Σε συμφωνία μέσω μνημονίου συνεργασίας, ήρθαν η αμερικανική General Electric Aerospace (GE) με την τουρκική TEI (TUSAS Engine Industries) ώστε η τελευταία να συναρμολογεί, να δοκιμάζει και να υποστηρίζει τους κινητήρες F404. Οι συγκεκριμένοι προορίζονται για τα νέα τουρκικά εκπαιδευτικά τζετ -και αργότερα ελαφριά μαχητικά- Hurjet. Το μνημόνιο προβλέπει συνεργασία στις επόμενες εκδόσεις του Hurjet, δηλαδή την “ελαφρού επιθετικού”, όπως και τις όποιες μπορεί να εξελιχθούν για διεθνείς πελάτες.
Η ΤΕΙ έχει βέβαια ήδη στενή σχέση με τη General Electric, καθώς η τελευταία είναι μεγάλος μέτοχος της, με 46,2%, ενώ η τουρκική μητρική Turkish Aerospace Industries διαθέτει το 50,5% και το Ταμείο των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων το υπόλοιπο 3,3%. Αυτή η αμερικανοτουρκική κοινοπραξία είχε γίνει, ώστε η ΤΕΙ να παράγει τους κινητήρες F110 των μαχητικών F-16 που παράγγειλε η Τουρκία, αλλά και για τρίτους πελάτες. Πλέον αυτή η συνεργασία με το νέο μνημόνιο, επεκτείνεται και στον κινητήρα F404.
Η Turkish Aerospace Industries είχε ήδη από πέρυσι παραγγείλει 100 F404 για τα Hurjet που θα παραχθούν για την Τουρκική Αεροπορία, οπότε το μνημόνιο με την GE επικυρώνει και την τοπική τους, εν μέρει, συμπαραγωγή.
Ο F404 είναι από τους γνωστούς κινητήρες τζετ καθώς χρησιμοποιείται στα F/A-18 Hornet, στο ινδικό Tejas, στο εκπαιδευτικό T-7 Red Hawk της Αμερικανικής Αεροπορίας, στο νοτιοκορεατικό ελαφρύ μαχητικό/εκπαιδευτικό T-50 και τώρα στα Hurjet.
Τουρκία: Μαζική παραγγελία σχεδόν 100 εγχώριων αεροσκαφών, Kaan, Ηurjet, Hurkus, Gokbey
Ακολουθήστε μας, στο Facebook, στο Twitter, στο YouTube και στο Viber!