11.9 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΑ/ΓΕΑ: Κι όμως, τα F-16C/D Block 50 θα εκσυγχρονιστούν σε Block 50+Adv!

Α/ΓΕΑ: Κι όμως, τα F-16C/D Block 50 θα εκσυγχρονιστούν σε Block 50+Adv!

- Advertisement -

H συνέντευξη του Α/ΓΕΑ την περασμένη εβδομάδα είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον από όσο ανέδειξαν τα περισσότερα μέσα, καθώς αποκαλύφθηκαν αρκετές λεπτομέρειες για τα μελλοντικά προγράμματα της ΠΑ. Ανάμεσα σε αυτά τα οποία συζητήθηκαν είναι και το μέλλον των ελληνικών F-16C/D Block 50, που όπως είναι γνωστό “εξαιρέθηκαν” από την διακρατική συμφωνία της Ελλάδας με τις ΗΠΑ. Αυτό όμως που μας είπε ο Α/ΓΕΑ ήταν πως τα F-16C/D θα εκσυγχρονιστούν και μάλιστα το συντομότερο δυνατόν, και μάλιστα μας εξήγησε τον τρόπο. Πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν πως ο εκσυγχρονισμός των Block 50 έχει παραπεμφεί στις ελληνικές καλένδες, αλλά τελικά αυτό δεν ισχύει!

Εκσυγχρονισμός F-16, «Τα πράγματα θα κινηθούν πολύ γρηγορα» διαβεβαίωσε ο Α/ΓΕΑ, το πρώτο F-16V έτοιμο σε 12 μήνες!


Καταρχάς, όπως έχουμε ήδη γράψει, τα πρώτα μαχητικά που θα εκσυγχρονιστούν είναι τα αεροσκάφη του προγράμματος Peace Xenia IV, F-16C/D Block52+Adv. Τα αεροσκάφη αυτά είναι και τα πλέον “εύκολα” στην μετασκευή F-16 στην ΠΑ, συνεπώς η μετατροπή τους θα ξεκινήσει άμεσα, και όπως έχουμε ήδη γράψει, υπάρχει η δυνατότητα να αποδοθεί το πρώτο αεροσκάφος F-16V σε 12 μήνες από σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι εντός του 2021 η ΠΑ θα έχει αρκετά αεροσκάφη F-16V για να ξεκινήσει την δυναμική εκπαίδευση στον νέο τύπο, και αργά αλλά σταθερά θα προστίθενται νέα αεροσκάφη. Το δε κόστος μετατροπής είναι το χαμηλότερο όλων των αεροσκαφών που θα εκσυγχρονιστούν.

Ο λόγος όμως της επιλογής των PXIV σαν πρώτα, δεν είναι μόνο η “ευκολία” που επιτρέπει την άμεση εκκίνηση του προγράμματος. Είναι και ο προηγμένος εξοπλισμός επιπέδου Block 5x +Adv που φέρουν, ο οποίος θα “μεταμοσχευτεί” στα παλαιότερα Block 50. Και ναι λοιπόν, η ΠΑ λαμβάνοντας για μια ακόμη φορά την απόλυτα σωστή απόφαση, δημιουργεί ένα απόθεμα εξαρτημάτων που θα επιτρέψει την μετατροπή των παλαιών μας Block 50 σε Block 50+Adv. Τα εξαρτήματα από τα Block 52+Adv είναι περιουσία της Ελληνικής Κυβέρνησης, και προφανώς μπορεί να τα χρησιμοποιήσει κατά το δοκούν στα αεροσκάφη της.

Τι θα απογίνουν τα F-16C/D Block 30 και Block 50;


Γεννιέται βέβαια το ερώτημα, πως θα γίνει αυτό από την στιγμή που δεν έχει προβλεφτεί στην σύμβαση FMS μεταξύ ΗΠΑ και Ελλάδος. Ας δούμε τι χρειάζεται να απαντηθεί για τον εκσυγχρονισμό των F-16C/D Block 50.

  1. Που θα βρεθούν απάρτια για 38 αεροσκάφη που θα εκσυγχρονιστούν σε Block 50+Adv;
  2. Ποιος θα φτιάξει το πρωτότυπο;
  3. Πως θα πληρωθεί το “υποπρόγραμμα”;

Στην πρώτη ερώτηση η απάντηση δόθηκε λίγο πιο πάνω, τα περισσότερα απάρτια θα προέλθουν από τα F-16 Peace Xenia IV. Βέβαια η αλήθεια είναι πως τα PXIV είναι λιγότερα από τα PXII, αλλά κι εκεί θα δοθεί λύση στο πρόβλημα (περισσότερα παρακάτω). Σημειώνουμε πως το ένα από τα 38 αεροσκάφη είναι ήδη εκσυγχρονισμένο όπως θα δούμε!
Επίσης η δεύτερη ερώτηση έχει απαντηθεί, υπάρχει ελληνικό πρωτότυπο μετατροπής Block 50, το περίφημο TC1 που υπηρετεί σήμερα στην 116ΠΜ αντί για την 111ΠΜ. Το TC-1/«1024», το υβρίδιο Viper που ξεκίνησε την καριέρα του ως F-16C Block 50, αργότερα χρησιμοποιήθηκε ως πλατφόρμα δοκιμών της εγκατάστασης του ASPIS, έγινε «PXIII» (από την άποψη των ηλεκτρονικών) και είναι σήμερα υβριδικό μοντέλο με ηλεκτρονικά του επιπέδου PXIV αλλά όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικών των αεροσκαφών PXII. Χάρη σε αυτό το αεροσκάφος, τα PXII μπορούν να μετατραπούν σε PXIII ή PXIV χωρίς -ας πούμε- προβλήματα, καθώς όλα αυτά έχουν λυθεί εδώ και πολλά χρόνια πριν.

Τι συνέβη μέχρι σήμερα και τι θα συμβεί στο άμεσο μέλλον στο πρόγραμμα F-16V


Η τρίτη ερώτηση είναι πιο δύσκολη. Το πρόγραμμα του 1,5 δις, δεν περιλαμβάνει ούτε καν πρόβλεψη για τα PXII, τι θα γίνει λοιπόν; Καταρχάς πρέπει να πούμε ευθαρσώς κάτι, το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού δεν θα φτάσει ούτε για αστείο τόσο ψηλά σε κόστος, θα “κλείσει” πολύ χαμηλότερα. Αναγνωρίζουμε πως κάποιοι μιλούν για “πρωτόγνωρα κόστη” αλλά τα 1,528 δις είναι η οροφή κι όχι το πραγματικό κόστος, πέραν του ότι περιλαμβάνει και FOS  ύψους 280 εκ. Η ΠΑ όμως θεωρεί πως το κόστος θα κινηθεί πολύ χαμηλότερα, και με χρήματα από το πρόγραμμα θα μπορέσει να αγοράσει απαραίτητα απάρτια για τον εκσυγχρονισμό των Block 50, κυρίως υπολογιστές και Link 16. Τα αεροσκάφη μπορούν να “συμπληρώσουν τα ραντάρ ίσως από τα AN/APG-68v9 των PXIII, που είναι ίδιου τύπου θεωρητικά, αλλά παλαιότερα από τα αντίστοιχα των ΡΧIV.

AN/APG-68(V)9

Σύμφωνα με ανεξάρτητες πληροφορίες του περιοδικού μας, το πρόγραμμα θα το εκτελέσει η ΕΑΒ απευθείας, σαν κύριος ανάδοχος και εκτός FMS, με υποκατασκευαστή την Lockheed Martin. Η δουλειά που θα εκτελεστεί είναι κατά μεγάλο μέρος και δομική, καθώς τα ελληνικά Block 50 έχουν αρκετές ώρες πτήσης, συνεπώς θα πρέπει να ελεγχθούν πριν γίνει ο εκσυγχρονισμός. Βέβαια τα ελληνικά αεροσκάφη έχουν εξαντλήσει περίπου το 50% των ωρών τους, την στιγμή που τα αμερικανικά έχουν εξαντλήσει τουλάχιστον το 80%. Συνεπώς έχει λογική η περαιτέρω επένδυση στα ΡΧΙΙΙ αεροσκάφη καθώς μπορούν να προσφέρουν για τουλάχιστον άλλα τόσα χρόνια (θεωρητικά)!

Αμερικανικό F-16C Block 50 συμπλήρωσε 9.500 ώρες πτήσης


Το μόνο που δεν μπορεί να διευκρινιστεί είναι ο χρόνος που θα γίνει αυτό, και δυστυχώς είναι κάτι που ίσως δεν αφορά τόσο την ΠΑ ή ακόμη και το Υπουργείο Οικονομικών. Είναι η δυνατότητα της ΕΑΒ να εκτελέσει αυτές τις εργασίες, από την στιγμή που θα εμπλακεί για πολλά χρόνια στον εκσυγχρονισμό των F-16V και οι εγκαταστάσεις της και το προσωπικό της θα είναι απασχολημένες. Είναι όμως ένα θέμα που θα θίξουμε ξανά στο μέλλον.
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

71 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
71 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Πόσα Textron Aerosonde UAS παίρνουμε δωρεάν και πώς συνδυάζονται με τα M1117

Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη Textron Aerosonde που όπως ανακοινώθηκε σήμερα από τις ΗΠΑ, εγκρίνονται για πώληση στην Ελλάδα, θα είναι μια σημαντική προσθήκη στις...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: η Ελλάδα προμηθεύεται Aerosonde drones για τα M1117 ASV1

36
Την απόκτηση των προηγμένων drones παρατήρησης Aerosonde της εταιρείας Textron, πρόκειται να προμηθευτεί η χώρα μας, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε πριν από...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 22 Δεκεμβρίου 1989: Η πτώση του Τσαουσέσκου, η...

7
O δικτάτορας της Ρουμανίας, Νικολάι Τσαουσέσκου, πολιορκείται από διαδηλωτές στο κτίριο της κεντρικής επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος της Ρουμανίας. Καθώς το εξαγρωμένο πλήθος καταβάλλει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πως το πρόγραμμα του μαχητικού Kaan τροφοδοτεί την τουρκική αμυντική βιομηχανία;

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ένα άρθρο του site turkishdefencenews.com σχετικά με το πως γίνεται η κατανομή της χρηματοδότησης εντός της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, για την...

Gladius, συνδυασμός αναγνώρισης και μάχης με μη επανδρωμένα για τον Πολωνικό Στρατό

Η ανακοίνωση για την προμήθεια μη επανδρωμένων αεροσκαφών Aerosonde από τις ΗΠΑ για τον ελληνικό Στρατό και με προσαρμογή τους πάνω στα τροχοφόρα τεθωρακισμένα...

Περισσότεροι πύραυλοι Hellfire για την Αίγυπτο – τι πληρώνει

Η αμερικανική κυβέρνηση έχει εγκρίνει την πιθανή πώληση 2.183 πυραύλων AGM-114R Hellfire στην Αίγυπτο, με ανώτατο εκτιμώμενο κόστος τα 630 εκατ. δολάρια. Ο πύραυλος...