Η εξέλιξη της ανάπτυξης και της παραγωγής του εγχώριου εκπαιδευτικού αεροσκάφους Hurjet, εγχείρημα που έχει αναληφθεί από την TAI, θα είναι ιδιαίτερα σημαντική για το πρόγραμμα TF-X.
 
Αυτό αναφέρει μιλώντας στο «Aviation Week» ο διευθύνον σύμβουλος της TAI Temel Kotil. Και αυτό γιατί τα υποσυστήματα που θα δημιουργηθούν για το Hurjet θα εξελιχθούν και θα χρησιμοποιούν αργότερα στο εγχώριο μαχητικό. Βέβαια, ερωτηματικό προκαλεί ακόμη ο τρόπος χρηματοδότησης όλων των αεροδιαστημικών προγραμμάτων μετά τον εκτροχιασμό της ισοτιμίας δολαρίου – τουρκικής λίρας και τις αμερικανικές κυρώσεις που δημιουργούν προβληματισμό για το επίπεδο του δημοσίου χρέους και του πληθωρισμού.
 
Στο πλαίσιο του προγράμματος θα υπάρξουν πέντε πρωτότυπα, ενώ η πρώτη πτήση του τύπου γίνεται προσπάθεια να συμβεί το 2022, με τις πρώτες παραδόσεις να προβλέπονται για το 2025. Το Hurjet θα αναπτυχθεί σε δύο εκδόσεις: εκπαιδευτική, ελαφρού μαχητικού. Η δεύτερη θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την εξοικονόμηση ωρών στα μαχητικά F-16 που αναλαμβάνουν σήμερα επιχειρήσεις κατά Κούρδων μαχητών. Όσον αφορά τον κινητήρα, εξετάζεται η περίπτωση του F-404, αλλά η ύπαρξη αμερικανικού κινητήρα θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα στις ενδεχόμενες περιπτώσεις εξαγωγών.
 
Το Hurjet αποσκοπεί στην αντικατάσταση των εκπαιδευτικών T-38 της Τουρκικής Αεροπορίας αλλά και την εξασφάλιση εξαγωγών. Βασικοί αντίπαλοι στην προώθηση στη διεθνή αγορά θα είναι τα Hawk, T-50, M-346, Yak-130, L-15 και ο νικητής του αμερικανικού διαγωνισμού T-X.
 
Περισσότερα στοιχεία για το Hurjet μπορείτε να βρείτε στο ΤΡΕΧΟΝ ΤΕΥΧΟΣ του Περιοδικού.