12.6 C
Athens
Δευτέρα, 4 Μαρτίου, 2024
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑΒρέθηκε σπάνιο τζετ του Γαλλικού Ναυτικού στην Μεσόγειο

Βρέθηκε σπάνιο τζετ του Γαλλικού Ναυτικού στην Μεσόγειο

- Advertisement -

Έπρεπε να περάσουν 60 χρόνια αλλά τελικά το Ναυτικό βρήκε το χαμένο του τζετ. Το Γαλλικό Ερευνητικό Ινστιτούτο για την Εξερεύνηση της Θάλασσας (Ifremer) εντόπισε το μαχητικό SE.203 Aquilon που είχε εξαφανιστεί στην Μεσόγειο το καλοκαίρι του ’60, μαζί με τον 27χρονο πιλότο του, σχεδόν άθικτο σε βάθος 8.038 ποδών (2.450 μ.) νοτίως του νησιού Πορκερόλ.

Στις 13 Ιουνίου 1960 το αεροσκάφος Νο 83 της 11ης Μοίρας (Flottille 11F) εκτελούσε στο πλαίσιο εκπαίδευσης διαδικασίες απο-προσνήωσης στο βρετανικό αεροπλανοφόρο HMS Ark Royal, ανοικτά των γαλλικών ακτών, αλλά κατά την τελευταία απονήωση πριν επιστρέψει στην βάση του στο Hyères το μαχητικό έπεσε στην θάλασσα και βυθίστηκε αμέσως. Ο χειριστής, Επικελευστής Ζαν Λεγκουί, δεν πρόλαβε να εγκαταλείψει.

Το αεροπλάνο εντοπίστηκε από το ρομποτικό βαθυσκάφος Victor 6000 του ωκεανογραφικού σκάφους ‘Pourquoi Pas?’ το οποίο τον περασμένο Νοέμβριο πραγματοποιούσε επιστημονικές έρευνες στην περιοχή των νησιών του Hyères, στα ανοικτά της γαλλικής Ριβιέρας. Λόγω του μεγάλου βάθους όπου βρίσκεται, το τζετ κατά πάσα πιθανότητα θα παραμείνει εκεί.

Βασισμένο στο βρετανικό De Havilland Sea Venom FAW.20 το Aquilon υπήρξε το πρώτο επιχειρησιακό αεριωθούμενο του γαλλικού Ναυτικού, κατασκευασμένο κατόπιν αδείας από την S.N.C.A.S.E (Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Sud-Est) στο Μαρινιάν.

Η Sud-Est, όπως ήταν επίσης γνωστή η εταιρία, ξεκίνησε την παραγωγή του τύπου το 1952 εφοδιάζοντας την Aéronautique Navale με 121 μονοθέσια και διθέσια μαχητικά παντός καιρού σε τέσσερεις διαφορετικές εκδόσεις –SE.20/202/203/204 (εκπαιδευτικά, χωρίς όπλα).

Το SE.203 Aquilon ήταν η μονοθέσια έκδοση του εφοδιασμένου με εκτινασσόμενα καθίσματα διθέσιου SE.202 το οποίο απετέλεσε την βάση για την κατασκευή του πρωτοτύπου. Διέθετε αμερικανικό ραντάρ AN/APQ-94 και ράγες εκτόξευσης ρουκετών, πέραν των τεσσάρων πυροβόλων των 20 χιλ. στο ρύγχος, ενώ κατασκευάσθηκαν συνολικά 40 αεροσκάφη.

Τα Aquilon αντικατέστησαν τα ελικοφόρα Supermarine Seafire και F6F-5 Hellcat του γαλλικού Ναυτικού ωστόσο η καριέρα τους ήταν σύντομη, υπηρετώντας από το 1955 έως το 1966. Σημειωτέον πως όταν αποκτήθηκαν το Ναυτικό δεν διέθετε αεροπλανοφόρα κατάλληλα για επιχειρήσεις τζετ κι έτσι τα αεροσκάφη δρούσαν από βάσεις ξηράς, κυρίως στην Αλγερία. Σε γαλλικό αεροπλανοφόρο προσνηώθηκαν πρώτη φορά το 1960, στο Clemenceau (R98).

Σε λιγότερο από έξι χρόνια αργότερα αντικαθίσταντο ήδη από τα Dassault Etendard IV. Παρά την σχετικά βραχεία υπηρεσία του, το Aquilon παραμένει σταθμός στην ιστορία της γαλλικής Ναυτικής Αεροπορίας καθώς εισήγαγε τους χειριστές της στην εποχή των τζετ. Η τελευταία επίσημη πτήση του τύπου πραγματοποιήθηκε στις 30 Ιουνίου 1966.

Αλέξανδρος Θεολόγου

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ουκρανία: Πως η μάχη στο αεροδρόμιο Antonov έκρινε την πορεία του πολέμου

Του Ανδρέα Πογιατζή - δημοσιογράφου/αναλυτήΥπήρξαν μάχες που άλλαξαν την ιστορία, αφήνοντας μετέωρο το ερώτημα, "τι θα συνέβαινε εαν…" Μια από αυτές, ήταν του αεροδρομίου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η τουρκική αμυντική βιομηχανία το 2023 – απολογισμός επιτευγμάτων και απειλών

7
Την καταγραφή δραστηριοτήτων για το 2023 έκανε η Διεύθυνση Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκικής Προεδρίας, η γνωστή SSB, δείχνοντας όχι μόνο το εύρος των τουρκικών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 3 Μαρτίου 1957: η θυσία του Αυξεντίου, “μία...

2
Σκοτώνεται στο κρησφύγετό του στο Μαχαιρά, όπου είχε κυκλωθεί μετά από προδοσία, ο αγωνιστής της ΕΟΚΑ, Γρηγόρης Αυξεντίου. Ο ίδιος, που ήταν έφεδρος αξιωματικός...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

71
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η τουρκική αμυντική βιομηχανία το 2023 – απολογισμός επιτευγμάτων και απειλών

Την καταγραφή δραστηριοτήτων για το 2023 έκανε η Διεύθυνση Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκικής Προεδρίας, η γνωστή SSB, δείχνοντας όχι μόνο το εύρος των τουρκικών...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 3 Μαρτίου 1957: η θυσία του Αυξεντίου, “μία εκ των ωραιοτέρων σελίδων της μακραίωνος Ελληνικής ιστορίας”

Σκοτώνεται στο κρησφύγετό του στο Μαχαιρά, όπου είχε κυκλωθεί μετά από προδοσία, ο αγωνιστής της ΕΟΚΑ, Γρηγόρης Αυξεντίου. Ο ίδιος, που ήταν έφεδρος αξιωματικός...

4 νέες φρεγάτες αεράμυνας σχεδιάζει η Ολλανδία – πόσο θα κοστίσουν

Την αντικατάσταση των 4 σημερινών φρεγατών αεράμυνας, κλάσης De Zeven Provinciën (που συμπληρώνουν 20ετία), μελετά η Ολλανδία διαπιστώνοντας και τις νέες απειλές που έχουν...