13.2 C
Athens
Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗGloster Meteor Mk.IΙΙ: το αντίπαλον δέος του Messerschmitt Me 262

Gloster Meteor Mk.IΙΙ: το αντίπαλον δέος του Messerschmitt Me 262

- Advertisement -

Το Meteor «Mk.III (G-41C)» ήταν ο πρώτος τύπος που τέθηκε σε πλήρη παραγωγή. Κατασκευάστηκαν 210 μονάδες, με τις παραδόσεις να ξεκινούν τον Δεκέμβριο του 1944 και να ολοκληρώνονται το 1947. Συντόμως, όλα τα Mk.I αντικαταστάθηκαν από το Mk.III το οποίο είχε μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμων. Τα πρώτα δεκαπέντε διέθεταν κινητήρες Rolls-Royce W.2B/Welland I, ενώ τα υπόλοιπα εφοδιάστηκαν με Rolls-Royce Derwent I. Οι βαρύτεροι κινητήρες όξυναν το παλαιότερο πρόβλημα της ισορροπίας, το οποίο επιλύθηκε πιο μετά με την αύξηση του έρματος.

Οι πιλότοι εξετίμησαν την πρόσθετη ισχύ του Mk.III, καθώς και τη βελτιωμένη ορατότητα με τη νέα καλύπτρα. Ωστόσο, τα πηδάλια κλίσεως είχαν βαρύνει για την αποτροπή της υπερβολικής πιέσεως στις πτέρυγες κατά τους ελιγμούς. Αυτό έκανε την πτήση του αεροσκάφους αρκετά κουραστική. Το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν υφίστατο στο Mk.I, αλλά σε γενικές γραμμές το αεροπλάνο άφησε τους χειριστές λίαν ικανοποιημένους.

Τέσσερα εξ αυτών εστάλησαν τον Ιανουάριο του 1945 στη 2η Τακτική Πολεμική Αεροπορία, όπου συμμετείχαν σε αποστολές έως τις αρχές Μαΐου του 1945. Το κύριο καθήκον τους ήταν η προστασία του αεροδρομίου του Melsbroek στο Βέλγιο, από όπου επιχειρούσαν. Σε δεύτερο ρόλο, εφορμούσαν εναντίον χερσαίων στόχων, χωρίς όμως ποτέ να λάβουν μέρος σε αερομαχίες. Συνολικά, κατέστρεψαν 46 γερμανικά αεροσκάφη, όλα στο έδαφος. Οι ίδιοι οι πιλότοι επιθυμούσαν διακαώς να αντιμετωπίσουν τα Messerschmitt Me 262, αλλά είχαν σαφείς εντολές να μην ίπτανται πέρα ​​από τις εχθρικές γραμμές, υπό το φόβο πιθανής καταρρίψεώς τους. Η RAF δεν ήθελε κανένα από τα αεριωθούμενά της να γίνει αντικείμενο ερεύνης και εξετάσεως από τους Γερμανούς. Καθώς το πέρας του πολέμου πλησίαζε και τα γερμανικά αποθέματα καυσίμων τέλειωναν, οι πτήσεις της Luftwaffe περιορίστηκαν σημαντικά, οπότε μειώθηκαν στο ελάχιστο και οι πιθανότητες αερομαχιών μεταξύ των δύο νεοεμφανιζομένων jet αεροσκαφών.

Ένα Mk.III της 616ης Μοίρας στο Melsbroek του Βελγίου το 1945 με λευκό χρώμα

Κάποια Meteors βάφτηκαν λευκά κατά τη διάρκεια του χειμώνα 1944-1945, όχι μόνο ως καμουφλάζ, αλλά και για την αποφυγή του ενδεχομένου να δεχθούν φίλια αντιαεροπορικά πυρά, αφού οι πυροβολητές θα μπορούσαν να τα θεωρήσουν γερμανικά jets. Εχθρικά πυρά δέχτηκαν μεν, αλλά δεν υπήρξε καμία κατάρριψη. Παρ’όλα αυτά, υπήρξαν Meteors που απωλέσθησαν σε αεροπορικά ατυχήματα, και κάποια εξ αυτών ήταν θανατηφόρα.

Δοκιμές προσνηώσεως

Αμέσως μετά τον πόλεμο στην Ευρώπη, εξετάσθηκε η μετατροπή μερικών Mk.III σε φωτοαναγνωριστικά, αλλά ακόμη η συνολική απόδοσή τους δεν ήταν ανώτερη από αυτήν των Spitfire PR.XIX, ενώ η εμβέλειά τους ήταν σίγουρα μικρότερη. Η ιδέα δεν ευόδωσε, αλλά ούτε και ξεχάστηκε.

Δύο Mk.III διετέθησαν για δοκιμές απονηώσεως και προσνηώσεως στα HMS Illustrious και HMS Implacable. Το Βασιλικό Ναυτικό δεν απογοητεύτηκε από τα αποτελέσματα, αλλά θεώρησε πως δεν ήταν ακόμη καιρός να προχωρήσει σε σχετική παραγγελία, στρεφόμενο τελικά στον εξοπλισμό του με Supermarine Attackers.

H συνέχεια στο Military History.

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Ποιο είναι το “σχέδιο Τραμπ” για την Ουκρανία; Υπάρχει καν σχέδιο;

Μια από τις πιο επαναλαμβανόμενες ατάκες-υποσχέσεις στην προεκλογική εκστρατεία του Ντοναλντ Τραμπ το 2024, ήταν εκείνη για το ότι θα "έληγε τον πόλεμο στην...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

MGCS: Προσκήνιο και παρασκήνιο του Μελλοντικού Ευρωπαϊκού Άρματος Μάχης

6
Του Αντιστρατήγου ε.α. Δημητρίου Κυριάκου, επίτιμου Διευθυντή ΔΙΤ/ΓΕΣΟι Τελευταίες Εξελίξεις στο πρόγραμμα MGCS (Main Ground Combat System): Στις 23 Ιανουαρίου 2025, υπογράφηκε στο Παρίσι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17 Φεβρουαρίου 1979: “Ερυθρός εναντίον Ερυθρού”, η Κίνα...

9
Με αφορμή την εισβολή του Βιετνάμ στην Καμπότζη το 1978 και τη διάλυση του εκεί υποστηριζόμενου από το Πεκίνο καθεστώτος των Ερυθρών Χμερ, η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Junkers Ju-187, o αντικαταστάτης του Stuka που δεν ήρθε ποτέ

Το Junkers Ju-187 ήταν ένα βομβαρδιστικό κάθετης εφόρμησης, το οποίο σχεδιάστηκε ως ο διάδοχος του Ju-87 Stuka, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αεροσκάφη του...

Nanchang Q-5, το καλύτερο MiG-19 ήταν κινέζικο!

Το Nanchang Q-5, ή A-5 στην εξαγωγική του έκδοση (Fantan κατά ΝΑΤΟ), ήταν ένα κινεζικό αεροσκάφος εγγύς υποστήριξης που αναπτύχθηκε από την Nanchang Aircraft...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Lockheed F-117 Nighthawk

Επιμέλεια: Γ. Φραγκιαδάκης, πρώτη δημοσίευση "ΠΤΗΣΗ", ρεύχος 107 - Νοέμβριος 1993Θεωρούμενο από πολλούς σαν o πρωταγωνιστής του πολέμου στον Περσικό κόλπο, το Lockheed F-117...