7.1 C
Athens
Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου, 2025
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑBlast from the past: Το θρυλικό Ντεσεβό στα "χρώματα" του πολέμου

Blast from the past: Το θρυλικό Ντεσεβό στα “χρώματα” του πολέμου

- Advertisement -

Το Citroën 2CV (ελληνιστί: Ντεσεβό) υπήρξε ένα από τα πιο εικονικά οχήματα μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, μαζί με τον Σκαραβαίο της VW και το 500ακι της Fiat. Λίγοι γνωρίζουν σήμερα πως το Ντεσεβό χρησιμοποιήθηκε από τις Γαλλικές Ένοπλες Δυνάμεις ως φορέας βαρέων όπλων, αλλά και από το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό στις ζούγκλες της Μαλαισίας.
Τα οπλισμένα Ντεσεβό χρησιμοποιήθηκαν από Γάλλους πεζοναύτες στην Αλγερία και από την Groupe d’Hélicoptères de l’Aéronavale (GHAN), δεδομένου πως το όχημα ήταν αρκετά ελαφρύ για να μεταφερθεί με ελικόπτερο. Πιθανότατα είδαν δράση την εποχή του Πολέμου της Αλγερίας (1954-1962), αφού η παρουσία τους στη περιοχή εκείνη την εποχή θα πρέπει να θεωρείται βέβαιη.
Τα οπλισμένα-αερομεταφερόμενα Ντεσεβό, ήταν πιθανότατα δημιούργημα του υποπλοίαρχου Eugène-Pierre Babot, ο οποίος ανέλαβε τη διοίκηση της GHAN το 1958. Ο Babot σκέφτηκε να πάρει το κλασικό Ντεσεβό και να το κάνει “κάμπριο”, αφαιρώντας την οροφή και να προσθέσει σημεία πρόσδεσης για να μπορεί να “δεθεί” σε ελικόπτερο.
Δυο ήταν οι εκδόσεις του οπλισμένου Ντεσεβό. Στην πρώτη, έφερε αμερικανικής προελεύσεως πυροβόλο άνευ οπισθοδρομήσεως (ΠΑΟ) M20 των 75mm, ενώ στη δεύτερη έφερε γερμανικής προελεύσεως πυροβόλο MG 151/20 των 20mm. Τα γερμανικά πυροβόλα ήταν λάφυρα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και οι Γαλλικές ΕΔ τα χρησιμοποίησαν εκτενώς για να εξοπλίσουν αεροσκάφη, ελικόπτερα και διάφορες άλλες πλατφόρμες.
Συνέχεια κειμένου μετά τις εικόνες.
Το Ντεσεβό στην υπηρεσία του Βασιλικού Ναυτικού
Το 1957, το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό (RN), αποφασίζει να στείλει 2 αεροπλανοφόρα (HMS Bulwark και HMS Albion) και πεζοναύτες στη Μαλαισία, για να αντιμετωπίσουν ντόπιους επαναστάτες. Η ανάγκη για οχήματα όμως που θα ήταν αρκετά ανθεκτικά και συνάμα αρκούντως ελαφριά για να αερομεταφερθούν ήταν κάτι παραπάνω από προφανής.
Ένας Βρετανός αξιωματικός είχε προσέξει το Ντεσεβό σε μια αντιπροσωπεία στο Πόρτσμουθ και αποφάσισε να το δανειστεί για να το δοκιμάσει στη πράξη πάνω στο HMS Bulwark. Στη συνέχεια παρήγγειλε άλλα 4 ίδια οχήματα (αφού επέστρεψε το δανεικό).
Οι πρώτες δοκιμές μεταφοράς του Ντεσεβό από ελικόπτερο έλαβαν χώρα στη Μεγάλη Βρετανία το 1957 και με την επιτυχή περάτωσή τους, το 1959 παραγγέλθηκαν περίπου 65 επιπλέον οχήματα για να εξοπλίσουν το 42ο Σύνταγμα Πεζοναυτών.
Η πρώτη παρτίδα των 35 οχημάτων κατέφθασε έγκαιρα για την 3η αποστολή του HMS Bulwark στη Μαλαισία στα τέλη του 1959. Μια δεύτερη παρτίδα οχημάτων φορτώθηκε στο HMS Albion το 1961. Τα οχήματα μεταφέρθηκαν στη ξηρά με ελικόπτερα όπως είχε προβλεφθεί, ωστόσο οι επιδόσεις τους στη μάχη δεν είναι ευρύτερα γνωστές. Σίγουρα όμως διέπρεψαν στη μεταφορά πεζοναυτών και υλικών στους ανύπαρκτους δρόμους της ζούγκλας της Μαλαισίας.
Μπορεί το θρυλικό Ντεσεβό να μην ήταν το ομορφότερο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ, ωστόσο η αξιοπιστία του κινητήρα και της ανάρτησης, μαζί με την ανθεκτικότητα του πλαισίου του, οδήγησαν 2 από τους μεγαλύτερους στρατούς της εποχής να το εντάξουν στα οπλοστάσιά τους.

Πρώτη δημοσίευση 29/8/2018

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Πως οι εκσυγχρονισμένες MEKO200HN γίνονται αντιαεροπορικές πλατφόρμες με χαμηλό κόστος

Οι φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ, κλάσης "Ύδρα", παραμένουν και σήμερα θεμέλιο του στόλου μας. Και ο μη εκσυγχρονισμός των εξαιρετικών αυτών πλοίων, έχει αναμφίβολα μειώσει την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΨΗ: Πότε (δεν) θα ξαναπάρει νέα Rafale η Πολεμική Αεροπορία;

52
Η χθεσινή άφιξη του 24ου μαχητικού Rafale στην Τανάγρα, με κωδικό "457" ολοκλήρωσε την διπλή παραγγελία του τύπου που έγινε από τη χώρα μας....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Ιανουαρίου 1943: Φόνος του Ιωάννη Τσιγάντε και...

3
Σκοτώνεται σε έφοδο Ιταλών καραμπινιέρων στο κρησφύγετό του, στην οδό Πατησίων 86, ο θρυλικός ταγματάρχης Ιωάννης Τσιγάντες, αρχηγός της αντιστασιακής οργάνωσης ΜΙΔΑΣ των Αθηνών.Απότακτος...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Ιανουαρίου 1943: Φόνος του Ιωάννη Τσιγάντε και η διάλυση της οργάνωσης “Μίδας”

Σκοτώνεται σε έφοδο Ιταλών καραμπινιέρων στο κρησφύγετό του, στην οδό Πατησίων 86, ο θρυλικός ταγματάρχης Ιωάννης Τσιγάντες, αρχηγός της αντιστασιακής οργάνωσης ΜΙΔΑΣ των Αθηνών.Απότακτος...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ-14 Ιανουαρίου 1950: Πρώτη πτήση για το θρυλικό MiG-17

Πραγματοποιεί την παρθενική του πτήση το πρωτότυπο του αεριωθούμενου μαχητικού Ι-330 SI του σχεδιαστικού γραφείου Mikoyan-Gurevich, που θα εξελιχθεί στο περίφημο MiG-17 (κατά ΝΑΤΟ:...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ–14 Ιανουαρίου 1969: Η καταστροφική πυρκαγιά του USS Enterprise

Μόλις 18 μήνες μετά από αντίστοιχο ατύχημα στο αεροπλανοφόρο USS Forrestal, νέο ατύχημα επί του καταστρώματος πτήσης του USS Enterprise -ενώ εκτελούσε γυμνάσια ανοιχτά...