Η Ελλάδα θα συζητήσει για το μαχητικό F-35 όταν φέρει εις πέρας το πρόγραμμα των F-16V, ανέφερε νωρίτερα σήμερα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νικόλαος Παναγιωτόπουλος.
Συμμετέχοντας σε ένα εξαιρετικό πάνελ που συντόνισε ο δημοσιογράφος Βασίλης Νέδος @NedosVassilis, στο πλαίσιο του Delphi Economic Forum, ο κ. Παναγιωτόπουλος σημείωσε ότι τώρα ο προσανατολισμός είναι στραμμένος στο πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16. Όπως ο ίδιος άλλωστε υποστήριξε, ακόμα και αν υπήρχε χθες συμφωνία για το F-35, τα πρώτα αεροσκάφη θα έφταναν στην Ελλάδα σε 3-4 χρόνια.
Σύμφωνα με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, το πρόγραμμα F-16V αποτελεί ένα είδος γέφυρας μεταξύ του υφιστάμενου στόλου μαχητικών της ΠΑ και των μαχητικών 5ης γενιάς, γι’ αυτό τον λόγο το F-35 θα απασχολήσει σύντομα την Ελλάδα, για το μέλλον όμως.
Στην περίπτωση της πιθανής απόκτησης του F-35 αναφέρθηκε, ωστόσο, και ο αντιπρόεδρος της Lockheed Martin, Ντένις Πλέσσας. Ο κ. Πλέσσας τόνισε ότι η Ελλάδα μπορεί αναμφίβολα να μπει στο F-35, το οποίο «αναμφίβολα είναι ένα αεροσκάφος που θα την βάλει στον 21ο Αιώνα». Η Ελλάδα θα μπορούσε να κερδίσει βιομηχανική συμμετοχή ή να αποσπάσει άλλα ανταλλάγματα. Μιλώντας τέλος για την τουρκική παρουσία στο πρόγραμμα, ο κ. Πλέσσας είπε ότι η τουρκική συμμετοχή έχει παγώσει και δεν δίνονται νέες παραγγελίες σε τουρκικές εταιρείες.
Το μέλλον της ΠΑ είναι προδιαγεγραμμένο, και προφανώς βασίζεται πάνω στα 84 μαχητικά F-16V. Η απόφαση της ΠΑ να προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό των F-16C/D Block 52+/52+Adv σε F-16V, δίνει ένα ποιοτικό πλεονέκτημα, που οι γείτονες και σύμμαχοι πολύ δύσκολα θα μπορέσουν να ακολουθήσουν με τις επιλογές που έχουν κάνει μέχρι και σήμερα.
Το APG-83 SABR, που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα συστατικά του προγράμματος εκσυγχρονισμού των 84 μαχητικών F-16C/D Block 52+/52+ Advanced της Πολεμικής Αεροπορίας στο επίπεδο F-16V, έχει αναπτυχθεί σύμφωνα με εμπειρίες που πηγάζουν από από τα ραντάρ AESA APG-77 του F-22 και APG-81 του F-35. Χάρη στο νέο ραντάρ, τα 84 ελληνικά F-16V θα προσφέρουν στον χειριστή / χειριστές μια τακτική εικόνα απείρως ανώτερη από ότι με το APG-68(v)9, θα αποκτήσουν μεγαλύτερη ακτίνα αποκάλυψης αντίπαλων αεροσκαφών, ειδικά αυτών που πετούν σε πολύ χαμηλό υψόμετρο, θα έχουν βελτιωμένη αξιοπιστία και αυξημένη επιβιωσιμότητα, αλλά και μειωμένο RCS στα εχθρικά ραντάρ.
Αρχίζουν οι παραλαβές των υλικών για την αναβάθμιση των F-16V, συγκροτήθηκε ειδική επιτροπή