18.2 C
Athens
Τετάρτη, 4 Οκτωβρίου, 2023
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΤο ΠΝ αντιμέτωπο παλαιότερων επιλογών: οι πλώρες δεν επαρκούν, θα "λιώσουμε" τις...

Το ΠΝ αντιμέτωπο παλαιότερων επιλογών: οι πλώρες δεν επαρκούν, θα “λιώσουμε” τις Kortenaer!

- Advertisement -

Η σελίδα μας και το περιοδικό έχουν γράψει πολλές φορές για το πρόβλημα, και αυτή τη φορά μπορούμε να γράψουμε πως πλέον έχει αρχίσει και παίρνει σημαντικές διαστάσεις εντός του Πολεμικού μας Ναυτικού. Mιλάμε για το γεγονός ότι το πρόγραμμα απόκτησης νέων πολεμικών πλοίων μεγέθους φρεγάτας και κορβέτας, δεν θα επιτρέψει την πλήρη απόσυρση των γερασμένων φρεγατών κλάσης S (Kortenaer) που θα υπηρετούν 50 έτη το 2030 ή και περισσότερο!

To Πολεμικό μας Ναυτικό ενώπιον αδιεξόδου; Μια σκληρή πραγματικότητα

Η αγορά των 3 φρεγατών με αυξημένες δυνατότητες αεράμυνας κλάσης FDI HN ή “Κίμων”, απευθείας από τη Γαλλία, είναι μια κίνηση που θα αποδώσει το 2025 νέα πλοία, αλλά αυτά δεν φθάνουν. Αντίθετα, στο ΠΝ ήδη ανησυχούν πως οι νέες φρεγάτες, ακόμη κι αν έχουν περιορισμένες δυνατότητες μέχρι το 2028 (που θα λάβουν τους εκτοξευτές RAM και τους επιπλέον 16 ASTER 30, αλλά και τα αεροφυλλα-chaffs), θα αναγκαστούν να πλέουν συνεχώς, καθώς ως νέα σκάφη θα έχουν υψηλή διαθεσιμότητα.

Αυτό είχε συμβεί και στις αρχές της δεκαετίας του ’80 με τις δυο νέες τότε φρεγάτες, την “Έλλη” και την “Λήμνος”, αλλά και τη δεκαετία του ’90, με τις 4 νέες τότε ΜΕΚΟ200ΗΝ. Τα πλοία αυτά έβαλαν “ατελείωτα” μίλια, καλύπτοντας εθνικές και συμμαχικές υποχρεώσεις με το… καλημέρα. Τώρα όμως, οι FDI HN είναι κρίσιμες εθνικές υποδομές, καθώς πάνω στους Aster 30 βασίζεται η αντιαεροπορική κάλυψη του Στόλου. Συνεπώς, το ΠΝ θέλει πλοία που θα επιτρέπουν την λογική χρήση των “Κίμων”, πριν εμφανιστούν ζητήματα πρόωρων φθορών λόγω εξαντλητικής υπηρεσίας.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: 12 φρεγάτες και 6 κορβέτες στο Πολεμικό Ναυτικό, εθνικός στόχος, αλλά πως τον φτάνουμε;

Πάντως το πρώτο πράγμα που διασφάλισε η νέα ηγεσία του ΠΝ είναι πως αν μη τι άλλο θα εκσυγχρονιστούν οι 4 ΜΕΚΟ200ΗΝ. Αυτός είναι και ο λόγος που είμαστε σε διαπραγματεύσεις με την TKMS και την THALES Netherlands, προκειμένου να συμφωνηθούν σημαντικά σημεία του εκσυγχρονισμού.

Αν όλα πάνε καλά, το ΠΝ θα έχει ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις με τους Γερμανούς/Ολλανδούς προς το τέλος του 2023, και θα στείλει τον φάκελο στη ΓΔΑΕΕ για τη σύνταξη της σύμβασης. Η τελευταία αφού συμφωνηθεί και από τα δυο μέρη, θα πρέπει να πάει στη Βουλή για ψήφιση (και φυσικά από τα υπόλοιπα κλιμάκια, ΚΥΣΕΑ, Ελεγκτικό κ.ο.κ.). Με λίγα λόγια, αν όλα πάνε καλά, θα έχουμε υπογραφές σύμβασης το… 2024. Επιμένουμε στο “όλα να πάνε καλά” γιατί είμαστε ήδη πολύ καθυστερημένοι στο θέμα των ΜΕΚΟ200ΗΝ, κατά μια δεκαετία τουλάχιστον (ας μην πούμε 15ετία). Στο ΠΝ δεν θέλουν να σκέφτονται τι θα γίνει αν οι διαπραγματεύσεις με TKMS/THALES δεν έχουν καλή κατάληξη, καθώς έχουν ήδη “απομακρύνει” (εδώ και 1,5 έτος) τις Naval Group, Lockheed Martin και Babcock από το πρόγραμμα.

Την ίδια στιγμή, το πρόγραμμα των κορβετών πάει πολύ καλύτερα, με τους δυο υποψήφιους να έχουν φέρει πλοία ακριβώς έτσι όπως τα θέλει το ΠΝ, αν ίσως εξαιρέσουμε το ότι η Gowind προσφέρεται μόνο με MICA, ενώ οι Ιταλοί δεν έχουν δώσει σαφή απάντηση για τη δυνατότητα ESSM Block 2. Ο αμερικανικός πύραυλος έχει επανέλθει “δυναμικά” στη συζήτηση καθώς το ΠΝ έχει στα χέρια του μελέτες που κρίνουν πολύ δύσκολη την εισαγωγή σε υπηρεσία και 4ου τύπου αντιαεροπορικού πυραύλου (μετά τους ESSM, RAM & Aster 30, ενώ o RIM-7P θεωρείται πως θα αποσυρθεί λίαν συντόμως). Έτσι σκέφτονται πως οι νέες κορβέτες πρέπει να φέρουν ESSM Blk 2 που μπορεί να μπει και στις ΜΕΚΟ. Άλλωστε το ΠΝ έχει κάνει μεγάλη επένδυση στον ESSM, έχει ακριβά και προηγμένα εργαλεία, αλλά και ειδικευμένα στελέχη. Η νέα αυτή “στροφή” του ΠΝ ίσως έχει να κάνει και με πίεση προς την MBDA προκειμένου αυτή να μειώσει κι άλλο τις τιμές για MICA/CAMM-ER, ή να προσφέρει περισσότερα ειδικά εργαλεία για τη συντήρηση.

Πολεμικό Ναυτικό: “Ηλεκτρικές” οι κορβέτες FCx-30, ολοκληρωμένες οι Gowind, τι γίνεται με τις ΜΕΚΟ

Θυμίζουμε πως αν το ΠΝ πρέπει να εκτελέσει αποστολές στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά και στην Κεντρική Μεσόγειο, βορείως της Λιβύης και δυτικά της Κρήτης, τότε τα 18 πλοία (και 18 ελικόπτερα) είναι αυτό που απαιτείται από πλευράς δυνάμεων. Έχουμε διαπιστώσει πως αρχίζει από μερικούς να κυκλοφορεί η άποψη “μια χώρα σαν την Ελλάδα δεν μπορεί να έχει τόσα πλοία, ας έχει λιγότερα”, κάτι που δεν αιτιολογείται ούτε επιχειρησιακά ούτε γεωπολιτικά, και μπορεί να υπονομεύσει την δική μας εθνική διεκδίκηση σε ΑΟΖ. Συνεπώς, για να έχουμε ΑΟΖ πρέπει να έχουμε και ισχυρό ΠΝ.

Επίσης έχουμε διαπιστώσει να εξαπολύονται “μύδροι” εναντίον της μη αγοράς μιας 4ης FDI. Όπως πολλές φορές έχουμε γράψει, μια 4η FDΙ

Η συνέχεια στο Naval Defence

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

179 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
179 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η Γάλλια πρότεινε την κατασκευή δικών της Gowind στην Ελλάδα!

Είναι γνωστό πως οι Γάλλοι προσφέρουν τις κορβέτες Gowind στο Πολεμικό μας Ναυτικό από το Σεπτέμβριο του 2021. Και μάλλον αν τότε δεν ήταν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Αποκλειστική συνέντευξη: Sascha Straub της Diehl, τι μπορεί να προσφέρει το...

54
Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία δημιούργησε, δυστυχώς, στην Ευρώπη κύμα επανεξοπλισμού, το οποίο όμως σταδιακά άρχισει να παράγει και μια πιο ενιαία πολιτική και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 3 Οκτωβρίου 1942: Η Γερμανία ολοκληρώνει τον πρώτο...

1
Πραγματοποιείται η πρώτη επιτυχημένη εκτόξευση βαλλιστικού πυραύλου V-2 A4 από το πεδίο δοκιμών Prüfstand VII, στο ερευνητικό κέντρο του γερμανικού στρατού στο Πεενεμούντε (Peenemünde).http://www.youtube.com/watch?v=VDmaFj2dJ8AΓνωστός...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Related News

H καινούργια «Πτήση» Nο41, Οκτώβριος 2023

Κυκλοφορεί πανελλαδικά την Παρασκευή, 06 Οκτωβρίου 2023 και διαθέσιμη ηλεκτρονικά ήδη ΕΔΩ!  Athens Flying Week 2023, το Ελληνικό Αεροπορικό ΠανόραμαTo F-35A υπήρξε αναμφίβολα ο μεγάλος πρωταγωνιστής...

Διασώθηκαν 90 μετανάστες σε θαλάσσια περιοχή κοντά στο Ταίναρο

Στην περισυλλογή περίπου 90 μεταναστών οι οποίοι επέβαιναν σε αλιευτικό σκάφος στη θαλάσσια περιοχή 20 ναυτικά μίλια δυτικά του Ακρωτηρίου Ταινάρου προχώρησε παραπλέον δεξαμενόπλοιο,...

Ν. Δένδιας: Στη Γαλλία για την τελετή “καθέλκυσης” της φρεγάτας ΚΙΜΩΝ

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας επισκέπτεται σήμερα τη Γαλλία για να παραστεί στην τελετή "καθέλκυσης" της φρεγάτας ΚΙΜΩΝ.https://navaldefence.gr/sto-nero-i-f-g-kimwn-f601/Όπως ανακοινώθηκε, θα τον υποδεχθεί στις...