23 C
Athens
Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΗ θέση του Επιστημονικού Συλλόγου Μηχανικών Αεροπορίας (ΕΣΜΑ) με αφορμή την...

Η θέση του Επιστημονικού Συλλόγου Μηχανικών Αεροπορίας (ΕΣΜΑ) με αφορμή την απόφαση για αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16

- Advertisement -

Ο Επιστημονικός Σύλλογος Μηχανικών Αεροπορίας (ΕΣΜΑ) προέβη στη παρακάτω ανακοίνωση σχετικά με την απόφαση για την αναβάθμιση των ελληνικών F-16 στο επίπεδο “V”.
Η ανακοίνωση έχει ως εξής:
Ο Επιστημονικός Σύλλογος Μηχανικών Αεροπορίας (ΕΣΜΑ) χαιρετίζει την απόφαση του ΚΥΣΕΑ για την αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16 Block 52+ και Block 52+ Advanced (των συμβάσεων Peace Xenia III και IV, αντίστοιχα) στο επίπεδο Viper, η οποία αποτελεί την πρώτη σοβαρή κίνηση προς την κατεύθυνση της αύξησης της αμυντικής ισχύος της χώρας, μετά από τουλάχιστον μία δεκαετία σχετικής αδράνειας.
Η αναβάθμιση θα αυξήσει κατακόρυφα την μαχητική ικανότητα των Α/Φ F-16 της PXIV και ιδίως αυτών της ΡΧΙΙΙ, ενώ δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την αναβάθμιση και των παλαιότερων F-16 Block 30 και 50 (συμβάσεων ΡΧΙ και ΡΧΙΙ, αντίστοιχα), αξιοποιώντας με τον βέλτιστο τρόπο την επένδυση που έχει κάνει ο ελληνικός λαός με τις θυσίες του.
Με την εκτίμηση ότι η εν λόγω απόφαση εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πρόγραμμα αναβάθμισης της ΠΑ (και όχι μόνο), θεωρούμε ότι, για την μεγιστοποίηση της απόδοσης της επένδυσης και στο πλαίσιο του ιδίου προγράμματος, θα πρέπει να εξεταστεί και η τυχόν προμήθεια εξειδικευμένων αισθητήρων και ειδικών όπλων για τα F-16 V.
Επίσης και κατά μείζονα λόγο, θεωρούμε ότι θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην αναβάθμιση της αεράμυνας, με κατάλληλα συστήματα ραντάρ και με έμφαση στην δικτυοκεντρική λειτουργία, με σκοπό την αποτελεσματική κάλυψη του εναέριου χώρου έναντι συμβατικών ή ακόμα και δυσδιάκριτων απειλών, καθώς και την μετάδοση της ευρύτερης επιχειρησιακής εικόνας στα μαχητικά Α/Φ και στα συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας.
Εξάλλου ο ΕΣΜΑ θεωρεί αυτονόητο ότι, έχει ληφθεί ή θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την υποστήριξη και βελτίωση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων όλων των Α/Φ, καθώς και των υπολοίπων οπλικών συστημάτων της ΠΑ, επισημαίνοντας ότι η αποτροπή είναι ανάλογη του αριθμού των εν ενεργεία οπλικών συστημάτων και όχι της συνολικής δύναμης. πέραν της αναβάθμισης.
Περαιτέρω εκτιμούμε ότι στο πλαίσιο της αναβάθμισης και της μετέπειτα υποστήριξης, πρέπει και δύναται να επιδιωχθεί η μέγιστη συμμετοχή των εγχώριων φορέων, από τις Μοίρες και πρωτίστως τα Εργοστάσια της ΠΑ έως τις αμυντικές εταιρείες – βιομηχανίες της χώρας, με σκοπό την διατήρηση υψηλής διαθεσιμότητας, λόγω ελαχιστοποίησης των καθυστερήσεων στην διακίνηση για την επισκευή των υλικών, την μεγαλύτερη αυτοδυναμία – αυτάρκεια σε ενδεχόμενη περίοδο κρίσεως αλλά και την απόκτηση τεχνογνωσίας.
Άλλωστε, η προμήθεια και διατήρηση εξελιγμένων οπλικών συστημάτων δεν θα πρέπει να θεωρείται ως ένα αναγκαίο κακό, λόγω των “κακών γειτόνων”, αλλά ως μία ευκαιρία για επένδυση υψηλής τεχνολογίας, η οποία θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας υψηλού επιπέδου (τόσο άμεσες, όσο και έμμεσες), θα ανακόψει το “brain drain” και την διαφυγή των νέων στο εξωτερικό και θα δώσει ένα σήμα ότι η αρνητική πορεία έχει αναστραφεί. Ακόμα περισσότερο, θα δημιουργήσει τις βάσεις για την μελλοντική ανάπτυξη εξελιγμένων οπλικών συστημάτων ή υποσυστημάτων αυτών, γεγονός το οποίο θα οδηγήσει στην γενικότερη ανάπτυξη και κερδοφορία.
Προς επίρρωση των ανωτέρω θα πρέπει ίσως να εξετάσουμε τις επιδόσεις των “γειτόνων”, οι οποίοι αν και ξεκίνησαν παράλληλα με εμάς, σήμερα παρουσιάζουν αξιοπρόσεκτη αυτάρκεια, ενώ είναι πλέον σε θέση να σχεδιάζουν, να κατασκευάζουν και να εξάγουν αμυντικό υλικό.
Επίσης, ανάλογο είναι και το παράδειγμα άλλων χωρών, όπως π.χ. του Ισραήλ, το οποίο έχει καταφέρει να θεωρείται κορυφαίος σχεδιαστής και κατασκευαστής σε ορισμένες κατηγορίες αμυντικού υλικού, εξάγοντας και βεβαίως αποκομίζοντας τα ανάλογα κέρδη.
Ο ΕΣΜΑ και τα μέλη του είναι και θα είναι αρωγοί σε κάθε προσπάθεια και απόφαση που αφορά την βελτίωση της επιχειρησιακής ικανότητας της ΠΑ και της άμυνας της χώρας. Ευελπιστούμε ότι οι ορθές κινήσεις στην άμυνα, πέραν της αύξησης της στρατιωτικής ισχύος και της αποτροπής, θα αποτελέσουν την θρυαλλίδα θετικών εξελίξεων για τη χώρα, βοηθώντας στην μείωση της ανεργίας και στην αύξηση της παραγωγικότητας, δίνοντας ένα μήνυμα ελπίδας!
Αντιπτέραρχος (Μ) ε.α. Ιωάννης Κούτρας
CEng, MIET, MSc
Πρόεδρος ΔΣ ΕΣΜΑ
Διαβάστε επίσης

Ο Σύλλογος Ελλήνων Μηχανικών Αεροσκαφών (ΣΕΜΑ) για το θέμα του εκσυγχρονισμού των ελληνικών F-16

ΘΕΜΑ: Γιατί η αναβάθμιση των F-16C/D Blk52+Adv σε F-16V ήταν κάτι περισσότερο από επιβεβλημένη;

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πυρκαγιές στην Ελλάδα: Αναζητούμε τους ήρωες, απορρίπτουμε τους βολικούς μύθους

63
Του αναγνώστη μας, Μίλτου ΑντωνιάδηΦοβάμαι πώς πολλοί από μας όταν ξεκινάμε να διαβάσουμε κάποιο άρθρο-άποψη πάνω σε εθνικά θέματα όπως οι πυρκαγιές που πλήττουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Αυγούστου 1939: Επεισόδιο του Gleiwitz, πώς ξεκινάς...

3
Πώς ξεκίνησε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος; Αν και όλοι γνωρίζουμε -λιγότερο ή περισσότερο- τα μεγάλα γεγονότα αυτής της παγκόσμιας σύρραξης, η σπίθα που άναψε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

Εκτοξευτές HIMARS για την Κροατία – πόσο κοστίζουν

Το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών ενέκρινε την πιθανή πώληση 8 πολλαπλών εκτοξευτών πυραύλων M142 HIMARS και πυρομαχικών στην Κροατία με ανώτατο εκτιμώμενο κόστος τα 390...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ανακατάληψη νησίδων και καταδρομικές ενέργειες με υβριδικά υποβρύχια

Την περασμένη Κυριακή γράψαμε ένα άρθρο σχετικά για τη μεγάλη πλέον δυσκολία εφαρμογής καταδρομικών επιχειρήσεων ανακατάληψης ελληνικής βραχονησίδας ή νησίδας. Καθώς τα μέσα εντοπισμού...