14.1 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΑ/ΓΕΑ: Κι όμως, τα F-16C/D Block 50 θα εκσυγχρονιστούν σε Block 50+Adv!

Α/ΓΕΑ: Κι όμως, τα F-16C/D Block 50 θα εκσυγχρονιστούν σε Block 50+Adv!

- Advertisement -

H συνέντευξη του Α/ΓΕΑ την περασμένη εβδομάδα είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον από όσο ανέδειξαν τα περισσότερα μέσα, καθώς αποκαλύφθηκαν αρκετές λεπτομέρειες για τα μελλοντικά προγράμματα της ΠΑ. Ανάμεσα σε αυτά τα οποία συζητήθηκαν είναι και το μέλλον των ελληνικών F-16C/D Block 50, που όπως είναι γνωστό “εξαιρέθηκαν” από την διακρατική συμφωνία της Ελλάδας με τις ΗΠΑ. Αυτό όμως που μας είπε ο Α/ΓΕΑ ήταν πως τα F-16C/D θα εκσυγχρονιστούν και μάλιστα το συντομότερο δυνατόν, και μάλιστα μας εξήγησε τον τρόπο. Πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν πως ο εκσυγχρονισμός των Block 50 έχει παραπεμφεί στις ελληνικές καλένδες, αλλά τελικά αυτό δεν ισχύει!

Εκσυγχρονισμός F-16, «Τα πράγματα θα κινηθούν πολύ γρηγορα» διαβεβαίωσε ο Α/ΓΕΑ, το πρώτο F-16V έτοιμο σε 12 μήνες!


Καταρχάς, όπως έχουμε ήδη γράψει, τα πρώτα μαχητικά που θα εκσυγχρονιστούν είναι τα αεροσκάφη του προγράμματος Peace Xenia IV, F-16C/D Block52+Adv. Τα αεροσκάφη αυτά είναι και τα πλέον “εύκολα” στην μετασκευή F-16 στην ΠΑ, συνεπώς η μετατροπή τους θα ξεκινήσει άμεσα, και όπως έχουμε ήδη γράψει, υπάρχει η δυνατότητα να αποδοθεί το πρώτο αεροσκάφος F-16V σε 12 μήνες από σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι εντός του 2021 η ΠΑ θα έχει αρκετά αεροσκάφη F-16V για να ξεκινήσει την δυναμική εκπαίδευση στον νέο τύπο, και αργά αλλά σταθερά θα προστίθενται νέα αεροσκάφη. Το δε κόστος μετατροπής είναι το χαμηλότερο όλων των αεροσκαφών που θα εκσυγχρονιστούν.

Ο λόγος όμως της επιλογής των PXIV σαν πρώτα, δεν είναι μόνο η “ευκολία” που επιτρέπει την άμεση εκκίνηση του προγράμματος. Είναι και ο προηγμένος εξοπλισμός επιπέδου Block 5x +Adv που φέρουν, ο οποίος θα “μεταμοσχευτεί” στα παλαιότερα Block 50. Και ναι λοιπόν, η ΠΑ λαμβάνοντας για μια ακόμη φορά την απόλυτα σωστή απόφαση, δημιουργεί ένα απόθεμα εξαρτημάτων που θα επιτρέψει την μετατροπή των παλαιών μας Block 50 σε Block 50+Adv. Τα εξαρτήματα από τα Block 52+Adv είναι περιουσία της Ελληνικής Κυβέρνησης, και προφανώς μπορεί να τα χρησιμοποιήσει κατά το δοκούν στα αεροσκάφη της.

Τι θα απογίνουν τα F-16C/D Block 30 και Block 50;


Γεννιέται βέβαια το ερώτημα, πως θα γίνει αυτό από την στιγμή που δεν έχει προβλεφτεί στην σύμβαση FMS μεταξύ ΗΠΑ και Ελλάδος. Ας δούμε τι χρειάζεται να απαντηθεί για τον εκσυγχρονισμό των F-16C/D Block 50.

  1. Που θα βρεθούν απάρτια για 38 αεροσκάφη που θα εκσυγχρονιστούν σε Block 50+Adv;
  2. Ποιος θα φτιάξει το πρωτότυπο;
  3. Πως θα πληρωθεί το “υποπρόγραμμα”;

Στην πρώτη ερώτηση η απάντηση δόθηκε λίγο πιο πάνω, τα περισσότερα απάρτια θα προέλθουν από τα F-16 Peace Xenia IV. Βέβαια η αλήθεια είναι πως τα PXIV είναι λιγότερα από τα PXII, αλλά κι εκεί θα δοθεί λύση στο πρόβλημα (περισσότερα παρακάτω). Σημειώνουμε πως το ένα από τα 38 αεροσκάφη είναι ήδη εκσυγχρονισμένο όπως θα δούμε!
Επίσης η δεύτερη ερώτηση έχει απαντηθεί, υπάρχει ελληνικό πρωτότυπο μετατροπής Block 50, το περίφημο TC1 που υπηρετεί σήμερα στην 116ΠΜ αντί για την 111ΠΜ. Το TC-1/«1024», το υβρίδιο Viper που ξεκίνησε την καριέρα του ως F-16C Block 50, αργότερα χρησιμοποιήθηκε ως πλατφόρμα δοκιμών της εγκατάστασης του ASPIS, έγινε «PXIII» (από την άποψη των ηλεκτρονικών) και είναι σήμερα υβριδικό μοντέλο με ηλεκτρονικά του επιπέδου PXIV αλλά όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικών των αεροσκαφών PXII. Χάρη σε αυτό το αεροσκάφος, τα PXII μπορούν να μετατραπούν σε PXIII ή PXIV χωρίς -ας πούμε- προβλήματα, καθώς όλα αυτά έχουν λυθεί εδώ και πολλά χρόνια πριν.

Τι συνέβη μέχρι σήμερα και τι θα συμβεί στο άμεσο μέλλον στο πρόγραμμα F-16V


Η τρίτη ερώτηση είναι πιο δύσκολη. Το πρόγραμμα του 1,5 δις, δεν περιλαμβάνει ούτε καν πρόβλεψη για τα PXII, τι θα γίνει λοιπόν; Καταρχάς πρέπει να πούμε ευθαρσώς κάτι, το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού δεν θα φτάσει ούτε για αστείο τόσο ψηλά σε κόστος, θα “κλείσει” πολύ χαμηλότερα. Αναγνωρίζουμε πως κάποιοι μιλούν για “πρωτόγνωρα κόστη” αλλά τα 1,528 δις είναι η οροφή κι όχι το πραγματικό κόστος, πέραν του ότι περιλαμβάνει και FOS  ύψους 280 εκ. Η ΠΑ όμως θεωρεί πως το κόστος θα κινηθεί πολύ χαμηλότερα, και με χρήματα από το πρόγραμμα θα μπορέσει να αγοράσει απαραίτητα απάρτια για τον εκσυγχρονισμό των Block 50, κυρίως υπολογιστές και Link 16. Τα αεροσκάφη μπορούν να “συμπληρώσουν τα ραντάρ ίσως από τα AN/APG-68v9 των PXIII, που είναι ίδιου τύπου θεωρητικά, αλλά παλαιότερα από τα αντίστοιχα των ΡΧIV.

AN/APG-68(V)9

Σύμφωνα με ανεξάρτητες πληροφορίες του περιοδικού μας, το πρόγραμμα θα το εκτελέσει η ΕΑΒ απευθείας, σαν κύριος ανάδοχος και εκτός FMS, με υποκατασκευαστή την Lockheed Martin. Η δουλειά που θα εκτελεστεί είναι κατά μεγάλο μέρος και δομική, καθώς τα ελληνικά Block 50 έχουν αρκετές ώρες πτήσης, συνεπώς θα πρέπει να ελεγχθούν πριν γίνει ο εκσυγχρονισμός. Βέβαια τα ελληνικά αεροσκάφη έχουν εξαντλήσει περίπου το 50% των ωρών τους, την στιγμή που τα αμερικανικά έχουν εξαντλήσει τουλάχιστον το 80%. Συνεπώς έχει λογική η περαιτέρω επένδυση στα ΡΧΙΙΙ αεροσκάφη καθώς μπορούν να προσφέρουν για τουλάχιστον άλλα τόσα χρόνια (θεωρητικά)!

Αμερικανικό F-16C Block 50 συμπλήρωσε 9.500 ώρες πτήσης


Το μόνο που δεν μπορεί να διευκρινιστεί είναι ο χρόνος που θα γίνει αυτό, και δυστυχώς είναι κάτι που ίσως δεν αφορά τόσο την ΠΑ ή ακόμη και το Υπουργείο Οικονομικών. Είναι η δυνατότητα της ΕΑΒ να εκτελέσει αυτές τις εργασίες, από την στιγμή που θα εμπλακεί για πολλά χρόνια στον εκσυγχρονισμό των F-16V και οι εγκαταστάσεις της και το προσωπικό της θα είναι απασχολημένες. Είναι όμως ένα θέμα που θα θίξουμε ξανά στο μέλλον.
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

71 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
71 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: 1000 μέρες πολέμου στην Ουκρανία

Η Ουκρανία, μια χώρα με πλούσια ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά, έχει βρεθεί στο επίκεντρο μιας από τις πιο δραματικές και καθοριστικές συγκρούσεις του 21ου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: ATACMS, SCALP, Storm Shadow κατά Ρωσίας, στρατηγική ευκαιρία και ρίσκο

28
Σε μια ανατροπή των στρατιωτικών ισορροπιών στον πόλεμο της Ουκρανίας, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, ακολουθούμενες από τη Γαλλία και τη Βρετανία, έδωσαν την άδεια...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9/21 Νοεμβρίου 1866: Το ολοκαύτωμα της μονής Αρκαδίου

0
Ζωντανό μέλος του Ελληνισμού, η Κρήτη είχε δώσει το «παρών» σε κάθε εθνεγερσία αλλά η γεωστρατηγική της θέση την είχε προδώσει. Καμία Μεγάλη Δύναμη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ο Πούτιν απειλεί: Ο πόλεμος στην Ουκρανία παίρνει παγκόσμιο χαρακτήρα

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν δήλωσε σήμερα ότι η Ρωσία εξαπέλυσε επίθεση υπερηχητικού βαλλιστικού πυραύλου μέσου βεληνεκούς σε μια ουκρανική στρατιωτική εγκατάσταση και προειδοποίησε...

Και η Νότια Κορέα ενδιαφέρεται για το αιγυπτιακό πρόγραμμα υποβρυχίων;

Νοτιοκορεατικές εταιρείες φέρεται πως δείχνουν ενδιαφέρον για το πρόγραμμα νέων αιγυπτιακών υποβρυχίων, που έχει σαν σκοπό την αντικατάσταση των γηρασμένων κινεζικής προέλευσης Type 033...

Είναι η Σερβία ο πιο πρόσφατος αγοραστής του PULS;

Δεν υπάρχει κάποια επίσημη επιβεβαίωση ότι η Σερβία είναι η πιο πρόσφατη ευρωπαϊκή χώρα που αγοράζει τον ισραηλινό πολλαπλό εκτοξευτή PULS, αλλά μία προχθεσινή...