15.8 C
Athens
Δευτέρα, 15 Δεκεμβρίου, 2025
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑΒρέθηκε σπάνιο τζετ του Γαλλικού Ναυτικού στην Μεσόγειο

Βρέθηκε σπάνιο τζετ του Γαλλικού Ναυτικού στην Μεσόγειο

- Advertisement -

Έπρεπε να περάσουν 60 χρόνια αλλά τελικά το Ναυτικό βρήκε το χαμένο του τζετ. Το Γαλλικό Ερευνητικό Ινστιτούτο για την Εξερεύνηση της Θάλασσας (Ifremer) εντόπισε το μαχητικό SE.203 Aquilon που είχε εξαφανιστεί στην Μεσόγειο το καλοκαίρι του ’60, μαζί με τον 27χρονο πιλότο του, σχεδόν άθικτο σε βάθος 8.038 ποδών (2.450 μ.) νοτίως του νησιού Πορκερόλ.

Στις 13 Ιουνίου 1960 το αεροσκάφος Νο 83 της 11ης Μοίρας (Flottille 11F) εκτελούσε στο πλαίσιο εκπαίδευσης διαδικασίες απο-προσνήωσης στο βρετανικό αεροπλανοφόρο HMS Ark Royal, ανοικτά των γαλλικών ακτών, αλλά κατά την τελευταία απονήωση πριν επιστρέψει στην βάση του στο Hyères το μαχητικό έπεσε στην θάλασσα και βυθίστηκε αμέσως. Ο χειριστής, Επικελευστής Ζαν Λεγκουί, δεν πρόλαβε να εγκαταλείψει.

Το αεροπλάνο εντοπίστηκε από το ρομποτικό βαθυσκάφος Victor 6000 του ωκεανογραφικού σκάφους ‘Pourquoi Pas?’ το οποίο τον περασμένο Νοέμβριο πραγματοποιούσε επιστημονικές έρευνες στην περιοχή των νησιών του Hyères, στα ανοικτά της γαλλικής Ριβιέρας. Λόγω του μεγάλου βάθους όπου βρίσκεται, το τζετ κατά πάσα πιθανότητα θα παραμείνει εκεί.

Βασισμένο στο βρετανικό De Havilland Sea Venom FAW.20 το Aquilon υπήρξε το πρώτο επιχειρησιακό αεριωθούμενο του γαλλικού Ναυτικού, κατασκευασμένο κατόπιν αδείας από την S.N.C.A.S.E (Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Sud-Est) στο Μαρινιάν.

Η Sud-Est, όπως ήταν επίσης γνωστή η εταιρία, ξεκίνησε την παραγωγή του τύπου το 1952 εφοδιάζοντας την Aéronautique Navale με 121 μονοθέσια και διθέσια μαχητικά παντός καιρού σε τέσσερεις διαφορετικές εκδόσεις –SE.20/202/203/204 (εκπαιδευτικά, χωρίς όπλα).

Το SE.203 Aquilon ήταν η μονοθέσια έκδοση του εφοδιασμένου με εκτινασσόμενα καθίσματα διθέσιου SE.202 το οποίο απετέλεσε την βάση για την κατασκευή του πρωτοτύπου. Διέθετε αμερικανικό ραντάρ AN/APQ-94 και ράγες εκτόξευσης ρουκετών, πέραν των τεσσάρων πυροβόλων των 20 χιλ. στο ρύγχος, ενώ κατασκευάσθηκαν συνολικά 40 αεροσκάφη.

Τα Aquilon αντικατέστησαν τα ελικοφόρα Supermarine Seafire και F6F-5 Hellcat του γαλλικού Ναυτικού ωστόσο η καριέρα τους ήταν σύντομη, υπηρετώντας από το 1955 έως το 1966. Σημειωτέον πως όταν αποκτήθηκαν το Ναυτικό δεν διέθετε αεροπλανοφόρα κατάλληλα για επιχειρήσεις τζετ κι έτσι τα αεροσκάφη δρούσαν από βάσεις ξηράς, κυρίως στην Αλγερία. Σε γαλλικό αεροπλανοφόρο προσνηώθηκαν πρώτη φορά το 1960, στο Clemenceau (R98).

Σε λιγότερο από έξι χρόνια αργότερα αντικαθίσταντο ήδη από τα Dassault Etendard IV. Παρά την σχετικά βραχεία υπηρεσία του, το Aquilon παραμένει σταθμός στην ιστορία της γαλλικής Ναυτικής Αεροπορίας καθώς εισήγαγε τους χειριστές της στην εποχή των τζετ. Η τελευταία επίσημη πτήση του τύπου πραγματοποιήθηκε στις 30 Ιουνίου 1966.

Αλέξανδρος Θεολόγου

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Φρεγατιάδα, 5 χρόνια μετά: τι απέγιναν οι 8 προτάσεις σκαφών που είχε εξετάσει η Ελλάδα;

Μια από κάθε άποψη κομβική ήταν η ελληνική εξοπλιστική προσπάθεια για απόκτηση 4 φρεγατών πολλαπλών ρόλων, όπως εξαγγέλθηκε το 2020 στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τι εξοπλισμούς θέλει η Ελλάδα από τον κανονισμό SAFE

68
Αρκετά σύνθετο και με ασάφειες παραμένει το πρόγραμμα ελληνικής συμμετοχής στον ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό κανονισμό SAFE, περί ταχείας κοινής προμήθειας αμυντικών εξοπλισμών, μαζί με άλλα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1/14 Δεκεμβρίου 1913: Η πολυπόθητη ένωση της Κρήτης...

0
Παρουσία του βασιλιά Κωνσταντίνου του Α' και του πρωθυπουργού Ελευθέριου Βενιζέλου πραγματοποιείται στα Χανιά η πανηγυρική Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα. Η στιγμή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Φρεγατιάδα, 5 χρόνια μετά: τι απέγιναν οι 8 προτάσεις σκαφών που είχε εξετάσει η Ελλάδα;

Μια από κάθε άποψη κομβική ήταν η ελληνική εξοπλιστική προσπάθεια για απόκτηση 4 φρεγατών πολλαπλών ρόλων, όπως εξαγγέλθηκε το 2020 στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1/14 Δεκεμβρίου 1913: Η πολυπόθητη ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα γίνεται γεγονός

Παρουσία του βασιλιά Κωνσταντίνου του Α' και του πρωθυπουργού Ελευθέριου Βενιζέλου πραγματοποιείται στα Χανιά η πανηγυρική Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα. Η στιγμή...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Δεκεμβρίου 1812: Tα τελευταία τμήματα της Γαλλικής Μεγάλης Στρατιάς εγκαταλείπουν τη Ρωσία

Οι απώλειες από την εκστρατεία του Ναπολέοντα στη Ρωσία ήταν τρομακτικές και για τις δύο πλευρές. Πέρα από το ρωσικό χειμώνα και την τακτική...