8.7 C
Athens
Τρίτη, 8 Απριλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΧρειαζόμαστε Πλοία κι όχι Πλωτά Ραντάρ Εναέριας Κυκλοφορίας, η "απόλυτη" τοποθέτηση του...

Χρειαζόμαστε Πλοία κι όχι Πλωτά Ραντάρ Εναέριας Κυκλοφορίας, η “απόλυτη” τοποθέτηση του Σ. Κονιδάρη (NavalDefence Innovation Forum 2021)

- Advertisement -

Συνεχίζουμε με τις τοπιθετήσεις του Ναυάρχου ε.α. Σπυρίδωνα Κονιδάρη, στο NavalDefence Innovation Forum 2021…

Χρήστος Κτενάς: Δημήτρη σε ευχαριστούμε. Να περάσουμε στον κο Κονιδάρη, ο οποίος ελπίζω να μας περιγράψει τις απαιτήσεις του ναυτικού για μια νέα φρεγάτα, χωρίς βεβαίως να διαλέξουμε από όλο τον πλούτο που μας παρουσίασε ο Δημήτρης Μητσόπουλος, αλλά να δούμε τέλος πάντων, το ναυτικό μας σε μια νέα αγορά φρεγατών σύγχρονων τι πλέον ζητάει. Κάτι ελάχιστο.

Κονιδάρης Σπύρος: Ευχαριστώ πολύ για το βήμα και ευχαριστώ ιδιαίτερα για την πρόσκληση.Η πιο εύκολη απάντησή μου θα ήτανε να έχουμε την ένωση, όχι την τομή, ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ + Παραγγελία πλοίου μεγάλου με δυνατότητες εύκολου ΕΜΖ και αναβάθμισης στο μέλλον. Αυτή η απάντηση όμως δεν είναι υπεύθυνη ούτε απαντά στην ερώτηση για τις προκλήσεις του σήμερα και τις απειλές του αύριο.

Γιατί, το σήμερα το έχουμε χάσει, καθώς έχουν περάσει 35 χρόνια από την τελευταία φορά που εξετάσαμε και παραγγείλαμε μεγάλο πλοίο (ΜΕΚΟ) και από τότε δεν έχουμε κάνει όχι μόνο ΕΜΖ αλλά ούτε την απλούστερη αναβάθμιση σε έστω 1 σύστημα.

Έτσι σήμερα, όπως και πέρυσι, απλώς συζητάμε και η όποια απόφαση => 1 πλοίο παράδοση σε 6 χρόνια και 4 πλοία σε 10 χρόνια.

Πάμε λοιπόν στο ΝΕΟ Πρόγραμμα για το μέλλον, που έχει να αντιμετωπίσει 3 προκλήσεις: (1)  ΧΡΟΝΟΣ Υλοποίησης,  (2) Εκτόπισμα + Επιχ. ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ  (3)  ΚΟΣΤΟΣ

  1. Ο ΧΡΟΝΟΣ: Είναι εις βάρος μας και κάθε απαίτηση επιβαρύνει τον Χρόνο παράδοσης.

Για Πλοία σε παραγωγή : 1ο έτοιμο ίσως το 2026, Αν με μικρές αλλαγές : 1ο ίσως 2027 ($),. Αν όπως τα θέλουμε, ίσως το 2028 (+$$$ λόγω Non rec costs)

  1. ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ : Σε πλοία των 4.000 τ. δεν χωράνε ΟΛΑ!!! Ούτε μπορούν να είναι πλοία ΑΕΡΑΜΥΝΑΣ «ΠΕΡΙΟΧΗΣ» Θα χρειαστεί να διαλέξουμε πλοίο και με μειονεκτήματα.  Που δεν θα είναι Αεράμυνας Περιοχής αλλά ας έχει τουλάχιστον αξιοπρεπείς δυνατότητες Τοπικής Αεράμυνας.
  1. ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ – ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ κ ΟΠΛΑ ΤΙΣ ΞΕΡΕΙ Η ΗΓΕΣΙΑ Ε.Δ + Π.Ν.

Για τους λιγότερο ειδικούς ακροατές μας σημειώνω κατ’ ελάχιστον:

  1. Συνδυασμό συστημάτων εντοπισμού στόχων Υπό, Πάνω, + Υπέρ την επιφάνεια και από αποστάσεις ικανές  για αντίδραση με δικά του όπλα.
  2. Σύγχρονο Τακτικό σύστημα, Επικοινωνίες,  Data-Links και διασύνδεση για δικτυοκεντρικές επιχειρήσεις + υποστήριξη Επιτελείου
  3. Σύστημα Η/Ν Πολέμου με Soft Kill, σε ενέργεια επί πλοίων έμπειρου Π.Ν. (όχι «εμπορικού)
  4. Φορέας Ε/Π (10t) UAVs, RIHBs (Ειδικών δυνάμεων)
  5. Υψηλή ταχύτητα και αυτονομία
  6.  ΟΠΛΑ : Ποικιλία οπλικών συστημάτων και εναλλ. μεθόδων βολής εκάστου.  Κ/Β Ε-Ε και Ε-Α + Κύριο και 2οντα Πυροβόλα +  πολυβόλα 360ο .
  7. Α/Υ Πόλεμο : αντιμετώπιση/παραπλάνηση Τ/Λ και ει δυνατόν, Υ/Β από απόσταση-ASROC
  8. Επιφάνεια-Ορίζοντα : αντιμ. επιθέσεων κορεσμού (satur/swarm) από Low K/B, drones,ΤΣ
  9. Ειδικά κατά Drones ή UCAVs : Εύκολη αναβάθμιση – σύστημα Laser καταστροφής τους
  10. ΑΕΡΑΜΥΝΑ – Προσωπικές εκτιμήσεις  : Κατ’ αρχάς προτάσσω σοβαρή αυτοάμυνα + τοπική αεράμυνα με σύγχρονα συστ. αυτοπροστασίας Hard kill και Κ/Β Ε-Α, πολύ περισσότερα από τις ΜΕΚΟ με 16 Κ/Β Ε-Α και 2 αντιβληματικά PHALANX. Για την απειλή που αντιμετωπίζουμε + Επιχ. Περιβάλλον θεωρώ πως ο αριθμός των Κ/Β φόρτου πλοίου είναι πολύ σημαντικότερος από την εμβέλεια των Κ/Β ή του Ρ/Ε τους!!!

Με την εμπειρία Κυβερνήτη και Διοικητή, προτιμώ πλοίο με 50 κατευθυνόμενα βλήματα των  30 km,  έστω με ραντάρ των 150 km παρά πλοίο με 20 Κ/Β των 100 km, με super ραντάρ των 300 km. Μακάρι να είχαμε…

Η συνέχεια της συγκλονιστικής τοποθέτησης στο NavalDefence.gr, εδώ

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

151 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
151 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η αναβάθμιση των αυστραλιανών M113AS4, που κόστισε πολλά και απέδωσε λίγα

Το M113, ένα από τα πιο εμβληματικά τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (APC) στην στρατιωτική ιστορία, γεννήθηκε τη δεκαετία του 1960 από την FMC Corporation...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ώρα μηδέν για την ευρωπαϊκή άμυνα και ασφάλεια

1
Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7 Απριλίου 1941: O μεγάλος βομβαρδισμός του Πειραιά...

4
Λίγο πριν συμπληρωθούν 24 ώρες από την προηγούμενη γερμανική επίθεση στις 6 Απριλίου, λίγο μετά της 21:00 της 7ης Απριλίου, ξεκίνησε σφοδρός βομβαρδισμός και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η αναβάθμιση των αυστραλιανών M113AS4, που κόστισε πολλά και απέδωσε λίγα

Το M113, ένα από τα πιο εμβληματικά τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (APC) στην στρατιωτική ιστορία, γεννήθηκε τη δεκαετία του 1960 από την FMC Corporation...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Συντήρηση αεροσκαφών και ελικοπτέρων στην Ελλάδα, το κενό που φέρνει την καθήλωση

Όταν αγοράστηκαν από την Ελλάδα τα μαχητικά Rafale το 2020, οι επικριτές της συγκεκριμένης προμήθειας, τόνιζαν την έλλειψη δυνατότητας συμπαραγωγής κάποιων εξαρτημάτων/συγκροτημάτων τους στη...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Αναγκαία η ελληνική επένδυση σε περισσότερα Rafale με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση

Η Πολεμική Αεροπορία  βρίσκεται -ξανά- σε μια κρίσιμη καμπή, καθώς καλείται να εξασφαλίσει την αεροπορική υπεροχή της στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο σε...