25.8 C
Athens
Σάββατο, 6 Σεπτεμβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑΌταν ο Υβ Ρόσσι περνούσε τη Μάγχη πετώντας με την τζετ πτέρυγά...

Όταν ο Υβ Ρόσσι περνούσε τη Μάγχη πετώντας με την τζετ πτέρυγά του… η εξέλιξη της «προσωπικής» πτήσης

- Advertisement -

Στις 26 Σεπτεμβρίου 2008 ο Υβ Ρόσσι πέρασε πάνω από το κανάλι της Μάγχης, μία απόσταση 22 μίλια (35 χιλιόμετρα) σε 13 λεπτά, χρησιμοποιώντας την προσωπική του πτέρυγα με κινητήρα τζετ.
Πετώντας σε υψόμετρο 8.000 πόδια (2.440 μέτρα) πάνω από το Καλαί έπεσε από ένα άλλο αεροσκάφος, εκκινησε τον κινητήρα και κατευθύνθηκε προς την βραχώδη ακτογραμμή του Ντόβερ.Ο μόνος τρόπος που είχε για να κατευθύνει την πτέρυγά του ήταν με το να κινεί ελαφρά το το κεφάλι του δεξιά ή αριστερά.

Τελικά αφού διέσχισε την απόσταση πετώντας με μέση ταχύτητα περί τα 120 μίλια την ώρα (193 χ.α.ώ.), έφτασε πάνω από το Ντόβερ όπου άνοιξε το αλεξίπτωτό του και έφτασε στο έδαφος με ασφάλεια.
Δεν πέρασαν καλά-καλά δέκα χρόνια, κι ένας άλλος ριψοκίνδυνος αεροπόρος και εφευρέτης, ο Φράνκι Ζαπάτα κατάφερε να δημιουργήσει μία ακόμα πιο πρωτοποριακή προσωπική συσκευή πτήσης, την λεγόμενη ιπτάμενη σανίδα (Flying Board) με την οποία επανέλαβε το κατόρθωμα του Ρόσσι, αν κι είχε μία αποτυχημένη προσπάθεια μέχρι να τα καταφέρει.

Ο Φ. Ζαπάτα τα κατάφερε, διέσχισε την Μάγχη με το Flyboard (βίντεο)


Πιο πριν από τους δυο, ένας άλλος εφευρέτης, ο Αμερικανός Τζιμ Μπέντε είχε δημιουργήσει ένα μικροσκοπικό και πανάλαφρο (160 κιλά!) αεροσκάφος, τόσο μικρό που ο πιλότος σχεδόν το «φορούσε».
Κι όχι μόνο αυτό,  αλλά ήταν ένα αεροσκάφος που μπορούσε να το αγοράσει σε κιτ και συναρμολογήσει μόνος του!

Bede BD-5, το πρώτο συναρμολογούμενο αεροσκάφος τζετ, προσιτό στον καθένα


Κι αν πάμε και λίγο πιο πίσω… στη δεκαετία του ’60 βρίσκουμε το προσωπικό Jetpack του υπέρτατου πράκτορα James Bond, που όμως ήταν μία απολύτως πραγματική συσκευή πτήσης, φτιαγμένη από την αμερικανική εταιρεία Bell για στρατιωτικές εφαρμογές με την ονομασία Bell Rocket Belt.
Ωστόσο η τεχνολογία της εποχής δεν επέτρεπε ιδιαίτερες επιδόσεις. Απορρίφθηκε λόγω του μικρού χρόνου πτήσης μόλις 21-22 δευτερολέπτων. Μπορούσε να πετάξει για περίπου 250 μέτρα και να φτάσει σε μέγιστο υψόμετρο 18 μέτρα με μέγιστη ταχύτητα τα 55 χ.α.ώ.

Η τεχνολογία σήμερα έχει εξελιχθεί αρκετά κι η πτήση μπορεί να κρατάει αρκετά λεπτά καθώς και να διανυθούν αρκετά μεγάλες αποστάσεις. Ωστόσο η όλη ιδέα της προσωπικής πτήσης είναι ακόμα πολύ μακριά από το να είναι οικεία στο ευρύ κοινό.
Έχουν υπάρξει αρκετές ιδέες και προσπάθειες για την ανάπτυξη συσκευών που θα μπορούσαν να επιτρέψουν στον άνθρωπο να πετάει με ευκολία, από τις παραπάνω φουτουριστικές εφαρμογές, μέχρι αυτόγυρα κι τελευταία κι ιπτάμενα αυτοκίνητα-τετρακόπτερα.
Όπως σχολίασε σκωπτικά κάποιος αναγνώστης μας στην σελίδα μας στο Facebook, «Και αυτό μάς έλειπε. Να πετάνε όλοι» για να πάρει την εξίσου σκωπτική απάντηση από άλλον αναγνώστη μας, «Τι θα μπορούσε να πάει στραβά στην Ελλάδα; 😂».

Σίγουρα πολλά θα μπορούσαν να πάνε στραβά, αλλά αυτό δεν έχει σημασία. Ένα τρακάρισμα με αυτοκίνητο στο έδαφος σπάνια μπορεί να είναι θανατηφόρο, όμως μία πτώση από τον ουρανό συνήθως έχει τραγικά αποτελέσματα. Για αυτό φαίνεται ότι η ευρεία μάζα του πληθυσμού προτιμούσε και προτιμάει τα ταξίδια του από αέρος να τα εμπιστεύεται σε επαγγελματίες πιλότους παρά να είναι οι ίδιοι στα χειριστήρια.
Οι παραπάνω συσκευές πτήσης εξάλλου απέχουν πολύ από το να χαρακτηριστούν φτηνές, προσιτές κι εύκολες στην χρήση. Ο Ζαπάτα εξάλλου στην πρώτη προσπάθεια να διασχίσει τη Μάγχη έπεσε στη θάλασσα. Ήταν εκπαιδευμένος κι εξοπλισμένος για το σενάριο αυτό όμως, είχε αντίστοιχη συνοδεία κι επιτήρηση κι όλα πήγαν καλά.
Πόσοι απλοί πολίτες θα μπορούσαν να είχαν αντίστοιχο επίπεδο εκπαίδευσης και ψυχραιμίας; Πόσο εύκολο θα ήταν να το αποκτήσουν και με τι κόστος; Για όλους αυτούς τους λόγους, η μαζική χρήση τέτοιων προσωπικών συσκευών πτήσης δεν φαίνεται ότι θα είναι κάτι που θα το δούμε στο κοντινό μέλλον.
Αυτό δεν μας απαγορεύει να ονειρευόμαστε όμως!

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ο εκσυχρονισμός Μ113 του ΕΣ σε “TOMA”, αλήθειες και ψέματα

Πρώτη δημοσίευση στην "ΠΤΗΣΗ", νο 61, Ιούλιος 2025Στην πρόσφατη έκθεση αμυντικού υλικού DEFEA 2025 παρουσιάστηκαν δύο προτάσεις εκσυγχρονισμού Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μεταφοράς Προσωπικού Μ113 και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εξετάζουμε τα 3 υποψήφια EW για τα ελληνικά F-16V

2
Σε μια εποχή όπου οι αεροπορικές συγκρούσεις εξαρτώνται όλο και περισσότερο από την ικανότητα ηλεκτρονικού πολέμου, τα συστήματα EW αποτελούν κρίσιμο στοιχείο για τα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Σεπτεμβρίου 1972: H «Σφαγή του Μονάχου» στους...

3
Μέλη της παλαιστινιακής οργάνωσης «Μαύρος Σεπτέμβρης» εισβάλουν στους κοιτώνες των αθλητών του Ισραήλ στο ολυμπιακό χωριό των Ολυμπιακών Αγώνων του Μονάχου και κρατούν 5...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Σεπτεμβρίου 1972: H «Σφαγή του Μονάχου» στους Ολυμπιακούς Αγώνες

Μέλη της παλαιστινιακής οργάνωσης «Μαύρος Σεπτέμβρης» εισβάλουν στους κοιτώνες των αθλητών του Ισραήλ στο ολυμπιακό χωριό των Ολυμπιακών Αγώνων του Μονάχου και κρατούν 5...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Σεπτεμβρίου 1914: Πρώτη μάχη του Μάρνη, η πιο κρίσιμη στιγμή του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου

Η ταχεία προέλαση του Γερμανικού στρατού στις πρώτες φάσεις του Α' Παγκοσμίου ανακόπτεται στα προάστια του Παρισιού, στον ποταμό Μάρνη, από την σφοδρή αντεπίθεση...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Σεπτεμβρίου 1975: Ενδιάμεση Συμφωνία, το τέλος των Αραβο-Ισραηλινών Πολέμων

Υπογράφεται στη Γενεύη η Ενδιάμεση Συμφωνία ή «Σινά ΙΙ», με την οποία η Αίγυπτος και το Ισραήλ συναινούν «να μην επιλύουν τις διαφορές τους...