Ο Αρχηγός της Πολεμικής Αεροποριας της Σουηδίας, Mats Helgesson, έκανε πρόσφατα την τολμηρή δήλωση ότι το μαχητικό Saab Gripen E της χώρας του θα μπορούσε να νικήσει τον τρομερό στόλο των Sukhoi, χωρίς να διαθέτει την πανάκριβη τεχνολογία stealth με την οποία εξοπλίζονται τα νεα αμερικανικά μαχητικά.
“Το Gripen, ειδικά το μοντέλο “E”, έχει σχεδιαστεί για να σκοτώνει Sukhoi, έχει μαύρη ζώνη”, δήλωσε ο Helgesson στο Yle.fi.
Σύμφωνα με το Business Insider που επικαλείται τον αεροπορικό αναλυτή Justin Bronk, το Gripen έχει σχεδιαστεί ειδικά για ηλεκτρονικό πόλεμο.
Οι πιλότοι των Gripen δεν αρέσκονται να επιδεικνύουν όλα τους τα χαρτιά αναφορικά με τις επιδόσεις του αεροσκάφους, αλλά όταν το έκαναν, ανέτρεψαν εντελώς (υπέρ τους) τα δεδομένα σε ασκήσεις.
Πριν μερικά χρόνια, Σουηδοί πιλότοι έφτασαν στο σημείο να βαριούνται να κοροϊδεύουν Γερμανούς πιλότους Typhoon, και αποφασισαν να χρησιμοποιήσουν το πλήρες εύρος των ηλεκτρονικών δυνατοτήτων των αεροσκαφών τους, κάνοντάς τους τη ζωή δύσκολη. Ένα από τα Gripen φέρεται να “εμφανίστηκε” ξαφνικά δίπλα από την αριστερή πτέρυγα ένος Eurofighter, χωρίς να έχει εντοπιστεί νωρίτερα, χάρη στις δυνατότητες παρεμβολών που διαθέτει.
Η Saab αντί να ακολουθήσει την ακριβή οδό ανάπτυξης ενός stealth μαχητικού, επέλεξε να επενδύσει στις ηλεκτρονικές δυνατότητες του Gripen, που ανά πάσα στιγμή, με την πρόοδο της τεχνολογίας, μπορούν να αναβαθμιστούν.
Ο Bronk πάντως επισημαίνει πως οι ηλεκτρονικές δυνατότητες του αεροσκάφους δεν είναι πανάκεια, δεδομένου πως είναι αδύνατο να γνωρίζεις ανά πάσα στιγμή τις αντίστοιχες ικανότητες του αντιπάλου. Από την άλλη, επειδή η Σουηδία είναι “μικρός” αντίπαλος, η Ρωσία ίσως εστιάζει περισσότερο να νικήσει την stealth τεχνολογία των Αμερικανών, παρά τις δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου του Gripen.
Η Σουηδία ισχυρίζεται πως διαθέτει τον απόλυτο Sukhoi-Killer
- Advertisement -

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΝΑΛΥΣΗ: Υπάρχουν μεταχειρισμένα Eurofighter για την Τουρκία;
Επιπλέον στοιχεία: Ηλίας Παπανικολάου, στρατιωτικός αναλυτής.Στο ευρύτερο σενάριο απόκτησης Eurofighter Typhoon από την Τουρκική Αεροπορία ((Turk Hava Kuvvetleri, THK), πρωτίστως ως αντιστάθμισμα στα...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6 Απριλίου 1453: Οι Οθωμανοί πολιορκούν την Κωνσταντινούπολη
Ξεκινά η πολιορκία της Κωνσταντινούπολης από τον στρατό του σουλτάνου Μεχμέτ του Β΄, του «Πορθητή», όπως θα ονομαστεί. Τα πρώτα στρατεύματα άρχισαν να φτάνουν...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...
Μάλλον ξεχνούν οι Σουηδοί ότι και οι Ρώσοι παίζουν δυνατά στο θέμα ηλεκτρονικός πόλεμος και εντοπισμός δύσκολων στόχων στον αέρα με IRST και διαφόρων διατάξεων ραντάρ.
Είμαι φανατικός οπαδός της Σκανδιναβικής προσήλωσης στον επαγγελματισμό και τη σοβαρότητα.
Συνεπώς είμαι σίγουρος ότι επενδύοντας πχ στα Gripen E ή κυρίως στις δανέζικες φρεγάτες Iver Huitfeldt θα βγαίναμε κερδισμένοι.
Και αν για τα Gripen E υπάρχει ο αντίλογος ότι δεν χρειάζεται η Ελλάδα και άλλο τύπο αεροπλάνου με τις δυνατότητες του F-16 V, και η λογική λέει ότι αν χρειαστούμε περισσότερα θα πρέπει να πάμε πάλι σε F 16, για τις φρεγάτες των Δανών δεν υπάρχει αντίλογος.
Ασυναγώνιστο κόστος απόκτησης.
Ασυναγώνιστες δυνατότητες (αυτονομία 9500 μίλια με 18 κόμβους!!!)
Ασυναγώνιστο κόστος χρήσης (οικονομία καυσίμου, προσωπικό 117 άτομα σε πλοί με εκτόπισμα 6600 τόνους!)
Και καταπληκτικός σχεδιασμός για μελλοντικές αναβαθμίσεις (ο πλοίαρχος που επέβλεπε στη σχεδίαση τους είπε “δεν κοστίζει σχεδόν τίποτα να προετοιμάσεις το πλοίο σου για αναβάθμιση όταν το έχεις προβλέψει κατά την κατασκευή!”)
Και από Σουηδούς τα μελλοντικά AIP υποβρύχια μας θα ήταν εξαιρετικό νέο επίσης!
Υπερβολές νομίζω, δηλαδή το Spectra των Γάλλων τι κάνει plasma προστασία…
Ο γρυπας είναι το αγαπημένο μαχητικό και η ιδανική επιλογή Αν ερχόταν ΑΛΛΙΩΣ οι συγκυρίες.
Δυστυχώς (ή ευτυχώς για άλλους) δεν ήρθαν.
πλέον δεν έχει νόημα όταν είμαστε στο φ16 και προχωράμε στο βαιπερ.
Ίσως θα έπρεπε να δούμε το jas39 που ήταν πλεονασματικο σε αριθμούς για ληζινγκ ακόμα ως αντικαταστάτες των τύπων που θέλαμε και θέλουμε να αλλάξουμε.
Τώρα για τις φρεγάτες από Δανία;
Ναι αλλά η κατασκευή τους είναι με πολιτικά πρότυπα (είδαμε τι σημαίνει αυτό).
Έγινε σε ναυπηγεία πρώην σοβιετικών δημοκρατιών εξού και το χαμηλό κόστος σε μπλοκ που συναρμολογηθηκαν;
Πρέπει να ξαναγίνει η διαδικασία από την αρχή και τότε αν βάλουμε στην εξίσωση τα ελληνικά ναυπηγεία, αναπόφευκτα, είμαι επιφυλακτικός στο τι τελικά θα γίνει και το πότε.
Ας το βάλουν απέναντι σε μια ομάδα SU-57, SU-35 και MIG-35 να δούμε σε πόσα λεπτά θα εξαφανιστεί ….
Εντάξει καλό το Gripen-Ε αλλά απέναντι υπάρχουν θεριά.
Μάλιστα, αυτό που βγαίνει ως συμπέρασμα είναι πως τα ηλεκτρονικά αντιμετωπίζονται με ηλεκτρονικά.
Ένα αεροσκάφος stealth απέναντι σε ένα αεροσκάφος με ηλεκτρονικά που το κάνουν stealth είναι το ίδιο και το αυτό. Δεν υπάρχει διαφορά στην ηλεκτρονική αποτύπωση τους.
Σε αυτή την σύγκριση πάντως το αεροσκάφος με τα ηλεκτρονικά που το κάνουν stealth δεν έχει τους περιορισμούς που λόγο σχεδίασης και υλικών έχουν τα αεροσκάφη μη ηλεκτρονικής τεχνολογίας stealth.
Δεν χρειάζονται εσωτερικές αποθήκες οπλισμού πχ.
Οι Σουηδοι αυτο που θα μπορουσαν να κανουν στη δικη μας περιπτωση, και αφου εχουν συμμαχησει με την Boeing αν εξοπλιζαν με αυτα τα ηλεκτρονικα το νεο προηγμενης εκπαιδευσης ελαφρυ μαχητικο της Boeing και εφοσον τα ηλεκτρονικα ειναι συνεχως αναβαθμησιμα. Ετσι θα ειχαμε ενα διθεσιο γρυπα μειωμενης μεταφορας οπλων, υποστηριζομενο απο την Boeing, το οποιο θα μπορουσε να αναλαβει και καθηκοντα περιπολιας, εναεριου ελεγχου και με προσθηκη πυραυλων αα μακρου πληγματος, αρκετα χρησιμο.
Ως εχουν σημερα τα πραγματα ποιο πιθανα οδευουμε σε καποια εκδοση του KAI T-50 Golden Eagle λογο Lockheed Martin (20-30 εκατομμυρια?), και στο οτι το αεροσκαφος της Boeing δεν ειναι ετοιμο για μαζικη παραγωγη.
Δεν γνωριζω αν θα μπορουσαμε να θεσουμε και συμμετοχη της Saab, στα ηλεκτρονικα συστηματα, ουτε βεβαια ποσο θα στοιχιζε εφοσον ηταν μια τετοια εφικτη διαμορφωση.
——
Oι Σουηδοί ‘έχουν αποδείξει ότι σκέφτονται out of the box, φτιάχνουν όπλα διαφορετικά από τα υπόλοιπα δυτικά όπως και όπλα που χουν γίνει ορόσημα, Έχουν τουλάχιστον μια φορά νικήσει αμερικανικό αεροπλανοφόρο με το Gotland-class υποβρύχιο τους. Noμίζω αφου το κάναν μια φορά μπορούν να το ξανακάνουν, επίσης λογικό είναι οι Ρώσοι να ασχολούνται ολοκληρωτικά με τα αμερικανοευρωπαϊκες απειλές και να μην αισθάνονται την ανάγκη να αντιμετωπίσουν τα όπλα μιας μικρής προηγμένης χώρας που δεν τους απειλεί.
Ρε Σουηδέ, την τελευταία φορα που κάνατε πόλεμο ήταν το 1814 !
Φάτε καμιά μουχλιασμένη ρέγγα (Surstromming) και μην λέτε μεγάλες κουβέντες.
Μιλάνε όλοι, μιλάνε και οι ανυπαρκτούληδες.
Τα ηλεκτρονικα αυτά δεν μπορούν να ενσωματωθούν και στο F16? Όπως επίσης το irst και τα όπλα του gripen?
Δεν θα μπορούσε ένα F16 να αναβαθμιστη απο τους Σουηδους με ότι έχει το gripen? Η ακόμα καλύτερα εδώ στην Ελλάδα. Ενας συνδυασμός ικανοτήτων και όπλων gripen σε πλατφόρμα F16.
Και γιατί να το κάνουμε? Τα ηλεκτρονικά των F-16V σε τί υπολείπονται απο αυτα του Grippen?
Μην ξεχνάς πως το F16V πουλάει και θα συνεχίζει να πουλάει για πολλά χρόνια ακόμα ενώ 100άδες παλαιότερα αναβαθμίζονται σε αυτό τον τύπο. Τα ηλεκτρονικά του δηλαδή θα αναβαθμιζονται συνέχεια για τουλάχιστον 20 χρόνια.
Το Grippen δεν θα μπορέσει να το παρακολουθήσει τα επόμενα χρόνια και όποια αναβάθμιση του εξαρτάται απο τον κύριο χρήστη του, την Σουηδική Πολεμική Αεροπορία.
Το Gripen E είναι εξαιρετική επιλογή προς αντικατάσταση των απαξιωμένων 2000 και των μη αναβαθμίσιμων(λόγο απαιτούμενου εξωφρενικού τιμήματος εκ Dassault) -5.Καλά τα γαλλικά όπλα,αλλά μην ξεχνάμε πως αυτή την στιγμή διατηρούμε μια μοίρα μαχητικών που απογειώνονται στο Αιγαίο όπως τον παλιό καλό καιρό με φορτίο Α/Α 2 ΜΜ και εσωτερικά πυροβόλα.Επιεικώς απαράδεκτη κατάσταση.
Περί αντί-F 16V ούτε συζήτηση.΄Άλλα τα κυβικά του γερακιού.