19.7 C
Athens
Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑΒρέθηκε σπάνιο τζετ του Γαλλικού Ναυτικού στην Μεσόγειο

Βρέθηκε σπάνιο τζετ του Γαλλικού Ναυτικού στην Μεσόγειο

- Advertisement -

Έπρεπε να περάσουν 60 χρόνια αλλά τελικά το Ναυτικό βρήκε το χαμένο του τζετ. Το Γαλλικό Ερευνητικό Ινστιτούτο για την Εξερεύνηση της Θάλασσας (Ifremer) εντόπισε το μαχητικό SE.203 Aquilon που είχε εξαφανιστεί στην Μεσόγειο το καλοκαίρι του ’60, μαζί με τον 27χρονο πιλότο του, σχεδόν άθικτο σε βάθος 8.038 ποδών (2.450 μ.) νοτίως του νησιού Πορκερόλ.

Στις 13 Ιουνίου 1960 το αεροσκάφος Νο 83 της 11ης Μοίρας (Flottille 11F) εκτελούσε στο πλαίσιο εκπαίδευσης διαδικασίες απο-προσνήωσης στο βρετανικό αεροπλανοφόρο HMS Ark Royal, ανοικτά των γαλλικών ακτών, αλλά κατά την τελευταία απονήωση πριν επιστρέψει στην βάση του στο Hyères το μαχητικό έπεσε στην θάλασσα και βυθίστηκε αμέσως. Ο χειριστής, Επικελευστής Ζαν Λεγκουί, δεν πρόλαβε να εγκαταλείψει.

Το αεροπλάνο εντοπίστηκε από το ρομποτικό βαθυσκάφος Victor 6000 του ωκεανογραφικού σκάφους ‘Pourquoi Pas?’ το οποίο τον περασμένο Νοέμβριο πραγματοποιούσε επιστημονικές έρευνες στην περιοχή των νησιών του Hyères, στα ανοικτά της γαλλικής Ριβιέρας. Λόγω του μεγάλου βάθους όπου βρίσκεται, το τζετ κατά πάσα πιθανότητα θα παραμείνει εκεί.

Βασισμένο στο βρετανικό De Havilland Sea Venom FAW.20 το Aquilon υπήρξε το πρώτο επιχειρησιακό αεριωθούμενο του γαλλικού Ναυτικού, κατασκευασμένο κατόπιν αδείας από την S.N.C.A.S.E (Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Sud-Est) στο Μαρινιάν.

Η Sud-Est, όπως ήταν επίσης γνωστή η εταιρία, ξεκίνησε την παραγωγή του τύπου το 1952 εφοδιάζοντας την Aéronautique Navale με 121 μονοθέσια και διθέσια μαχητικά παντός καιρού σε τέσσερεις διαφορετικές εκδόσεις –SE.20/202/203/204 (εκπαιδευτικά, χωρίς όπλα).

Το SE.203 Aquilon ήταν η μονοθέσια έκδοση του εφοδιασμένου με εκτινασσόμενα καθίσματα διθέσιου SE.202 το οποίο απετέλεσε την βάση για την κατασκευή του πρωτοτύπου. Διέθετε αμερικανικό ραντάρ AN/APQ-94 και ράγες εκτόξευσης ρουκετών, πέραν των τεσσάρων πυροβόλων των 20 χιλ. στο ρύγχος, ενώ κατασκευάσθηκαν συνολικά 40 αεροσκάφη.

Τα Aquilon αντικατέστησαν τα ελικοφόρα Supermarine Seafire και F6F-5 Hellcat του γαλλικού Ναυτικού ωστόσο η καριέρα τους ήταν σύντομη, υπηρετώντας από το 1955 έως το 1966. Σημειωτέον πως όταν αποκτήθηκαν το Ναυτικό δεν διέθετε αεροπλανοφόρα κατάλληλα για επιχειρήσεις τζετ κι έτσι τα αεροσκάφη δρούσαν από βάσεις ξηράς, κυρίως στην Αλγερία. Σε γαλλικό αεροπλανοφόρο προσνηώθηκαν πρώτη φορά το 1960, στο Clemenceau (R98).

Σε λιγότερο από έξι χρόνια αργότερα αντικαθίσταντο ήδη από τα Dassault Etendard IV. Παρά την σχετικά βραχεία υπηρεσία του, το Aquilon παραμένει σταθμός στην ιστορία της γαλλικής Ναυτικής Αεροπορίας καθώς εισήγαγε τους χειριστές της στην εποχή των τζετ. Η τελευταία επίσημη πτήση του τύπου πραγματοποιήθηκε στις 30 Ιουνίου 1966.

Αλέξανδρος Θεολόγου

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

PrSM, ένας βαλλιστικός πύραυλος ικανός και για αεράμυνα – πως θα προσέφερε στο Αιγαίο

Η εξέλιξη της στρατιωτικής τεχνολογίας φέρνει συνεχώς νέες δυνατότητες που αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι ένοπλες δυνάμεις σχεδιάζουν και εκτελούν επιχειρήσεις. Μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ερντογάν-Μελόνι, ιταλοτουρκικός αρραβώνας με επίκεντρο την άμυνα

26
Ολοκληρώθηκε χθες η 4η διακυβερνητική σύνοδος Τουρκίας-Ιταλίας στη Ρώμη, όπου μεγάλη ομάδα από την Άγκυρα, με επικεφαλής τον Ερντογάν, και τους υπουργούς Εξωτερικών Χακάν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 8 Μαΐου 1945: V-E Day, παράδοση της Γερμανίας,...

1
Κυρώνεται στο αρχηγείο του Κόκκινου Στρατού στο Κάρλχορστ έξω από το Βερολίνο, η συμφωνία άνευ όρων παράδοσης της ναζιστικής Γερμανίας από τους εκπροσώπους της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 8 Μαΐου 1945: V-E Day, παράδοση της Γερμανίας, το τέλος του πολέμου στην Ευρώπη

Κυρώνεται στο αρχηγείο του Κόκκινου Στρατού στο Κάρλχορστ έξω από το Βερολίνο, η συμφωνία άνευ όρων παράδοσης της ναζιστικής Γερμανίας από τους εκπροσώπους της...

DEFEA 2025: Η ιταλική WASS προτείνει στην Ελλάδα νέες ελαφριές τορπίλες

Εκπρόσωπος της WASS, εταιρείας του ιταλικού ομίλου Fincantieri, ανέφερε κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας της έκθεσης DEFEA 2025 (6-8 Μάιου), ότι η Ελλάδα...

DEFEA 2025: Η Schiebel αναμένει σύντομα το συμβόλαιο για τα UAV των ελληνικών FDI

Εκπρόσωπος της Schiebel δήλωσε κατά τη διάρκεια της έκθεσης DEFEA 2025 (6-8 Μαΐου), ότι η εταιρεία ελπίζει σε υπογραφή σύμβασης με τη χώρα μας,...