Το υπουργείο Άμυνας της Γαλλίας θα μπορούσε να υπογράψει ακόμα και μέσα στο 2020 ένα έκτακτο συμβόλαιο ενίσχυσης της Γαλλικής Αεροπορίας με μαχητικά Rafale, μεταξύ άλλων, για να καλύψει το επιχειρησιακό κενό που δημιουργεί για τη Γαλλική Αεροπορία η πιθανή απόκτηση του τύπου από την Ελλάδα.
Σύμφωνα με τη “La Tribune”, η επιλογή να προσφερθούν στην Ελλάδα 12 μεταχειρισμένα μαχητικά από το οπλοστάσιο της Γαλλικής Αεροπορίας και 6 καινούργια που θα παραδίδονταν σε αυτήν το 2022, έχει δημιουργήσει προβληματισμό στους Γάλλους επιτελείς. Με βάση τον υψηλόβαθμο αξιωματούχο της DGA, Marc Howyan, το έκτακτο συμβόλαιο θα μπορούσε να συνδυαστεί με την ελληνική παραγγελία, που προγραμματίζεται να τοποθετηθεί τον Δεκέμβριο, πάντα κατά το δημοσίευμα.
Κατά τη γαλλική εφημερίδα, οι συζητήσεις είναι έντονες: μεταξύ της Γαλλίας και της Ελλάδας, μεταξύ της Dassault Aviation και της ελληνικής κυβέρνησης και μεταξύ της κατασκευάστριας εταιρείας και της Γαλλίδας υπουργού Άμυνας. Η Ελλάδα θέλει να έχει τα πρώτα Rafale στα μέσα του 2021, τα οποία θα είναι το πιο πιθανό μεταχειρισμένα μαχητικά τροποποιημένα σύμφωνα με τις επιθυμίες της. Τα τελευταία Rafale θα μεταβιβαστούν στην Ελλάδα στις αρχές του 2022, θα είναι νέας παραγωγής και βρίσκονται ήδη σε αρχικό στάδιο κατασκευής για λογαριασμό της Γαλλίας.
Γάλλοι βουλευτές ζητούν εξοπλισμούς, επιβεβαιώνουν την προσφορά μεταχειρισμένων Rafale στην Κροατία
“Χρειαζόμαστε γρήγορα να διορθώσουμε” το γεγονός ότι η Γαλλική Αεροπορία πρόκειται να χάσει μαχητικά, διευκρινίζει ο Howyan. Στο τέλος του 2022, αυτό το έλλειμμα θα μπορούσε να φτάσει τα 18 Rafale ή τα 26 με 30, αν η Κροατία επιλέξει (και αυτή) να αποκτήσει μεταχειρισμένα γαλλικά Rafale. Την ίδια περίοδο θα βρίσκεται σε εξέλιξη ο εκσυγχρονισμός των Mirage 2000D, κάτι που θα μεγαλώσει περισσότερο το πρόβλημα.
Το τελευταίο μαχητικό Rafale παραδόθηκε στη Γαλλική Αεροπορία το 2018, όταν αποφασίστηκε οι παραδόσεις να επανεκκινήσουν το 2022, για να κατασκευαστούν τα Rafale της Ινδίας και του Κατάρ. Σαν προσωρινή λύση προτείνεται η εγκατάσταση του συστήματος OSF και του ραντάρ AESA σε περισσότερα γαλλικά αεροσκάφη. Αλλά για την εκπλήρωση του στόχου των 225 Rafale σε υπηρεσία με τη Γαλλική Αεροπορία και το Γαλλικό Ναυτικό το 2030, η Γαλλία χρειάζεται περισσότερα από τα 30 Rafale F4 τα οποία θα παραγγείλει το 2023. Έτσι, το σχεδιαζόμενο έκτακτο συμβόλαιο θα μπορούσε να βελτιώσει την κατάσταση.
Πολύ περισσότερες πληροφορίες για το ελληνικό πρόγραμμα απόκτησης 18 μαχητικών Rafale, αλλά και το τι νέο θα φέρει το γαλλικό αεροσκάφος στο Αιγαίο απέναντι στα τουρκικά F-16, μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος Οκτωβρίου της “Πτήσης” που κυκλοφορεί.