24.1 C
Athens
Σάββατο, 31 Μαΐου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗHenschel Hs.128: το έναυσμα δοκιμών για δημιουργία αεροσκαφών μεγάλων υψομέτρων

Henschel Hs.128: το έναυσμα δοκιμών για δημιουργία αεροσκαφών μεγάλων υψομέτρων

- Advertisement -

Ο γερμανικός βιομηχανικός κολοσσός της Henschel ιδρύθηκε το 1844 και, προς τα τέλη του 19ου αιώνος, κατέστη ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ατμομηχανών σε ολόκληρη την Ευρώπη. Εν συνέχεια πέρασε στα αυτοκίνητα, τα λεωφορεία, τα τρακτέρ και τα τανκς, ενώ το 1932 πρότεινε στον Hugo Junkers συνεργασία για τη δημιουργία αεροσκαφών.

Ο τελευταίος αρνήθηκε, λόγω της καθολικής απειρίας της εταιρείας επάνω στον συγκεκριμένο τομέα, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος Oscar Henschel δεν πτοήθηκε, αναθέτοντας στον αναπληρωτή του, Walter Hormel, την ίδρυση του δικού του εργοστασίου. Αυτή όμως η πρωτοβουλία δεν βρήκε άμεση ανταπόκριση από την Επιτροπή Αεροπορίας. Τελικώς, η απόφαση για την οργάνωση του σχετικού τμήματος με κύριο σχεδιαστή τον Friedrich Nicolaus ενεκρίθη από το διοικητικό συμβούλιο έναν χρόνο αργότερα (στις 30 Μαρτίου 1933) και ονομάστηκε Henschel Flugzeugwerke GmbH.

Είσοδος της Henschel στην αεροπορική βιομηχανία και επωφελείς συνεργασίες

Τα πρώτα της αεροσκάφη, τα Hs.123 και Hs.126, ήταν μεν απλά, αλλά επιτυχημένα. Παρήχθησαν μαζικώς και τα αποτελέσματα ενεθάρρυναν την Henschel να προχωρήσει σε πιο περίπλοκα projects. H νεοϊδρυθείσα εταιρεία είχε επίσης την υποστήριξη του κορυφαίου ερευνητικού ινστιτούτου της γερμανικής αεροπορικής βιομηχανίας DVL. H συνεργασία του τελευταίου με την Henschel, υπό του επικεφαλής Dr. Seewalde, απέφερε τη δημιουργία του στροβιλοσυμπιεστού TK-9 με αυτόματη υπερτροφοδότηση, ο οποίος ήταν παρόμοιος με τον αμερικανικό.

Η τρίτη συμμετέχουσα στο πρόγραμμα ήταν η εταιρεία κατασκευής κινητήρων Hirth (Göbler-Hirthmotoren GmbH). Βέβαια, τo επιτελείο σχεδιασμού της δεν ήταν τόσο ισχυρό όπως αυτό της Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG ή της DaimlerBenz Flugmotoren, αλλά η διεύθυνση είχε μεγάλες φιλοδοξίες μαζί με τη σφοδρή επιθυμία να λάβει ένα διόλου ευκαταφρόνητο μερίδιο από τον αυξανόμενο στρατιωτικό προϋπολογισμό του Τρίτου Ράϊχ.

Η Hirth αντελήφθη εγκαίρως πως θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο να υπερκεράσει τους ανταγωνιστές της, εάν ασχολείτο με την ανάπτυξη συμβατικών κινητήρων αεροσκαφών. Ως εκ τούτου, είδε ως ιδανική ευκαιρία τη στροφή προς την κατασκευή κινητήρων ειδικού σκοπού όπως, επί παραδείγματι, αυτών που θα λειτουργούσαν αποτελεσματικά σε μεγάλα υψόμετρα.

Για τις συγκριτικές δοκιμές, δημιουργήθηκε το πειραματικό αεροσκάφος Hs.128, όπου ξεκίνησε να σχεδιάζεται τον Ιούλιο του 1937, εν αναμονή μιας μελλοντικής παραγγελίας από το Υπουργείο Αεροπορίας (RLM) για ένα αεροσκάφος μεγάλου υψόμετρου.

Τεχνικά στοιχεία

Είχε μεταλλική άτρακτο στρογγυλεμένης διατομής μήκους 14,8 μέτρων στην οποία στηρίζονταν χαμηλές πτέρυγες εκτάσεως 26 μέτρων. Ο συμπιεζόμενος θάλαμος για το διμελές πλήρωμα αποτελούσε ξεχωριστή πριτσινωτή κατασκευή από λεπτά φύλλα ντουραλουμινίου για να μπορεί να ανέρχεται σε ύψος πολύ άνω των 10.000 μέτρων.

Η θέρμανση γινόταν με ζεστό αέρα που κυκλοφορούσε μεταξύ της καμπίνας και των τοιχωμάτων της ατράκτου. Στο ρύγχος υπήρχαν στρογγυλά φινιστρίνια με διπλά τζάμια, ενώ διέθετε και μη αναδιπλούμενο σύστημα προσγειώσεως.

Ο συμπιεζόμενος θάλαμος διακυβερνήσεως

H συνέχεια στο Military History

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η δυσκολία στο να πάρουμε γαλλικά υποβρύχια για το Ναυτικό μας

Με την πλειονότητα των ελληνικών υποβρυχίων να είναι παλαιάς τεχνολογίας (Type 209/1100 και Type 209/1200) και να πλησιάζει το τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής,...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Μονή Σινά, ένα γεωπολιτικό θρίλερ στη Μέση Ανατολή με μεγάλες προεκτάσεις

11
Των Δώρας Αντωνίου και Βασίλη Νέδου από την "Καθημερινή"Τη δέσμευσή της στη διατήρηση του θρησκευτικού καθεστώτος της Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης Σινά επισήμανε σε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Μαΐου 2010: Ισραηλινή επιδρομή στο στολίσκο της...

6
Ισραηλινοί κομάντος της ομάδας Shayetet 13 του ναυτικού, επεμβαίνουν με ελικόπτερα και ταχύπλοα και αναχαιτίζουν έξι εμπορικά και επιβατηγά πλοία της οργάνωσης «Στόλος Ελευθερίας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Μαΐου 1935: Πρώτη πτήση του Messerschmitt Bf 109

"Αυτό το αεροπλάνο δεν θα πετάξει ποτέ για τη Luftwaffe". Τα λόγια αυτά ήταν τα πρώτα που περιέγραψαν την εντύπωση που προκάλεσε η αρχική...

English Electric P.1, το υπερηχητικό σχέδιο της Βρετανίας που κατέληξε στο Lightning

Στην καρδιά του Ψυχρού Πολέμου, η αεροπορική τεχνολογία αποτελούσε το μέτρο της εθνικής ισχύος. Οι υπερδυνάμεις ανταγωνίζονταν για την κυριαρχία στους ουρανούς, και το...

McDonnell Douglas YC-15, το μεταγωγικό STOL που «δημιούργησε» το C-17

Στη δεκαετία του 1970, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ (USAF) αναζητούσε καινοτόμες λύσεις για να ενισχύσει τις δυνατότητες μεταφοράς της σε απαιτητικά περιβάλλοντα μάχης....