11.9 C
Athens
Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑΓαλλία προς Αυστραλία: Μας εξαπατήσατε για τα υποβρύχια μέχρι την τελευταία μέρα

Γαλλία προς Αυστραλία: Μας εξαπατήσατε για τα υποβρύχια μέχρι την τελευταία μέρα

- Advertisement -

Μια σειρά από δηλωσεις στο Twitter του εκπροσώπου Τύπου του Γαλλικού Υπουργείου Άμυνας, του Herve Grandjean, δίνουν επιγραμματικά τη γαλλική απάντηση σχετικά με την ακύρωση του προγράμματος των 12 υποβρυχίων που θα έφτιαχνε η Naval Group για την Αυστραλία. Η οποία απάντηση είναι πολύ σκληρή στην ουσία της ενώ σε πολλά σημεία θυμίζει ότι είχαμε αναφέρει και εμείς σε σχετική ανάλυση.

Αυστραλία: Είπε όχι στα γαλλικά υποβρύχια αλλά μήπως μόλις έπεσε σε μεγάλη παγίδα;

Τι λέει λοιπόν ο Grandjean:

 

Η Γαλλία έχει φτιάξει πάνω από 250 υποβρύχια εδώ και 120 χρόνια, με τουλάχιστον 230 από αυτά συμβατικά. Η εκτίμηση των χρηστών είναι πολύ θετική. Το αυστραλιανό πρόγραμμα θα ωφελούνταν ιδιαίτερα τόσο από την εμπειρία κατασκευής των πυρηνοκίνητων Barracuda όσο και από την εμπειρία της Naval στην κατασκευή των συμβατικών Scorene για άλλες χώρες (Χιλή, Μαλαισία, Ινδία, Βραζιλία).

Σε αρκετές παραμέτρους η απόδοση του συμβατικής πρόωσης Barracuda που είχε αποφασίσει να προμηθευθεί η Αυστραλία είναι καλύτερη από ένα πυρηνοκίνητο. Για παράδειγμα το συμβατικό υπόβρύχιο είναι πιο αθόρυβο καθώς δεν χρειάζεται να λειτουργεί συνέχεια το σύστημα ψύξης του αντιδραστήρα. Επίσης η γαλλική πρόταση είχε πρόωση μέσω pump jet, που προσέφερε ιδιαίτερα αυξημένη “αθόρυβη” ταχύτητα πλεύσης.

Τα υποβρύχια που είχαν προταθεί και συμφωνηθεί με την Αυστραλία ήταν ωκεάνιων επιχειρήσεων, οπότε είχαν σημαντική αυτονομία και εμβέλεια. Ακόμη, το 2009 η Αυστραλία είχε ήδη διατυπώσει στη στρατηγική της πως «αποκλείει την πυρηνική πρόωση για τα νέα υποβρύχια της». Πολύ πρόσφατα, τον Αύγουστο φέτος, σε κοινή ανακοίνωση των υπουργών Αμύνης και Εξωτερικών, Γαλλίας και Αυστραλίας δηλωνόταν πως «και οι δύο πλευρές αναγνωρίζουν την σημασία του προγράμματος των υποβρυχίων». Ακόμη περισσότερο, την ημέρα που εξαγγέλθηκε η συμφωνία AUKUS (και η ακύρωση της αυστραλιανής παραγγελίας), η Αυστραλιανή πλευρά είχε στείλει επιστολή στη γαλλική λέγοντας τους ότι είναι ικανοποιημένοι με την πρόοδο του προγράμματος και την απόδοση της σχεδίασης!

Ο ίδιος τονίζει πως είναι λάθος η σύγκριση του γαλλικού συμβατικού υποβρυχίου με αμερικανικά πυρηνοκίνητα. Τα τελευταία εξ όρισμού έχουν μεγαλύτερη εμβέλεια. Παρόλα αυτά, το γαλλικό υποβρύχιο ήταν αρκετά μεγάλο σε μέγεθος ώστε να προσφέρει την εμβέλεια και την προβολή ισχύος που είχε ζητήσει η Αυστραλία για τις δικές της ναυτικές επιχειρήσεις.

Όσο για την ακύρωση του προγράμματος; Ο Grandjean επισημαίνει πως αυτό είναι αρνητικό για την Αυστραλία, καθώς τα Barracuda θα ξεκινούσαν παραδόσεις από το 2030. Ενώ τώρα που ζητά νέα πυρηνοκίνητα υποβρύχια θα αρχίσει να τα παραλαμβάνει μάλλον το 2040, δηλαδή χρόνια αργότερα «ενώ η Κίνα εξοπλίζεται γοργά». Επίσης, σύμφωνα με αμερικανική επίσημη εκτίμηση το κόστος ενός πυρηνοκίνητου υποβρυχίου κλάσης Virginia είναι 3,46 δις δολάρια το ένα. Δηλαδή πολύ πιο ακριβά από ότι ένα συμβατικό γαλλικό Barracuda.

Τέλος ο Grandjean τονίζει πως στην συμφωνία AUKUS υποδηλώνεται πως τα πυρηνοκίνητα υποβρύχια θα κατασκευαστούν στην Αυστραλία. Μόνο που η χώρα έχει δηλώσει πως δεν επιθυμεί καμία πυρηνική τεχνολογία στο έδαφος της. Άρα λέει ο Grandjean «να υποθέσουμε πως οι ΗΠΑ θα παρέχουν όχι μόνο τον αντιδραστήρα αλλά και τους μηχανικούς μέσα στα υποβρύχια που θα τον συντηρούν και ίσως θα τον λειτουργούν;» Πως αυτό συνάδει με την εθνική ανεξαρτησία της Αυστραλίας; Ενώ βέβαια η κατασκευή υποδομών κατάλληλων για υποδοχή και συντήρηση πυρηνικών υποβρυχίων στην Αυστραλία θα είναι και ακριβή και περίπλοκη.

Το δικό μας σχόλιο: Είναι φανερό πως η Γαλλική πλευρά, λέει ευθέως πως οι Αυστραλοί τους εξαπάτησαν μέχρι μάλιστα την τελευταία στιγμή. Και πως η επιλογή που κάνουν τώρα θα είναι ακριβότερη, χειρότερη και θα έρθει πολύ πιο αργά από ότι την χρειάζονταν, ενώ μπαίνουν και ζητήματα ελέγχου των συγκεκριμένων υποβρυχίων από μια ξένη δύναμη, τις ΗΠΑ. Οι επισημάνσεις αυτές και οι κατηγορίες είναι και σοβαρές και δείχνουν το μεγάλο χάσμα που έχει δημιουργηθεί μεταξύ των δύο χωρών, αλλά προφανώς και μεταξύ Γαλλίας και ΗΠΑ-Βρετανίας.

ΑΝΑΛΥΣΗ: AUKUS, βυθίζοντας το ΝΑΤΟ, τη Ρωσία και την Ευρωπαϊκή Ένωση στον -μη- Ειρηνικό Ωκεανό

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

23 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
23 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Μήπως κάνουμε λάθος με τη Γαλλία για τους Meteor;

Η συζήτηση γύρω από τη στάση της Γαλλίας απέναντι στις φιλοδοξίες της Τουρκίας να αποκτήσει πυραύλους Meteor, έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στον ελληνικό δημόσιο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Έτσι θα είναι τα εκσυγχρονισμένα M113 N-2000 του Ελληνικού Στρατού...

80
Ο Ελληνικός Στρατός (ΕΣ) αντιμετωπίζει εδώ και δεκαετίες μια σοβαρή αδυναμία στον τομέα των Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης (ΤΟΜΑ), η οποία περιορίζει την ικανότητά του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Φεβρουαρίου 1945: Ο “επιτήδειος ουδέτερος” κηρύσσει τον...

9
Τον Φεβρουάριο του 1945 ήταν πλέον σαφές σε όλους πως ο 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος είχε ήδη κριθεί. Από την πλευρά της, η Τουρκία διατηρούσε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

IDEX 2025: Η Theon έδειξε το οικοσύστημα της A.R.M.E.D., για τον “στρατιώτη του μέλλοντος”

Με ισχυρή παρουσία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή της Theon στη Διεθνή Έκθεση Αμυντικού Εξοπλισμού IDEX-NAVDEX 2025 που πραγματοποιήθηκε στο Αμπού Ντάμπι, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, στις...

Επίσκεψη του Νίκου Δένδια στο Ηνωμένο Βασίλειο

«Επιδίωξα με την επίσκεψή μου στο Ηνωμένο Βασίλειο να έχουμε μια σαφή εικόνα για το τρόπο που η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου διαβάζει τη...

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 5ο, τα υποβρύχια και το μέλλον τους στο ΠΝ

Στο σημερινό 5ο και τελευταίο μέρος της συζήτησης μας με τον Αντιναύαρχο ε.α. Δημήτριο Καβουλάκο ΠΝ, ο συντάκτης μας Γιάννης Ρέκκας, συζητά για το...