περίπου 4 δισ. δολάρια ως το 2024 η Ινδική Αεροπορία (IAF) πραγματοποίησε αποστολή με ένα μεταγωγικό που χρησιμοποιούσε μίγμα καυσίμου τζετ και βιοκαύσιμο σε ποσοστό 10%. Το An-32 μάλιστα προσγειώθηκε στο στρατηγικής σημασίας αεροδρόμιο Leh που βρίσκεται σε υψόμετρο 3.524 μέτρων στα Ιμαλάια, 250 χλμ από την σινο-ινδική μεθόριο, περνώντας κι ένα μήνυμα στην αντίπαλο Κίνα.
Η πιστοποίηση, πέρυσι, των μεταγωγικών του τύπου για πτήσεις με χρήση βιοκαυσίμου εγχώριας παραγωγής ήταν απλώς η αρχή καθώς η Αεροπορία προσανατολίζεται προς την σταδιακή χρήση bio-jet fuel και σε άλλους τύπους αεροσκαφών και ελικοπτέρων. Η επιτυχημένη πτήση της 24ης Ιανουαρίου ήταν το επιστέγασμα μιας σειράς τεστ αξιολόγησης του εναλλακτικού καυσίμου που διήρκεσαν δύο χρόνια.

Το βιοκαύσιμο στις δεξαμενές του An-32 δημιουργήθηκε στο επιχορηγούμενο από την ινδική κυβέρνηση εργαστήριο CSIR-IIP το 2013 και όπως υποστηρίζει η Ινδική Αεροπορία οι δοκιμές διασφάλισαν πως είναι «σύμφωνο με τα διεθνή αεροπορικά πρότυπα». Το εργαστήριο θα παράγει «πράσινο καύσιμο» από TBO (Tree Borne Oils) προερχομένων από περιοχές φυλών και αγροκτήματα που θα εξοικονομήσει 100 εκατ. λίτρα καυσίμου στροβιλοκινητήρων αεροσκαφών/ελικοπτέρων ετησίως.
Η στροφή της Ινδικής Αεροπορίας στα βιοκαύσιμα έγινε το 2018, με τον τότε Αρχηγό της να ανακοινώνει επισήμως πως θα χρησιμοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες πηγές για δοκιμή και πιστοποίηση του εγχωρίου καυσίμου, πρώτα στον στόλο των μεταγωγικών. Εκτιμάται ότι η IAF καταναλώνει κάπου 1 δισ. λίτρα καυσίμου για στροβιλοκινητήρες και η μείωση του κόστους είναι κάτι που προφανώς την ενδιαφέρει σοβαρά.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Ροή Ειδήσεων
30/01/2020
1
Ινδική Αεροπορία: Λατρεύει την οσμή του bio-jet fuel το πρωί!