Του Tayfun Ozberk (αναδημοσίευση από το Naval News)
Το παρόν και το άμεσο μέλλον των Τουρκικών Ναυτικών Δυνάμεων (Türk Deniz Kuvvetleri) έχουν λάβει ιδιαίτερη σημασία με την πρόταξη του δόγματος της “Γαλάζιας Πατρίδας” για τα επόμενα χρόνια. Χωρικές διαφωνίες στο θαλάσσιο περιβάλλον επιβάλλουν στο Τουρκικό Ναυτικό (ΤΝ) να αυξήσει την παρουσία του στη θάλασσα. Έτσι, η εθνική στρατηγική των αμυντικών βιομηχανιών υποστηρίζει όλο και περισσότερο τον στόλο της Τουρκίας και μια νέα δομή δείχνει να αναδύεται, σταδιακά εξοπλισμένη ολοένα και περισσότερο με εγχώριας ανάπτυξης συστήματα.
Η τουρκική κυβέρνηση αντιλαμβάνεται πλέον πως ένα μεγαλύτερος και σύγχρονος στόλος θα προσθέσει νέα δύναμη στην ικανότητα των Ενόπλων Δυνάμεων να υπερασπιστούν τα περιφερειακά συμφέροντα της χώρας. Παρόλο που υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να συνυπολογιστούν για να μετρηθεί η δύναμη ενός ναυτικού, η ύπαρξη πολλών και προηγμένων τεχνολογικά συστημάτων είναι ο πρωταρχικός παράγοντας για να οικοδομήσεις μια ναυτική δύναμη. Κατά συνέπεια, η στροφή της Τουρκίας σε εγχώριες σχεδιάσεις στοχεύει στον μετασχηματισμό του Τουρκικού Ναυτικού σε μια από τις πιο σύγχρονες ναυτικές δυνάμεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Μετά την ένταξη σε υπηρεσία του Ελικοπτεροφόρου-Αποβατικού Πλοίου Δεξαμενής (LHD) “Anadolu” το TN ενδέχεται περισσότερο από ποτέ να σχηματίσει στολίσκους και να κάνει την παρουσία του αισθητή στις ανοιχτές θάλασσες. Επιπλέον, η δήλωση του Τούρκου προέδρου για σχέδια για ένα αεροπλανοφόρο (κατά τη διάρκεια της καθέλκυσης της πρώτης εγχώριας σχεδίασης φρεγάτα “Istanbul”) έδωσε το σήμα πως το Τουρκικό Ναυτικό σκοπεύει να βγει στις ανοιχτές θάλασσες πάρα πολύ σύντομα.
Αυτή τη στιγμή, τη ραχοκοκκαλιά του ΤΝ συγκροτούν οι αναβαθμισμένες φρεγάτες κλάσης ‘Gabya’ (Oliver Hazard Perry). Πέρα από αυτές, οι φρεγάτες κλάσης ‘Barbaros’ (Meko 200), που είναι νεώτερες και πιο προηγμένες τεχνολογικά, θεωρούνται εξίσου πολύτιμα μέσα. Το ΤΝ επιχειρεί στις κοντινές θάλασσες με τον μεγαλύτερο στόλο υποβρυχίων στην Μεσόγειο, τις νέας ναυπήγησης κορβέτες κλάσης ‘Ada’ και πυραυλακάτους.
Καθώς τα πλοία του ναυτικού γερνάνε, η Τουρκία σχεδιάζει να ανανεώσει τον στόλο της με εγχώριες σχεδιάσεις. Μετά τις κυρώσεις CAATSA που επιβλήθηκαν από τις ΗΠΑ εξαιτίας της απόκτησης του αντιαεροπορικού συστήματος S-400 από τη Ρωσία, τα εγχώρια σχέδια έχουν καταστεί η πιο σημαντική από τις προσφερόμενες επιλογές. Για τον λόγο αυτό, το Προεδρείο Αμυντικής Βιομηχανίας (SSB) ανακοίνωσε τον προηγούμενο μήνα ότι όλα σχεδόν τα κύρια συστήματα και όπλα (περιλαμβανομένων των συστημάτων εγγύς αντιβληματικής προστασίας CIWS και κάθετης εκτόξευσης βλημάτων VLS) των φρεγατών κλάσης “I” θα αναπτυχθούν από εγχώριες εταιρείες.
Όσο για το LHD “Anadolu”, το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο που απέκτησε ποτέ η Τουρκία, αυτό είναι προγραμματισμένο να ενταχθεί σε υπηρεσία μέσα στο έτος. Παρόλο ότι δεν θα φέρει τα αεροσκάφη τύπου STOVL F35B, εξαιτίας των κυρώσεων, θα αυξήσει σημαντικά την ικανότητα προβολής ισχύος του ΤΝ. Το “Anadolu” θα είναι ικανό να μεταφέρει μια δύναμη μεγέθους τάγματος χωρίς να έχει ανάγκης βάσης ανεφοδιασμού και θα εκπληρώσει άλλες απαιτήσεις του τουρκικού ναυτικού, όπως να πραγματοποιεί πολεμικές αποστολές ή ανθρωπιστικές επιχειρήσεις μακράς ακτίνας και μακράς διάρκειας ενώ ταυτόχρονα θα δρα ως κέντρο διοίκησης και ως ναυαρχίδα του Τουρκικού Ναυτικού.
Διαβάστε περισσότερα στο Naval Defence
Εξαιρετικό άρθρο. Εν αναμονή για το δεύτερο μέρος!
Εκπληκτικό άρθρο!
Θερμή παράκληση να καθιερωθεί αυτό το είδος αρθρογραφίας!
Από τα άρθρα που ανεβάζουν το επίπεδο πληροφόρησης που προσφέρει η ιστοσελίδα!
-Πολυ ωραιοαρθρο…..
Κ. Ευσταθιου ευχαριστουμε πολυ για το αρθρο σας μου με ευκολα κατανοητο τροπο παραθετει τα τεχνικα ζητηματα που πραγματευεται
Καποιες παρατηρησεις στο κειμενο
>>Τα πλέον σύγχρονα AESA χρησιμοποιούν τεχνολογία Gallium Nitride (GaN) η οποία επιτρέπει τουλάχιστον 30πλάσια ισχύ εξόδου από το κάθε στοιχείο
Ο ισχυρισμος για 30πλασια ισχυς των GaN ειναι υπερβολικος. Σε επιπεδο ημιαγωγου η αυξηση ισχυος ξεκινα απο 2-3 φορες για GaN on SiC σε σχεση με Si LDMOS στην L band και κλιμακωνεται στις 8-10 φορες σε σχεση με GaAs στην Χ band. Ακομη κι αυτη η αυξηση ειναι θεωρητικη γιατι υπεισερχονται σχεδιαστικοι περιορισμοι οπως το προβλημα της ψυξης και παροχης ισχυος ιδικα σε airborne RADAR ή το προβλημα της περιορισμενης αποστασης των στοιχειων στις C και ιδικα X Bands που μειωνουν σημαντικα την επιτυγχανομενη αυξηση ισχυος
>>Όμως τα πλέον σύγχρονα AESA (όπως π.χ. το SPY-6), αν και έχουν χαμηλώτερη συνολική ισχύ εξόδου, λόγω του ότι έχουν μεγαλύτερη ευαισθησία (~15db) από τα PESA
Η ευαισθησια του RADAR για σταθερο Antenna Aperture και dwell time εξαρταται απ την εικονα θορυβου του δεκτη και την επεξεργασια σηματος. Η εικονα θορυβου των AESA ειναι χαμηλοτερη κατα 2-5 dB σε σχεση με των PESA λογω της αμεσοτερης συνδεσης του LNA σε καθε στοιχειο αλλα και αυτο το κερδος ειναι θεωρητκο σε περιβαλλον ECM. Η αναφερομενη καλυτερη ευαισθησια μπορει να οφειλεται κατα κυριο λογο στην ψηφιακη επεξεργασια σηματος των πιο συγχρονων RADAR και λιγοτερο στην τεχνολογια beamforming (AESA/PESA)
>>Εντούτοις έχει και την δυνατότητα εκπομπής πολλών δεσμών σε διαφορετικές συχνότητες αλλά με καταμερισμό της ισχύος εξόδου (τεχνική Butler).
Ο ρολος του Butler Matrix ή BFN ειναι να δημιουργει με οικονομικο τροπο (αντιστοιχο του FFT) πολλαπλες δεσμες σε προκαθορισμενες γωνιες. Για να γινει αυτο απαιτουνται οσοι ενισχυτες ισχυος (PAs) οσος ο αριθμος των ταυτοχρονων δεσμων. Για σταθερο μοντελο PA η ισχυς της καθε δεσμης δεν επιρρεαζεται απ τον αριθμο των ταυτοχρονων δεσμων (αν δεν υφιστανται περιορισμοι ψυξης και παροχης ισχυος)
Επισης θα ηταν καλο καθ ολο το κειμενο να χρησιμοποιειται μια σταθερη ορολογια σχετικα με τις συχνοτικες μπαντες (frequency bands) ειτε βαση του IEEE (L, S, C, X, Ku,…) ειτε βαση του NATO (D, E, F, G, H, I, J,…)
Επί τέλους, ας αναστηθεί ο θεσμός του ένθετου στην έντυπη έκδοση με περιεχόμενο σαν το εν λόγω διαμάντι!
Και κάποιοι επιμένουν να απαξιώνουν το seafire.
Πόσο μικροί είμαστε μέσα στην άγνοιά μας.
Ευχαριστούμε για το άρθρο την Πτήση και το συντάκτη.