Το 2021 έκλεισε όμορφα για το Πολεμικό μας Ναυτικό. Μετά από απαξίωση 15 ετών, μετά από την απόλυτη εγκατάλειψη της εποχή των Μνημονίων, μετά τον μη εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ όταν έπρεπε (περίπου το 2010), η Πολιτεία, έρχεται να δώσει στα στελέχη του ένα πλοίο που αξίζει να έχουν.
Η FDI HN θεωρείται το απόλυτο “ψηφιακό” πλοίο, μια φρεγάτα που θα παίξει το ρόλο της στη διατήρηση του ισοζυγίου δυνάμεων στην περιοχή τις επόμενες δεκαετίες.
Η απόφαση του περασμένου Σεπτεμβρίου, ήταν λίγο πολύ αναμενόμενη. Το ΠΝ, μαζί με την ΓΔΑΕΕ, μετά την “ανάκριση” του καλοκαιριού, είχαν φτάσει πολύ κοντά στην επιλογή δυο υποψηφίων πλοίων, και τα δυο τελικά με δυνατότητα αεράμυνας περιοχής. Ναι, μιλάμε για την FDI και τη SIGMA 11515. Δυο πλοία διαφορετικά σε φιλοσοφία, αλλά και τα δυο, κορυφαίων δυνατοτήτων για το ΠΝ μας. Στο νήμα, επιλέχτηκε η FDI στην “ελληνική” της έκδοση, με 32 ASTER 30 και RAM. Κατά τα λοιπά, είναι -σχεδόν- όμοια με τη γαλλική.
Πως έχασε η SIGMA 11515HN από την FDI HN; Πως τα κατάφεραν οι Γάλλοι έστω και την τελευταία στιγμή;
Η γαλλική “απλή” FDI είναι το πλοίο που θα αντικαταστήσει τις ουσιαστικά υποεξοπλισμένες LaFayette. Η σχεδίασή της όμως συνέπεσε με την ανάπτυξη του ραντάρ SeaFire, κάτι που το Marine Nationale ήθελε διακαώς για το Στόλο του. Έτσι, εξόπλισε ναι μεν “ελαφρά” τα πλοία, με μόλις 16 ASTER, αλλά και με τον συνδυασμό SETIS/SeaFire. Σε γαλλική υπηρεσία, αυτό σημαίνει πως θα παίξουν ένα ρόλο σε δίκτυο με τις FREMM, FREMM-DA, Horizon αλλά και τα Rafale Μ. Σε ελληνική υπηρεσία, οι FDI HN θα είναι τελείως “μονάχες”, άντε να συνεργάζονται με τα Rafale και τις Gowind 2500 (αν επιλεγούν τελικά οι γαλλικής προέλευσης κορβέτες).
Η συνέχεια στο Naval Defence (ΕΔΩ)