31.6 C
Athens
Δευτέρα, 15 Ιουλίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΟ Ελληνικός Στρατός επιμένει για μεταχειρισμένα Μ2Α2 Bradley ζητώντας , ποιος είναι...

Ο Ελληνικός Στρατός επιμένει για μεταχειρισμένα Μ2Α2 Bradley ζητώντας , ποιος είναι ο λόγος της προτίμησης αυτής;

- Advertisement -

 

Ο Ελληνικός Στρατός συνεχίζει να επιμένει για την ανάγκη απόκτησης τεθωρακισμένων οχημάτων του τύπου M2 Bradley. Όπως είχαμε ήδη γράψει, υπήρχε μια αρχική αίτηση για 367 οχήματα του τύπου Μ2Α0 (αρχικό μοντέλο), που όμως δεν προχώρησε κατόπιν συνεννοήσεως, αν και υπάρχαν διαθέσιμα τα οχήματα. Δεν έχουμε πληροφορίες για την κατάσταση των οχημάτων, ούτε γνώση αν τελικά τα επιθεώρησε κλιμάκιο του ΕΣ.

Γιατί «τρώγεται» ο ΕΣ να αποκτήσει M2 Bradley; Τι είναι αυτό που του λείπει και απαξιώνονται τα Leopard 2HEL; Νέο ΤΟΜΑ ή πατέντες;


Το μοντέλο Α0, είναι δυστυχώς αρκετά παλαιό και δεν υπάρχει καθόλου υποστήριξη από την εταιρεία, ή από την ελεύθερη αγορά για τα υποσυστήματά του. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο Αμερικανικός Στρατός έχει ένα τεράστιο απόθεμα από τα οχήματα αυτά σε αποθήκευση, που ξεπερνά τα 3000 οχήματα, ενώ περίπου 2500 υπηρετούν κανονικά στις θωρακισμένες μονάδες του.

Το όχημα δεν φαίνεται να έχει αντικαταστάτη στο ορατό μέλλον, και ο US Army συνεχίζει να το εκσυγχρονίζει με κάθε είδους προηγμένο σύστημα που κάνει διαθέσιμο η βελτίωση της αμυντικής τεχνολογίας. Σε αυτά περιλαμβάνονται μέχρι και συστήματα ενεργητικής θωράκισης.

Η Ελλάδα θέλει την αμερικανική επιδότηση για ΤΟΜΑ Bradley ή θωρακισμένα οχήματα M1117 Guardian


Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, ο ΕΣ έχει ζητήσει μεγάλο αριθμό των νεότερων M2A2/M2A2-ODS, προκειμένου να αποκτήσουν ΤΟΜΑ οι μονάδες ελιγμού των Leo2HEL/Leo2A4. Θυμίζουμε πως το “σήριαλ” ΤΟΜΑ έχει περάσει από πολλές “seasons”, και ίσως να είναι από τα μακροβιότερα στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, πιθανότατα να ξεπερνά αυτό των τορπιλών ή των ΝΗ90…

Έτσι, μετά από διάφορες seasons που είχαμε πρωταγωνιστές τα Marder, περάσαμε στα εξ’ ανατολών ορμώμενα ΒΜΡ-3, για να καταλήξουμε στα … Μ113Α2. Τώρα, πως μπορούν να συνδυαστούν οχήματα με τελείως διαφορετικές επιδόσεις, δεν το γνωρίζουμε. Προφανώς, οι επιτελείς του ΕΣ, στις προελάσεις τους, θα σταματούν τα Leo2HEL για καφέ, και θα περιμένουν να φτάσουν και τα Μ113Α2. Εντάξει, τα πράγματα είναι σοβαρότερα από αυτό που περιγράφουμε.

Ο Αμερικανικός Στρατός χαλαρώνει τους όρους για την αντικατάσταση του Bradley


Λόγω της μεγάλης ανάγκης, και προφανώς λόγω της “ακαμψίας” των Γερμανών να προσφέρουν Marder σε καλές τιμές, ο ΕΣ στράφηκε εκεί που μπορεί να βρει ανταπόκριση, στα αποθέματα του US Army. Άλλωστε, το Μ2Α2 Bradley είναι ένα εξαιρετικό όχημα, με μεγάλες δυνατότητες, και σίγουρο ανώτερο των τουρκικών ΤΟΜΑ.
Τώρα, έχει κατά καιρούς ακουστεί η άποψη, πως την παρούσα χρονική στιγμή η εισαγωγή ενός τόσο περίπλοκο και προηγμένου τύπου στον Ελληνικό Στρατό, υπό συνθήκες οικονομικής ασφυξίας, θα τον ανάγκαζε να εγκαταλείψει πολλά άλλα προγράμματα προκειμένου να μπορέσει να στηρίξει την αξιοποίηση των Μ2. Κυκλοφορούσε λοιπόν η άποψη, που πρότεινε την αίτηση Μ113Α3 κι όχι Μ2, προκειμένου να υποστηρίζονται οι επιλαρχίες των Leo2HEL.

Ο Αμερικανικός Στρατός ακυρώνει το πρόγραμμα αντικατάστασης των Bradley


To M113A3 είναι η τελευταία έκδοση του Μ113, και η πλέον ικανή και προηγμένη έκδοση, με κινητήρα 6V-53T Detroit Diesel 275 ίππων. Μια ευρεία εισαγωγή του θα επέτρεπε την απόσυρση των Μ113Α1, ενώ η εισαγωγή του σε υπηρεσία θα μπορούσε να γίνει σχεδόν άμεσα και το συντομότερο δυνατόν.
Με λίγα λόγια, η εκπαίδευση που θα χρειάζονταν θα ήταν περιορισμένη, όπως και η γραμμή υποστήριξης θα ήταν αρκετά κοινή με τα Μ113Α2. Πριν φύγουμε από το θέμα Μ113Α3, θα σας πούμε ότι δεν είναι λάθος η επιλογή του για τις επιλαρχίες των Leo2HEL, καθώς η έκδοση Α3 δημιουργήθηκε για να μπορεί να ακολουθεί τα Μ1 σε αμερικανική υπηρεσία.

Ο ΕΣ όμως, από τη στιγμή που έχει ένα “υπερόπλο” στον Έβρο, τις μονάδες Leo2HEL, θέλει να τις πλαισιώσει με ένα ικανότατα ΤΟΜΑ, αντίστοιχο σε ισχύ πυρός, και φυσικά ανώτερο από τα τουρκικά APC. Επίλεκτες μονάδες ελιγμού, με την υποστήριξη PzH-2000/MLRS και κάλυψη από TOR-M1, θα κινηθούν ανεξάρτητα σε κενά των εχθρικών γραμμών, πλαγιοκοπόντας τις δυνάμεις του. Το μόνο που λείπει στο “μείγμα” είναι ένα ικανό ΤΟΜΑ.

Bradley for ever – Το Κογκρέσο κόβει τα κονδύλια του αντικαταστάτη του


Ο Αμερικανικός Στρατός θα κρατήσει το τεθωρακισμένο τουλάχιστον για 20 χρόνια ακόμη σε υπηρεσία, μέσω φυσικά συνεχώς αναβαθμίσεων. Αυτό σημαίνει πως ο ΕΣ θα έχει εξασφαλισμένη υποστήριξη, όπως έχει για τα Μ113 (που ακόμη υπηρετούν). Επίσης, μπορεί στο μέλλον να ελπίζει σε περαιτέρω παραχωρήσεις υλικού, έτσι ώστε όλες οι μονάδες ελιγμού να έχουν ΤΟΜΑ (μιλάμε και για τις μονάδες των Leo1A5), ενώ μεγάλη θα ήταν η χρησιμότητα των M2 Bradley και στα νησιά του Αιγαίου.

Δεν είναι όμως αυτός ο λόγος, ή για την ακρίβεια, οι λόγοι. To Bradley, αν κι όταν έρθει από τις ΗΠΑ, θα έρθει χωρίς την υποχρέωση αναβάθμισης από αμερικανικές βιομηχανίες. Αυτό θα γίνει μόνο αν το επιθυμεί ο ΕΣ, που και να το επιθυμεί, δεν μπορεί απλά να το πληρώσει. Τι θα κάνει όμως; ότι έκανε και μετα Μ113Α1, ότι έκανε και με τα Μ113Α2. Θα τα μεταφέρει όλα σε κάποιο/α ΠΕΒ, θα τα συντηρήσει εργοστασιακά, και σταδιακά θα αρχίσει να τα προωθεί σε μονάδες.

Απομακρύνεται η απόκτηση των 367 M2A0 Bradley για τον Ελληνικό Στρατό, σκέψεις για τα M1117 Guardian, κινούμαστε προς περισσότερα M113A3


Ακούγεται απλό, αλλά δεν είναι. Όλα αυτά τα χρόνια, τα ΠΕΒ κάνουν εξαιρετική δουλειά, γλυτώνοντας τον ΕΣ, τις Ένοπλες Δυνάμεις και τον προϋπολογισμό του ΥΠΕΘΑ από πολύ μεγάλα ποσά. Όταν λοιπόν έρθουν τα Μ2, ο ΕΣ θα βασιστεί στα ΠΕΒ, και θα βάλει συντηρήσει τα οχήματα πριν τα διαθέσει στις Μονάδες.
Έτσι, αργά αλλά σταθερά, με χαμηλό κόστος, θα δημιουργηθεί η απαραίτητη δεξαμενή γνώσης για την αξιοποίηση κι άλλων οχημάτων του τύπου στο μέλλον.

Αν οι ΗΠΑ αποδεχτούν το ελληνικό αίτημα, τότε δημιουργηθούν πραγματικά εξαιρετικά ισχυρές Μονάδες ΤΘ, με άρματα μάχης Leo2HEL/Leo2A4, Μ2Α2 ODS Bradley, PzH2000 και TOR-M1. Σε συνδυασμό με ΑΗ-64Α+/DHA Apache και OH-58D Kiowa Warrior, οι μονάδες αυτές δεν θα μπορούν να σταματήσουν έτσι “εύκολα”. Και μόνο το άγχος της παρουσίας αυτών των μονάδων θα δρα αποτρεπτικά σε διάφορα τουρκικά “σχέδια”. Ελπίζουμε να έχουμε σύντομα νέα για τις ελληνικές αιτήσεις για τα Μ2Α2.

367 ΤΟΜΑ Μ2 Bradley για τον Ελληνικό Στρατό

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

69 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
69 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Με €2 δις το ΠΝ μπορεί να αποκτήσει 8 αξιόμαχα πλοία πριν το 2030

Χτυπάμε ανοικτές πόρτες, όταν λέμε πως το ΠΝ βρίσκεται ίσως στη χειρότερη στιγμή της νεότερης ιστορίας του. Καθώς το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, ύψους 5,5 δις...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πρώτη γαλλική Belh@arra: καθυστερημένη επισήμως ένα χρόνο, πως επηρεάζονται οι ελληνικές;

Για το εάν ήταν καθυστερημένη στο πρόγραμμα παράδοσης της στο Γαλλικό Ναυτικό, η  φρεγάτα Amiral Ronarc‘h, η πρώτη Belh@rra ή FDI (Frégate de Défense et...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Ιουλίου 1789: Άλωση της Βαστίλης, το σύμβολο...

3
Σε μια δραματική και πολυαίμακτη κίνηση στο πρελούδιο της Γαλλικής Επανάστασης, ο λαός του Παρισιού κινούμενος από επαναστατικό οίστρο καταλαμβάνει το φρούριο της Βαστίλης....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΝΑΛΥΣΗ: Με €2 δις το ΠΝ μπορεί να αποκτήσει 8 αξιόμαχα πλοία πριν το 2030

Χτυπάμε ανοικτές πόρτες, όταν λέμε πως το ΠΝ βρίσκεται ίσως στη χειρότερη στιγμή της νεότερης ιστορίας του. Καθώς το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, ύψους 5,5 δις...

Έτοιμη η νατοϊκή αντιβαλλιστική εγκατάσταση Aegis Ashore στην Πολωνία

Ένα έργο που είχε από την ανακοίνωση εγκατάστασης του στη Πολωνία, προκαλέσει μεγάλες συζητήσεις και αντιπαραθέσεις με την Ρωσία, είναι πλέον έτοιμο επιχειρησιακά. Πρόκειται...

Διεθνές ενδιαφέρον για αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα στον Πρίνο

Διεθνές ενδιαφέρον για την αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα στον Πρίνο εκδηλώνουν επιχειρήσεις από Ελλάδα, Βουλγαρία, Ιταλία και Κροατία.Τουλάχιστον δέκα βιομηχανίες με σημαντικές εκπομπές διοξειδίου...