Η Γαλλία θα αποδεσμεύσει βοήθεια ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ για την Ουκρανία, που βρίσκεται αντιμέτωπη από τις 24 Φεβρουαρίου με μια ρωσική εισβολή, ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Εξωτερικών της χώρας.
Ο επικεφαλής της γαλλικής διπλωματίας Ζαν Ιβ Λεντριάν επιβεβαίωσε, κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής επικοινωνίας με τον Ουκρανό ομόλογό του Ντμίτρι Κουλέμπα, «την αποδέσμευση τις επόμενες ημέρες ενός χαρτοφυλακίου οικονομικής βοήθειας ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ, σε συμφωνία με τη δέσμευση που έκανε» ο Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν προς τον ομόλογό του Βολοντίμιρ Ζελένσκι.
Η Γαλλία θα παράσχει επίσης αμυντικό εξοπλισμό και μια στήριξη σε καύσιμα στις ουκρανικές δυνάμεις.
Ο Γάλλος ΥΠΕΞ δεσμεύτηκε, ταυτόχρονα, να «συνεχίσει τις προσπάθειες (της Γαλλίας) σε ευρωπαϊκό επίπεδο για να ενισχύσει το κόστος για τη Ρωσία της συνέχισης των στρατιωτικών επιχειρήσεών της», συμπλήρωσε το υπουργείο.
Αναφέρθηκε, επιπλέον, «στη σημασία των συνομιλιών που διεξάγονται υπό την αιγίδα της Διεθνούς Υπηρεσίας Ατομικής Ενέργειας σχετικά με την ασφάλεια των πολιτικών πυρηνικών εγκαταστάσεων στην Ουκρανία».
Το καλύτερο μαχητικό συνοδείας βομβαρδιστικών ναι, αλλά ο τίτλος του καλύτερου καταδιωκτικού ανήκει βάσει επιδόσεων στο Spitfire. Η τεράστια εμβέλεια του P-51 και η απόδωση του κινητήρα των τριών βαθμίδων υπερσυμπίεσης στα μεγάλα ύψη το κάνουν ξεχωριστό, αλλά του προσθέτουν και βάρος σε σύγκριση με τα ευέλικτα Spitfire, Bf-109 και Yak-1/9/3.
Ήταν το μόνο συμμαχικό μαχητικό που μπορούσε να συνοδεύσει τα βομβαρδιστικά μέχρι βαθιά μέσα στη Γερμανία, λόγω της εξαιρετικής ακτίνας δράσης του. Μείωσε κατά πολύ τις απώλειες των βομβαρδιστικών και έκανε τους βομβαρδισμούς εφικτούς και κατά την ημέρα, με σημαντική αύξηση της (χαμηλής τότε) ακρίβειας. Συνέβαλε έτσι ουσιωδώς στην καταστροφή της βιομηχανικής βάσης της Γερμανίας και στην συνεπακόλουθης μείωση της μαχητικής ικανότητάς της.
Ταλαιπώρησε άσχημα την Luftwaffe μέσα στην έδρα της, καταστρέφοντας αεροπλάνα της και στον αέρα και στο έδαφος. Στην ουσία την καθήλωσε στην “περιοχή” της από το 1943 και μετά που απέκτησε σημαντικούς αριθμούς. Σα να την έπαιζε μονότερμα. Tο Spitfire ήταν το αναχαιτιστικό-θρύλος για την αμυντική φάση των Συμμάχων και αυτό το μαχητικό-θρύλος για την επιθετική φάση.
Μόλις μπήκε ο μαγικός κινητήρας Μέρλιν μεταμορφώθηκε κυριολεκτικά.
Είμαι σίγουρος ότι όπως όλα τα αεροσκάφη, έτσι και το Mustang, είχε τα δικά του μηχανολογικά και σχεδιαστικά προβλήματα. Πάντα κάτι υπάρχει που θα χαλάσει πρώτο ή πιο συχνά. Ποιο ήταν αυτό; Ποια ήταν τα αδύναμα σημεία του; Κάποια αεροσκάφη, πχ, ήταν επιρρεπή σε flat spin (ονόματα δεν λέμε).