17.4 C
Athens
Τετάρτη, 1 Μαΐου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣH Πολεμική Αεροπορία σκέπτεται σοβαρά την αγορά 2ης Μοίρας Rafale!

H Πολεμική Αεροπορία σκέπτεται σοβαρά την αγορά 2ης Μοίρας Rafale!

- Advertisement -

 

Είναι κοινό μυστικό πως η χώρα μας σκέφτεται πολύ σοβαρά την αγορά μιας δεύτερης Μοίρας μαχητικών Rafale, προκειμένου να συμπληρωθεί η επένδυση που έγινε με την αγορά των πρώτων 18 αεροσκαφών, που υπογράψαμε πρόσφατα. Η χώρα μας μπήκε σε ένα club χωρών που διαθέτουν προηγμένα δικινητήρια μαχητικά αεροπορικής υπεροχής αλλά και πολλαπλών ρόλων, με δυνατότητα υποστρατηγικής κρούσης. Θα θέλαμε να τονίσουμε πως τα Rafale αντικατέστησαν τα Mirage 2000N, τα αεροσκάφη που είχαν αναλάβει την πυρηνική κρούση. Τα Mirage 2000N για τους φίλους μας που έχουν καλή μνήμη, αντικατέστησαν τα Mirage IV/IVP, το γαλλικό αντίστοιχο του FB-111, Vulcan ή του Tu-22. Αυτό το λέμε, για να γίνει αντιληπτό τι εννοούμε όταν λέμε “υποστρατηγική κρούση”. Θα κρατήσουμε για το μέλλον ένα άρθρο που θα παρουσιάζει που μπορεί να φτάσει ένα Rafale με SCALP EG… Ουσιαστικά, τίποτα δεν μπορεί να κρυφτεί στην αχανή γειτονική μας χώρα, ούτε καν στα σύνορα με το Ιράν…

ΑΠΟΨΗ: Πόσο “λίγα” είναι τα 18 Rafale F3R; Πρέπει να κρατήσουμε τα Mirage 2000EGM σε υπηρεσία;

Η ΠΑ αγόρασε τα Rafale, προκειμένου να αντικαταστήσει τα γηραιά, χωρίς BVR όπλα, χωρίς σύγχρονο ραντάρ Mirage EGM/BGM. Ουσιαστικά, 17 αεροσκάφη θα αντικατασταθούν από 18. Αριθμητικά, πάνω-κάτω θα είμαστε στα “ίδια”, αλλά από πλευράς δυνατοτήτων… δεν γράφουμε, γελάμε και τα “μουστάκια” μας! Τα στελέχη της ΠΑ θα εκπαιδευτούν στο νέο τύπο, θα φέρουν τα αεροσκάφη στην Ελλάδα, θα εκπαιδεύσουν τους/τις συναδέλφους τους, θα τελειοποιήσουν τις διαδικασίες, και θα τα φέρουν στην Αρχική Επιχειρησιακή Ικανότητα (IOC, Initial Operational Capability). Αυτό θα πάρει λίγο χρόνο, αλλά έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στην ΠΑ.

united-states-air-force-908th-ears-fuels-french-air-force-rafale-1.jpg

Από την πρώτη στιγμή η αγορά των 18 αεροσκαφών έδειξε πως τα ελληνικά Rafale θα μείνουν 18. Τα 18 θα αντικαταστήσουν τα Mirage 2000EGM. Όλες οι αγορές γαλλικών μαχητικών ποτέ δεν “έπεσαν” κάτω από τα 40 αεροσκάφη, η αγορά των Rafale είναι η πρώτη που θα είναι 18. Αλλά όπως έχουμε ξαναγράψει, οι δυνατότητες που θα φέρουν αυτά τα αεροσκάφη, θα φέρουν γρήγορα και αποτελεσματικά δυνατότητες που θα δώσουν στην ΠΑ την απόλυτη ποιοτική υπεροχή. Η δυνατότητα να φέρουν Meteor, η πλήρης εκμετάλλευση του MICA, η μεταφορά δυο SCALP EG σε στρατηγικές αποστάσεις, η δυνατότητα ναυτικής κρούσης με Exocet… φτάνουν ή να συνεχίσουμε με το κορυφαίο σύστημα Η/Π SPECTRA, το ραντάρ AESA, το σκοπευτικό επί κράνους, την semi-stealth σχεδίαση;

Η επόμενη λογική κίνηση θα ήταν η αγορά μιας δεύτερης Μοίρας μαχητικών Rafale, προκειμένου να έχει μεγαλύτερη απόδοση η επένδυση σε εκπαίδευση, όπλα, εξοπλισμό και υποδομές. Αν σκεφτούμε πως η Ινδία, που έχει να αντιμετωπίσει εκτός από το “πυρηνικό” Πακιστάν, και την Κίνα, αγόρασε 36 μαχητικά, μπορούμε να αντιληφθούμε τι θα σήμαινε για την Ελλάδα η αγορά 36 ή 40 μαχητικών του τύπου. Κάπου εδώ να πούμε πως τα Rafale είναι η ινδική “απάντηση” και στα κινεζικά J-20, το -θεωρητικά- 5ης γενιάς μαχητικό της Κίνας.

Όπως γράψαμε και στην αρχή, αποτελεί κοινό μυστικό πως αφού έγινε η αρχή, λογικά θα υπάρξει και συνέχεια στο θέμα των Rafale. Αλλά είναι απολύτως σαφές πως η Ελλάδα δεν μπορεί να προχωρήσει άμεσα σε μια νέα αγορά μαχητικών του τύπου. Οι λόγοι είναι προφανείς.

  1. Προηγείται πλέον το ΠΝ. Αν δεν κλείσει η αγορά των νέων φρεγατών, ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ, η Ενδιάμεση Λύση, τότε δεν θα δούμε νέα προμήθεια για την ΠΑ. Αυτό είναι κατανοητό από όλους, και φυσικά το αποδέχεται και η ίδια η ΠΑ.
  2. Θα πρέπει να δούμε αν και τι θα κάνουμε με τα “συνοδά” προγράμματα που έχουν σχέση με τον εκσυγχρονισμό των F-16V. Άρα, προτεραιότητα είναι ο εκσυγχρονισμός των F-16C/D Block 50  σε 50+Adv, με χρήση των απαρτίων από τα υπό εκσυγχρονισμό F-16C/D. Επίσης, θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι αγορές όπλων για τα αεροσκάφη, νέων ατρακτιδίων σκόπευσης, και ίσως, ατρακτιδίων IRST εντοπισμού εναέριων στόχων (όπως το Legion Pod).
  3. Θα πρέπει να έχει προχωρήσει αρκετά η επιχειρησιακή αξιοποίηση των νέων Rafale, έτσι ώστε να μετρήσει η ΠΑ τις δυνατότητές τους με τα δικά της μέτρα και σταθμά. Αμέσως μετά, θα ξέρει ακριβώς πόσα επιπλέον θα χρειαστεί.
  4. Να τελειώσει πλέον η πανδημία, και να επανέλθει η χώρα σε ρυθμούς ανάπτυξης, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως συνεχίζουμε να είμαστε δεσμευμένοι σε υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα.

Η Γαλλία έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη του “υπέρτατου” Rafale (F4)

Βέβαια, θα γίνει αλλαγή στο επόμενο πρότυπο, αλλά τα πρώτα F4 δεν πρόκειται να βγουν από την γραμμή παραγωγής πριν από το 2027 με 2030. Αυτό δεν σημαίνει πως θα σταματήσει η παραγωγή του προτύπου F3R, αλλά αν η Ελλάδα καθυστερήσει σημαντικά, θα πρέπει να αγοράσει, αν πρόκειται για νέα αεροσκάφη, μαχητικά F4. Αυτό θα σημαίνει με τη σειρά του πως η Τανάγρα θα έχει και πάλι δυο διαφορετικούς υποτύπους του ιδίου μαχητικού, με ότι σημαίνει αυτό για τη συντήρηση, και τα αυξημένα κόστη λόγω ετεροτυπίας.

Φυσικά η χώρα μας θα μπορούσε να “απαλλάξει” εκ νέου τη Γαλλία από κάποια μεταχειρισμένα μαχητικά F3R, με λίγες ώρες πτήσης, αλλά εδώ πλέον θα είχαμε ένα μεγάλο μειονέκτημα. Η χώρα μας, δεν θα μπορούσε να ζητήσει πίσω τις περίφημες ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΕΣ, την υποχρέωση δηλαδή της κατασκευάστριας εταιρείας να προσφέρει υποκατασκευαστικό έργο στις ελληνικές αμυντικές βιομηχανίες. Με τα πρώτα 18 Rafale F3R, η Ελλάδα δεν πήρε ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΕΣ, καθώς εξάντλησε όλη τη διαπραγματευτική της πίεση στην αμεσότητα των παραλαβών των αεροσκαφών.

Ισχύει για Ελλάδα; Αγοράστε Rafale κι έτσι θα έχετε συμμετοχή στο FCAS, γαλλική πρόταση στο Βέλγιο!

Θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και καλύτερα προετοιμασμένοι στο μέλλον, έτσι ώστε, μέσω της συμπληρωματικής παραγγελίας Rafale, να καταφέρουμε να πάρουμε βιομηχανικό έργο για τις ελληνικές αμυντικές εταιρείες. Και πέρα από αυτό, να καταφέρουμε να μπούμε, έστω και με ένα μικρό ποσοστό στο FCAS. Η προσφορά για συμμετοχή στο FCAS είχε προσφερθεί στο Βέλγιο, όταν η Dassault, προσπάθησε να μπει “σφήνα” στην τελική επιλογή μαχητικού για τη χώρα. Τελικά κέρδισε το F-35, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως η χώρα μας μπορεί να πάρει, έστω και τώρα, ένα κομμάτι από την πίτα του νέου ευρωπαϊκού μαχητικού.

Βέβαια, ποιο πάνω έχουμε γράψει πως πρώτα πρέπει να γίνουν κάποια πράγματα. Θεωρούμε πως όλα θα γίνουν γρήγορα, και η επιλογή νέων φρεγατών για το ΠΝ, και οι απαραίτητες συμπληρωματικές προμήθειες για τα F-16V, αλλά και θα βρεθούν χρήματα για την χρηματοδότηση νέων εξοπλιστικών προγραμμάτων. Αυτό που θεωρούμε πως θα καθυστερήσει/ακυρώσει μια νέα αγορά Rafale,  είναι η πιθανότητα αγοράς νέων μαχητικών 5ης γενιάς, και συγκεκριμένα F-35. Αυτό είναι όμως ένα άλλο σημαντικό θέμα, που θα δούμε σε άλλο, νεότερο άρθρο μας.

 

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

156 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
156 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι λόγοι που το ΠΝ κοιτά με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το LCS-17,...

90
Το άρθρο του Βασίλη Νέδου στην "Καθημερινή", της 7ης Απριλίου 2024, ήταν διαφωτιστικό σε σχέση με όσα σχεδιάζονται στο Πολεμικό μας Ναυτικό. To οποίο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 30 Απριλίου 1943: Επιχείρηση “Mincemeat”, η Συμμαχική απόβαση...

8
Η επιχείρηση με τον κωδικό “Mincemeat” («Κιμάς») ήταν μια επιτυχημένη δράση εξαπάτησης των Γερμανών από τις Βρετανικές μυστικές υπηρεσίες, για τον τόπο της συμμαχικής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Καλησήλθατε Red Arrows!

Στην Ελλάδα για άλλη μια χρονιά οι Red Arrows, το θρυλικό σμήνος επιδείξεων της Βασιλικής Αεροπορίας (RAF), από την αρχή της εβδομάδας στην Τανάγρα...

Γίνετε μέλος της οικογένειας των μαχητικών Rafale!

Με την ειδική συλλεκτική, περιορισμένη έκδοση της Aviator, αφιερωμένης στην 332 Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας και το αεροσκάφος Rafale F3R, το ρολόι που φορούν...

Συντριβή F-16 στο Νέο Μεξικό

 F-16C της 49ης Πτέρυγας Μαχητικών της  USAF, που εδρεύει στην Holloman Air Force Base, στο Νέο Μεξικό κατέπεσε όταν εγκαταλείφθηκε με επιτυχία από τον...