Η Ελλάδα θα συζητήσει για το μαχητικό F-35 όταν φέρει εις πέρας το πρόγραμμα των F-16V, ανέφερε νωρίτερα σήμερα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νικόλαος Παναγιωτόπουλος.
Συμμετέχοντας σε ένα εξαιρετικό πάνελ που συντόνισε ο δημοσιογράφος Βασίλης Νέδος @NedosVassilis, στο πλαίσιο του Delphi Economic Forum, ο κ. Παναγιωτόπουλος σημείωσε ότι τώρα ο προσανατολισμός είναι στραμμένος στο πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16. Όπως ο ίδιος άλλωστε υποστήριξε, ακόμα και αν υπήρχε χθες συμφωνία για το F-35, τα πρώτα αεροσκάφη θα έφταναν στην Ελλάδα σε 3-4 χρόνια.
Σύμφωνα με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, το πρόγραμμα F-16V αποτελεί ένα είδος γέφυρας μεταξύ του υφιστάμενου στόλου μαχητικών της ΠΑ και των μαχητικών 5ης γενιάς, γι’ αυτό τον λόγο το F-35 θα απασχολήσει σύντομα την Ελλάδα, για το μέλλον όμως.
Στην περίπτωση της πιθανής απόκτησης του F-35 αναφέρθηκε, ωστόσο, και ο αντιπρόεδρος της Lockheed Martin, Ντένις Πλέσσας. Ο κ. Πλέσσας τόνισε ότι η Ελλάδα μπορεί αναμφίβολα να μπει στο F-35, το οποίο «αναμφίβολα είναι ένα αεροσκάφος που θα την βάλει στον 21ο Αιώνα». Η Ελλάδα θα μπορούσε να κερδίσει βιομηχανική συμμετοχή ή να αποσπάσει άλλα ανταλλάγματα. Μιλώντας τέλος για την τουρκική παρουσία στο πρόγραμμα, ο κ. Πλέσσας είπε ότι η τουρκική συμμετοχή έχει παγώσει και δεν δίνονται νέες παραγγελίες σε τουρκικές εταιρείες.
Το μέλλον της ΠΑ είναι προδιαγεγραμμένο, και προφανώς βασίζεται πάνω στα 84 μαχητικά F-16V. Η απόφαση της ΠΑ να προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό των F-16C/D Block 52+/52+Adv σε F-16V, δίνει ένα ποιοτικό πλεονέκτημα, που οι γείτονες και σύμμαχοι πολύ δύσκολα θα μπορέσουν να ακολουθήσουν με τις επιλογές που έχουν κάνει μέχρι και σήμερα.
Το APG-83 SABR, που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα συστατικά του προγράμματος εκσυγχρονισμού των 84 μαχητικών F-16C/D Block 52+/52+ Advanced της Πολεμικής Αεροπορίας στο επίπεδο F-16V, έχει αναπτυχθεί σύμφωνα με εμπειρίες που πηγάζουν από από τα ραντάρ AESA APG-77 του F-22 και APG-81 του F-35. Χάρη στο νέο ραντάρ, τα 84 ελληνικά F-16V θα προσφέρουν στον χειριστή / χειριστές μια τακτική εικόνα απείρως ανώτερη από ότι με το APG-68(v)9, θα αποκτήσουν μεγαλύτερη ακτίνα αποκάλυψης αντίπαλων αεροσκαφών, ειδικά αυτών που πετούν σε πολύ χαμηλό υψόμετρο, θα έχουν βελτιωμένη αξιοπιστία και αυξημένη επιβιωσιμότητα, αλλά και μειωμένο RCS στα εχθρικά ραντάρ.
https://www.ptisidiastima.com/haf-approves-special-commission-for-f16v-program-progress/
Ροή Ειδήσεων
22/05/2020
18
Ο ΥΕΘΑ στο Delphi Economic Forum για F-16V και F-35