22.4 C
Athens
Σάββατο, 26 Απριλίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΔίνοντας ζωή σε μια φιγούρα κλίμακας 1/10

Δίνοντας ζωή σε μια φιγούρα κλίμακας 1/10

- Advertisement -

Του αναγνώστη μας, Χρήστου Κατσέλου

Η φιγούρα της Life Miniatures αποτελεί ένα πορτρέτο Γερμανού υπαξιωματικού στα πρώτα στάδια του Β΄Παγκοσμίου πολέμου, αν και το χιτώνιο αυτό (Μodel 36) μπορεί να εμφανίζεται και αρκετά αργότερα ιδιαίτερα σε αξιωματικούς. Πρόκειται για το WW2 Wehrmacht NCO, France 1940, Life Miniatures, σε κλίμακα 1/10, με κωδικό LM-B027.

Η κλίμακα της εκτύπωσης είναι 1/10 (η φιγούρα αποτελεί 3D σχεδίαση) και η ποιότητα της χύτευσης είναι πραγματικά κορυφαία. Το μπούστο αποτελείται από επτά κομμάτια και η διαδικασία του καθαρισμού τους είναι αρκετά απλή, αφού το μόνο που χρειάζεται επί της ουσίας είναι αφαιρεθούν τα μπλοκ της ρητίνης. Εδώ όμως χρειάζεται μια προσοχή ώστε να αφαιρεθούν μόνο τα περιττά αυτά κομμάτια, χωρίς να γίνει κάποια ζημιά, ιδιαίτερα στα μικρά τμήματα, όπως στο πηλίκιο ή στα κιάλια.

Τα μικρότερα μπλοκ μπορούν να αφαιρεθούν με ένα μοντελιστικό κόφτη και τα μεγαλύτερα με κάποιο μικρό πριονάκι. Για το τελικό φινίρισμα μπορούν χρησιμοποιηθεί κάποιο νυστέρι ή κόφτης Χ-Αcto και βρεγμένα ντουκόχαρτα διαφόρων βαθμών. Καλό θα είναι να χρησιμοποιούμε μια μάσκα όταν τρίβουμε κομμάτια ρητίνης, ακόμη και όταν αυτά είναι μικρού μεγέθους.

Αφού πλύθηκαν τα μέρη με νερό και υγρό πιάτων και αφού στέγνωσαν καλά, με τη βοήθεια αερογράφου ψεκάστηκαν με μαύρο αστάρι Stynylrez (προϊόν της Badger).

1ο στάδιο

Πάνω στην ασταρωμένη με μαύρο φιγούρα, δημιουργήθηκε ένα τρισδιάστατο σκετς με αερογράφο και τη χρήση λευκού ματ της Vallejo. Εναλλακτικά αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνει με δύο σπρέι, άσπρο και μαύρο, όπως και με πινέλο, ειδικά εάν η φιγούρα μας είναι αρκετά μικρή σε μέγεθος πχ μια φιγούρα σε κλίμακα 1/35.

Τα οφέλη της διαδικασίας αυτής είναι πολλαπλά. Ο πιο βασικός λόγος είναι να σχεδιάσουμε στο μυαλό μας την προέλευση του φωτός, την έντασή του σε διάφορα σημεία του αντικειμένου και την ένταση της αντίθεσης. Αυτό είναι κάτι που θα βοηθήσει τόσο τους άπειρους όσο και τους έμπειρους μοντελιστές.

Επίσης όταν θα αρχίσουμε να περνάμε τα βασικά μας χρώματα και ανάλογα με την πυκνότητά τους, το λευκό και μαύρο υπόστρωμα θα δημιουργεί από μόνο του μια ατμοσφαιρική αίσθηση με ελαφριές σκιές και φωτισμούς.

Bασική βαφή

Για το βάψιμο της φιγούρας χρησιμοποιήθηκαν πινέλα φυσικής τρίχας και συγκεκριμένα τα Winsor & Newton Series 7. Ο βασικός λόγος δεν είναι τόσο η διατήρηση της μυτερής άκρης τους, όσο η απαλότητά τους. Αποτελούν δηλαδή ένα κατάλληλο εργαλείο στο κομμάτι της ομαλής διαβάθμισης των τόνων, με μόνο αρνητικό την τιμή τους, αν και αυτό είναι σχετικό καθώς μπορούν με κατάλληλη φροντίδα να παραμείνουν λειτουργικά για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.

Επάνω λοιπόν στο τρισδιάστατο ασπρόμαυρο σκετς, αρχίσαμε να περνάμε πρώτα το βασικό μας χρώμα και σιγά σιγά να περνάμε στα επόμενα στάδια των φωτισμών προσθέτοντας στην βασική μας μίξη ανοιχτότερους τόνους ελεγχόμενα. Το ίδιο ισχύει και για το πέρασμα των σκιών. Οι τόνοι πρέπει να περνιούνται με απαλό τρόπο και η πυκνότητα του χρώματος να είναι ημιδιαφανή. (Στο τέλος του κειμένου υπάρχει ένας βασικός πίνακας χρωμάτων με τους κωδικούς τους).

Οι φωτισμοί και οι σκιές όταν χρησιμοποιούμε ακρυλικά χρώματα (νερού) λειτουργούν με επίπεδα (layers), το ένα επάνω στο άλλο, τα οποία δημιουργούν το κόντραστ, τις διαβαθμίσεις, ένας τρόπος εντελώς διαφορετικός από τις τεχνικές των λαδιών ζωγραφικής που ουσιαστικά σκουπίζεις ή σπρώχνεις το χρώμα για να ομαλοποιηθούν οι χρωματικοί τόνοι μεταξύ τους.

Είναι σύνηθες το βασικό μας χρώμα να είναι πιο σκούρο από το αποτέλεσμα που θέλουμε να πετύχουμε. Είναι πολύ πιο εύκολο σαν τεχνική και λογική να ζωγραφίζεις περισσότερο το φως παρά την σκιά. Επίσης το ίδιο το βασικό μας θα αποτελέσει μια βαθμίδα σκιάς, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα μπούμε σε κάποιο στάδιο που θα χρησιμοποιούμε πιο σκούρα χρώματα. Επίσης σημαντικό ρόλο παίζει και το μαύρο υπόστρωμα που υπάρχει ήδη στο αρχικό σκετσάρισμα. Αν μπορούσαμε να γενικεύσουμε, θα λέγαμε ότι εάν είχαμε σαν σύνολο 6-7 στάδια φωτισμού, τα στάδια της σκίασης θα ήταν 3-4.

Στις παραπάνω τρεις αυτές φωτογραφίες έχουν ολοκληρωθεί αρκετά στάδια φωτισμού και σκίασης, ενώ λείπουν αρκετά χαρακτηριστικά του προσώπου, όπως τα μάτια. Ο λόγος είναι ότι χρειάζεται αρκετός χώρος ώστε να ομαλοποιώ τα χρώματα του προσώπου με σχετική άνεση και χωρίς να φοβάμαι να λερώσω συγκεκριμένες περιοχές. Μάλιστα συνήθως όταν είμαι πχ σε κάποιο στάδιο φωτισμού θα καλύψω και τα μάτια ή τα χείλη, καθώς βλέπω ένα σύνολο χωρίς επιμέρους λεπτομέρειες και αυτό που με απασχολεί είναι να διαβαθμιστούν οι τόνοι όπως πρέπει και να μην εμφανίζονται πινελιές. Εδώ θα πρέπει να σημειώσω ότι εντός των μίξεων τον χρωμάτων έχει προστεθεί ένα μικρό μέρος flow από την Josonja το οποίο κάνει το χρώμα λιγότερο έντονο και περισσότερο διάφανο κάτι που βοηθάει στο να αποφεύγονται σε κάποιο βαθμό έντονες αντιθέσεις, με κόστος περισσότερα περάσματα και χρόνο.

Όμως σε αυτό το στάδιο (ακόμα και αν είχαν βαφτεί λεπτομέρειες όπως μάτια, χείλη, φρύδια), μπορεί να φαίνονται οι διαβαθμίσεις τεχνικά άρτιες, το αποτέλεσμα όμως είναι κάτι εντελώς άψυχο.

Βαφή προσώπου

 Για να αποκτήσει ζωή το πρόσωπο και να γίνει ρεαλιστικό θα χρειαστεί να περαστούν διάφοροι χρωματικοί τόνοι με τη μορφή φίλτρων.

Τα φίλτρα αποτελούν μίξεις χρωμάτων έντονα διαλυτές και ουσιαστικά αποτελούν λερωμένο νερό. Δεν τα περνάμε όμως στην περιοχή που μας ενδιαφέρει με την μορφή wash ώστε να αποφεύγουμε το «λίμνιασμα» του χρώματος. Αφού πάρουμε μια ποσότητα, θα την αδειάσουμε σε ένα κομμάτι χαρτί (πχ χαρτί υγείας ώστε να ρουφήξει αρκετή ποσότητα) και έπειτα θα την περάσουμε απαλά από τα σημεία που μας ενδιαφέρουν. Λόγω της μικρής πυκνότητας του χρώματος θα χρειαστεί να κάνουμε πολλά περάσματα, όσα τουλάχιστον θεωρεί ο καθένας απαραίτητο.

Με τα φίλτρα λοιπόν μπορούμε να αλλάξουμε ή να προσθέσουμε κάποιους τόνους στην φιγούρα μας, να δώσουμε ενδιαφέρον ή να ομαδοποιήσουμε χρωματικούς τόνους και να κρύψουμε τυχόν πινελιές από προηγούμενα στάδια. Τα φίλτρα για δώσουν το κάτι παραπάνω θα πρέπει ήδη να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα, δηλαδή να τοποθετηθούν πάνω σε κάτι καλοβαμμένο. Στην περίπτωση μας χρησιμοποιήθηκαν κυρίως κόκκινοι και καφέ τόνοι.

Για να ανεβάσουμε το επίπεδο ρεαλισμού και δράματος στο πρόσωπο, προστέθηκε ιδρώτας, κάποιες ελιές και το σχετικό λέρωμα. Τα γένια βάφτηκαν τρίχα τρίχα και χωρίς να είναι κάτι δραματικά δύσκολο, απαιτεί υπομονή και μεθοδικότητα.

Τα γένια λοιπόν βάφονται με λεπτό πινέλο τρίχα τρίχα και δουλεύεται μια περιοχή μέχρι να τελειώσει πρίν πάμε στην επόμενη. Ανά 2-3 τρίχες πρέπει το πινέλο να καθαρίζεται και να παίρνουμε χρώμα ξανά. Χρειάζεται έλεγχο και πρακτική στην ποσότητα του χρώματος που θα έχει το πινέλο. Διορθώσεις γίνονται συνέχεια αναγκαστικά και θα χρειαστούν αρκετές ώρες μέχρι να έχουμε το τελικό αποτέλεσμα. Χρησιμοποιήθηκε Burnt Umber της Lifecolor με λίγο Flow της Josonja ώστε να αδυνατίσει το χρώμα και να γίνει λιγότερο έντονο.

Λεπτομέρειες στολής

 Στις φωτογραφίες αυτές βλέπουμε πως το βασικό μας Field Grey είναι αρκετά σκουρότερο από το αποτέλεσμα που θέλουμε να έχουμε τελικά. Επίσης όταν σε μια περιοχή υπάρχουν τμήματα όπως ζώνες, λουριά, διάσημα κτλ καλό θα είναι να βάφουμε από μέσα προς τα έξω, όσο τουλάχιστον είναι δυνατό και ανάλογα πάντα με την περίπτωση.

Εδώ λοιπόν αφού τελειώσαμε με το χιτώνιο, μετά βάφτηκε ο γερμανικός αετός, τα δερμάτινα τμήμα και έπειτα το κανάβινο λουρί. Όπως λερώθηκε το πρόσωπο με διάφορους γαιώδεις τόνους, έτσι θα πρέπει να συμπεριφερθούμε και με τα υπόλοιπα τμήματα. Ο βαθμός αυτών των εφέ είναι ανάλογο με την περίπτωση και ανάλογο με την αισθητική του καθενός.

Επίσης δεν χρησιμοποιήθηκαν «μεταλλικά» χρώματα σε μεγάλο βαθμό για τα μεταλλικά τμήματα αλλά κυρίως κλασικά χρώματα όπως γκρι, μπλε και άσπρο ώστε να μην φαίνονται πολύ έντονα στην κλίμακα.

Τελική εικόνα

Το άρθρο αυτό δεν αποτελεί ένα άρθρο λεπτομερών σταδίων, καθώς αυτό θα απαιτούσε πάνω από 150 φωτογραφίες, αλλά απλά μια γενική αναφορά στο βάψιμο του συγκεκριμένου μπούστου. Πιθανόν να μπορέσουμε να δούμε στο μέλλον μικρά step by step άρθρα διαφόρων θεμάτων όπως πχ πως βάφουμε τα μάτια σε διάφορες κλίμακες, δερμάτινα τμήματα διαφόρων τόνων κ.α.

Χρώματα που χρησιμοποιήθηκαν (Lifecolor κωδικός LC, Vallejo κωδικός VMC)

Flesh Tones

  • Base: LC Matt Flesh 41 + LC Flesh 2nd Shadow UA712
  • Lights: Base + LC Matt Flesh 41 +VMC Salmon Pink 835+VMC Light Flesh 928
  • Shadows: Base + Flesh 2nd Shadow UA712 + Black LC02
  • Filters: Light Red LPW32, Red Umber LPW33

Hair: Burnt Umber LC37, VMC Flat Earth 983, VMC Flat Flesh 955

Facial hair: Burnt Umber LC37

Eyes:

  • White: VMC Light Flesh 928 + Matt White LC01
  • Matt Light Blue LC09, Matt Red LC06, Matt White LC01, Matt black LC02

Field Grey

  • Base: VMC Field Grey 830 + Matt black LC02
  • Lights: Base + VMC Field Grey 830 + VMC Highlight Germ F. Grey 338 (panzer aces)
  • Shadows: Base + a touch of Black LC02

Dark Green bands, collar, shoulder boards

  • Base: Black LC02 + VMC Emerald 838 + LC Extra Dark Green UA 470
  • Lights: Base + VMC Emerald 838
  • Shadows: Base + a touch of Black LC02

Canvas Strap

  • Base: VMC Canvas 314 + Burnt Umber LC37
  • Lights: Base + LC Light Tan UA475 + White LC01
  • Shadows: Base +Burnt Umber LC37 + Black LC02

Leathers

Leather Warm Shade UA 763, Brown Shade UA764, Reddish Tone UA765, Yellow-Ochre UA766

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

10 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
F-16C

Respect. Εσείς οι φιγουράδες πρώτα και οι αρματάδες μετά είστε το κάτι άλλο. Στις εκθέσεις που έχω πάει περνάω για λίγο από αυτά τα sections γιατί θα μου ρίξετε την ψυχολογία εμένα του wannabe αεροπλανά.

Μπράβο και πάλι μπράβο.

florentzem

Πολύ καλή δουλειά. Ευχαριστούμε

DangerJetExhaust

Τι καταπληκτικό άρθρο και τι όμορφη δημιουργία! Μπράβο!

evo_ii

Εξαιρετικό άρθρο, κορυφαία τεχνική, εύγε!!!

gntgrx

Θερμά συγχαρητήρια στον κύριο Κατσέλο για την εξαιρετική εργασία του και στην  ΠΤΗΣΗ για την επιλογή του θέματος.

Αν και είμαι υιός μοντελιστή με μονοψήφιο αριθμό μέλους της IPMS Hellas, δυστυχώς δεν ασχολούμαι ενεργά με τη δραστηριότητα. Τελευταία εργασία ήταν το Dornier Do 335 σε κιτ της Monogram στην 1/48 στα τέλη της δεκαετίας του ’80.

Ο μεγάλος μου υιός άρχισε να ασχολείται με το μοντελισμό κατά τη διάρκεια του lockdown, με την προτροπή του παππού του που τον προίκισε και με αρκετό εξοπλισμό. Δεν ασχολείται με μοντέλα αεροσκαφών, προς μεγάλη απογοήτευση του παππού του και μικρότερης δικής μου, αλλά με φιγούρες και οχήματα από το σύμπαν επιστημονικής φαντασίας Warhammer 40K.

Οι συμβουλές σας αποτελούν πολύτιμη βοήθεια για όσους ασχολούνται με τον απαιτητικό αυτό τομέα του στατικού μοντελισμού.

Nikolaos

Συγχαρητήρια στον κύριο Κατσέλο και στην ΠΤΗΣΗ, εκπληκτικό άρθρο, ευχή και ελπίδα να καθιερωθεί ρούμπρικα μοντελισμού.

Τον έχω εγκαταλείψει από τα 18, αν και είχα επιδοθεί σοβαρά, αλλά πάντα τον αγαπώ.

Tasos

Εξαιρετική δουλειά από τον κύριο Κατσέλο αν και δε με συγκινεί τίποτα από τη ναζιστική Γερμανία. Θα ήθελα περσσότερα τέτοια άρθρα από την ΠΤΗΣΗ

kyrNG

Συγχαρητήρια κε Κατσέλο για το πολύ όμορφο και κατατοπιστικό άρθρο και φυσικά για την εξαιρετική φιγούρα.

Να σημειώσω ότι αρκετοί από εμάς τους αναγνώστες και σχολιαστές ασχολούμαστε με τον μοντελισμό, και ίσως η ΠΤΗΣΗ να πρέπει να το ξανασκεφτεί σοβαρά να έχει σε μια πιο μόνιμη βάση τόσο στην έντυπη, όσο και στην ηλεκτρονική της έκδοση, τακτική στήλη μοντελισμού. Ας μην ξεχνάμε, φυσικά, ότι ήταν το πρωτοπόρο περιοδικό που στήριξε τον μοντελισμό στην Ελλάδα.

Να προσθέσω, επίσης, ότι ο Μοντελισμός και η μελέτη της Ιστορίας πάνε χέρι χέρι, καθώς αρκετοί μοντελιστές μελετούν ενδελεχώς το ιστορικό πλαίσιο που αφορά στο μοντέλο που κατασκευάζουν, ώστε να εξασφαλίσουν την μέγιστη ιστορική πιστότητα.

CKatselos

Σας ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας!!
Ελπίζω να επανέλθω σύντομα με κάποια νέο άρθρο, όχι απαραίτητα φιγούρα.

reCaptcha Error: grecaptcha is not defined

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εκσυγχρονισμός Μ113, η περίπτωση των Φιλιππίνων που επέλεξαν την Elbit Systems

Η αναβάθμιση των τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΠ) Μ113 αποτελεί μια πρόκληση για πολλούς στρατούς παγκοσμίως, καθώς το όχημα, παρά την ηλικία του, παραμένει...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Ελλάδα ανακήρυξε ΑΟΖ στο Ιόνιο μέχρι το Ταίναρο

50
Σε μια ιστορική απόφαση η Ελλάδα προχώρησε στην ανακήρυξη της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) στο Ιόνιο Πέλαγος, καλύπτοντας μια εκτεταμένη περιοχή που φτάνει μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Απριλίου 1937: Ο βομβαρδισμός της Γκερνίκα, το...

1
Λαμβάνει χώρα κατά τον Ισπανικό Εμφύλιο η επιχείρηση “Rügen”,  δηλαδή ο βομβαρδισμός της Γκερνίκα (Γκουέρνικα), μιας μικρής βασκικής πόλης η οποία βρισκόταν στα χέρια...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ν. Δένδιας: Νέα οργάνωση της Εφεδρείας με θεσμό “ενεργού εθελοντή εφέδρου”

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, παρέστη σήμερα, Σάββατο 26 Απριλίου 2025, στην Ημερίδα με θέμα «Αναδιοργάνωση του Θεσμού της Εφεδρείας», την οποία διοργάνωσε...

C-47A Dakota της ΠΑ: σε ένα χρόνο αναχωρεί από τη Θεσσαλονίκη ο θρυλικός «Ποσειδώνας» για την πλήρη ανακατασκευή της

Κάπου στα τέλη του ερχόμενου Μαΐου, μια ομάδα Άγγλων τεχνικών, με εξειδίκευση στην αποκατάσταση ιστορικών αεροσκαφών, θα ανοίξει τις τεράστιες πόρτες ενός υποστέγου της...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 58, Απρίλιος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 58, Απρίλιος 2025 είναι στα περίπτερα με πλούσια, επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη στο τέλος της εβδομάδας, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά ...