15 C
Athens
Δευτέρα, 26 Φεβρουαρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑThinkOutOfTheBox: Αξίζει περαιτέρω "έξυπνος" εκσυγχρονισμός των Kortenaer, για να καλυφθούν τα κενά...

ThinkOutOfTheBox: Αξίζει περαιτέρω “έξυπνος” εκσυγχρονισμός των Kortenaer, για να καλυφθούν τα κενά στη δύναμη του Στόλου;

- Advertisement -

Το Πολεμικό μας Ναυτικό διατηρεί σε υπηρεσία 9 φρεγάτες κλάσης S, με μέση ηλικία τα 40+ έτη υπηρεσίας. Σίγουρα, η ομοιοτυπία των 10 παλαιότερα, και 9 σήμερα φρεγατών, επέτρεψε στο ΠΝ να εξοικονομήσει σημαντικούς πόρους από την εκπαίδευση, καθώς η μετακίνηση στελεχών από το ένα πλοίο σε άλλο, δεν απαιτούσε επανεκπαίδευση. Το μόνο πρόβλημα της αειθαλούς κλάσης, είναι η μεγάλη της ηλικία. Τι σημαίνει πως τα πλοία έχουν γεράσει; Πως δεν μπορούν να πλέουν;

Πόσο θα αντέξουν ακόμη οι φρεγάτες του ΠΝ κλάσης S (Kortenaer); Θα ξεπεράσουν σε υπηρεσία τα "Θηρία"; Αξίζει περαιτέρω εκσυγχρονισμός;

Γερασμένα πλοία σημαίνει γερασμένα συστήματα. Τα πολεμικά πλοία, ακόμη κι αν παραμένουν αξιόμαχα, εντούτοις χάνουν την επιχειρησιακή τους ικανότητα όχι τόσο μέσω της κόπωσης του κύτους, αλλά μέσω της απώλειας ικανότητας συντήρησης των υποσυστημάτων τους. Δεν μιλάμε για φρεγάτες ξύλινες, με μερικές σειρές κανόνια, που αλλάζουν ξάρτια κάθε τόσο, και μπορούν να υπηρετούν 100 έτη. Αλλά για πολύπλοκες μηχανολογικές κατασκευές, που περνούν όλη τους την ζωή μέσα στο θαλάσσιο στοιχείο. Συνήθως δεν υποφέρει το κύτος, ή η υπερκατασκευή, αλλά όλα τα άλλα υποσυστήματα. Από το σύστημα πρόωσης, μέχρι το σύστημα ενδοεπικοινωνίας, από τις ηλεκτρομηχανές, μέχρι το σύστημα αφαλάτωσης. Ας μην μιλήσουμε για τα 40χρονα ηλεκτρονικά…

Τακτικοί βαλλιστικοί πύραυλοι LORA πάνω σε μετασκευασμένες Kortenaer ή ελληνικής κατασκευής φρεγάτες ALS, μια διαφορετική λύση αντί για SCALP Naval;

Το πλοίο σαν σκαρί είναι εξαιρετικό. Αυτός είναι και ο λόγος που το ΠΝ επέλεξε να εκσυγχρονίσει 6 από τα πλοία την προπερασμένη δεκαετία. Ο εκσυγχρονισμός όμως, στόχευσε κυρίως στην συντηρησιμότητα του πλοίου, κι όχι στην αύξηση της μαχητικής του ικανότητας. Κανένα επιπλέον οπλικό σύστημα δεν τοποθετήθηκε, δεν άλλαξε ούτε καν το κύριο ραντάρ. Τουλάχιστον τοποθετήθηκε ένα σύγχρονο, για την τότε εποχή, σύστημα TACTICOS, και έτσι, οι 6 εκσυγχρονισμένες S έχουν καλύτερο CMS από τις 4 νεότερες ΜΕΚΟ200ΗΝ. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως είναι καλύτερα οπλισμένες από τις ΜΕΚΟ200ΗΝ, το αντίθετο.

ΠΝ: Οι μη εκσυγχρονισμένες Kortenaer ΔΕΝ αποσύρονται μέχρι νεωτέρας

Σήμερα οι φρεγάτες κλάσης S είναι αναμφίβολα παρωχημένες. Το βασικό ραντάρ είναι ακόμη 2 διαστάσεων, και σίγουρα δεν μπορεί να θεωρηθεί ικανό να προσφέρει ικανή αεράμυνα στο πλοίο. Ακόμη χειρότερα, το βασικό αντιαεροπορικό όπλο του πλοίου, ο 8πλός εκτοξευτής Mk29 με NSSM, μπορεί να αντιμετωπίσει μόνο ένα στόχο κάθε φορά, και η αντιμετώπιση των επιθέσεων κορεσμού βασίζεται στο πυροβόλο των 76 χιλιοστών αλλά και στο Phalanx. Εδώ θα πρέπει να πούμε πως δυο από τα πλοία, το ΕΛΛΗ και το ΛΗΜΝΟΣ διαθέτουν δυο πυροβόλα των 76 χιλιοστών και δυο Phalanx. Έτσι, είναι πολύ καλύτερα οπλισμένα σε σχέση με τα υπόλοιπα πλοία της κλάσης.

Η καλύτερη φρεγάτα για την Ελλάδα; Αυτή που αντέχει η τσέπη μας!

Είναι όμως απολύτως απαραίτητο να κρατήσουμε πλοία της κλάσης σε υπηρεσία. Ακόμη κι αν λάβουμε δυο πλοία σαν Ενδιάμεση Λύση, και αγοράσουμε και 4 φρεγάτες γενικής χρήσης, σημαίνει πως μέχρι το 2023 θα λάβουμε (;), θεωρητικά μιλώντας, τα δυο πλοία της Ενδιάμεσης Λύσης, και θα μπορέσουμε να αποσύρουμε κάποια από τις S. Ισχύει αυτό;

Η συνέχεια στο εδώ, στο αδελφό μας site, NavalDefence.gr

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

194 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
194 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Μαθήματα από τη Χιλή: Πως φτιάχνεται ένα ικανότατο Ναυτικό με ελάχιστα κονδύλια!

Το Πολεμικό μας Ναυτικό θα λέγαμε ότι προϋπήρχε της νεότερης Ελλάδας, από τα οπλισμένα εμπορικά σκάφη των ελληνικών νησιών επι Τουρκοκρατίας, που αμύνονταν έτσι...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΞΕΛΙΞΗ: Αποσύρονται από φέτος οι αυστραλιανές φρεγάτες ANZAC, αν τις χάσουμε...

123
Οι πρώτες δύο από τις οκτώ εκσυγχρονισμένες φρεγάτες MEKO 200 κλάσης ANZAC της Αυστραλίας θα αποσυρθούν, μια φέτος και η άλλη το 2026, αρκετά...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Φεβρουαρίου 1936: Κίνημα εθνικιστών αξιωματικών φέρνει την...

0
Ομάδα νεαρών αξιωματικών του ιαπωνικού στρατού κινείται συνωμοτικά για την ανατροπή της κυβέρνησης και την «εκκαθάρισή» της, από μέλη μη αρεστά στην ιεραρχία.Οι αξιωματικοί...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

71
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ο ΣΕΚΠΥ φέρνει την ελληνική αμυντική βιομηχανία στην καρδιά της Ευρώπης

Ο ΣΕΚΠΥ, ο Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού, θα διοργανώσει την ερχόμενη Τετάρτη στις 28 Φεβρουαρίου 2024 στις Βρυξέλλες, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Residence...

Καβάλα: Μια άγνωστη αεροπορική ιστορία μέσα από μια αεροφωτογραφία του 1916

«Ήταν απομεσήμερο της Πέμπτης 17ης Φεβρουαρίου 1916 (με το παλιό ημερολόγιο), όταν στον ουρανό της Καβάλας ακούστηκε ένας ασυνήθιστος θόρυβος που έρχονταν από τα...

Φωτό: αντιπροσωπεία της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών στη Γαλλία

Στελέχη της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ) με επικεφαλής τον διοικητή της, Ταξίαρχο Ιωάννη Κορέλη επισκέφτηκε στις 21 Φεβρουαρίου τη Σχολή Υπαξιωματικών της Γαλλίας (Ècole...