Με τη Naviris και τη Navantia να εργάζονται για να εξασφαλιστεί η επιδότηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Άμυνας από το 2021, περισσότερα στοιχεία έρχονται στο φως για το πρόγραμμα European Patrol Corvette και την ελληνική εμπλοκή σε αυτό.
Έτσι, σύμφωνα με το «EDR On-line», εκπρόσωποι του Ιταλικού Ναυτικού ανακοίνωσαν στην πρόσφατη εκδήλωση «OPV International 2020» την ένταξη της Πορτογαλίας με την ιδιότητα του παρατηρητή. Προηγουμένως στο πρόγραμμα, που είναι γνωστό και ως «Ευρωκορβέτα», συμμετείχαν η Ιταλία, ασκώντας χρέη συντονιστή, και η Γαλλία, η Ισπανία και η Ελλάδα, σαν απλά μέλη.
ΕΚΤΑΚΤΟ: H Ελλάδα μπήκε επίσημα στο πρόγραμμα της Ευρωκορβέτας!
Σαν αποτέλεσμα, αυξάνονται σε 5 οι άμεσοι ενδιαφερόμενοι για την πορεία του προγράμματος, με ότι αυτό συνεπάγεται. Να θυμίσουμε, η Ευρωκορβέτα στοχεύει στην ανάπτυξη ενός πρωτότυπου πλοίου-πλατφόρμας, με σπονδυλωτή σχεδίαση και δυνατότητα ευέλικτης ενσωμάτωσης αισθητήρων και οπλικών συστημάτων, ώστε να προσαρμόζεται σε ευρύ φάσμα καθηκόντων και αποστολών.
Η Ελλάδα εντάχθηκε στην Ευρωκορβέτα κάποια στιγμή τον περασμένο χειμώνα και ενδιαφέρεται για ένα καλά εξοπλισμένο πλοίο, αφού η πιθανή απόκτηση θα μπορούσε να εκτελεστεί στο πλαίσιο αντικατάστασης κύριων μονάδων μάχης, όπως οι φρεγάτες S. Σύμφωνα με το «EDR On-line», στην εκδήλωση γνωστοποιήθηκε ότι η πιθανή ελληνική έκδοση θα είναι η βαρύτερα οπλισμένη και ότι αναμένεται να έχει σύστημα πρόωσης CODAD (COmbined Diesel And Diesel), που θα εξασφαλίζει μια μέγιστη ταχύτητα της τάξης των 28 κόμβων. Συγκριτικά, η έκδοση που προορίζεται για τις Ιταλία και Ισπανία, προβλέπεται να έχει μέγιστη ταχύτητα 24 κόμβους, ενώ η αντίστοιχη τιμή για τη γαλλική έκδοση δεν ανακοινώθηκε, αλλά σίγουρα δεν θα φτάνει τους 28 κόμβους.
Ευρωκορβέτα: Η Ελλάδα θέλει σόναρ γάστρας για τις δικές της EPC!
Διαβάστε τη συνέχεια στο navaldefence.gr