23.2 C
Athens
Παρασκευή, 23 Μαΐου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑΥπάρχει χώρος για τη συμμετοχή περισσότερων κρατών στο πρόγραμμα ανάπτυξης του ευρωπαϊκού...

Υπάρχει χώρος για τη συμμετοχή περισσότερων κρατών στο πρόγραμμα ανάπτυξης του ευρωπαϊκού μαχητικού επόμενης γενιάς;

- Advertisement -

Το μελλοντικό ευρωπαϊκό μαχητικό αντιμετωπίζει ένα δίλημμα: Ποιος άλλος μπορεί να πάρει μέρος στην ανάπτυξή του;
 
Με τις μεγαλύτερες χώρες της ηπειρωτικής Ευρώπης και το Ηνωμένο Βασίλειο να τρέχουν τα δικά τους ξεχωριστά προγράμματα μαχητικού αεροσκάφους 6ης γενιάς, έχουν αρχίσει να αναδύονται διαφορετικές απόψεις αναφορικά με το πόσα κράτη θα μπορούσαν να συμμετέχουν στην προσπάθεια της Γαλλίας και της Γερμανίας.
Σύμφωνα με το «Defense News», το κύριο ερώτημα είναι αν η Ευρώπη αντέχει μακροπρόθεσμα τόσο το Tempest όσο το FCAS. Στο τελευταίο παίρνουν τώρα μέρος η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία.

Η Dassault δεν θέλει περισσότερες χώρες στο πρόγραμμα FCAS


«Η Ευρώπη δεν μπορεί να αντέξει δύο καινούργια συστήματα», ανέφερε σε πρόσφατη εκδήλωση της γερμανικής βιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus Defence & Space, Dirk Hoke. Ο ίδιος θεωρεί ότι είναι ζήτημα προϋπολογισμού. Νωρίτερα φέτος Γερμανοί αξιωματούχοι τόνισαν σε Γερμανούς βουλευτές πως πρέπει να ενταχτεί «νέο αίμα» στο FCAS, καθώς οι Βρετανοί συνεχίζουν την προσπάθεια προσέλκυσης καινούργιων μελών στο δικό τους πρόγραμμα.
Ωστόσο, η γερμανική και η γαλλική πλευρά δεν μοιάζουν να μοιράζονται την ίδια άποψη. Ενώ το Βερολίνο θα ήθελε να δει περισσότερα κράτη να συνεισφέρουν στο FCAS, ένα πρόγραμμα όπου η γαλλική βιομηχανία έχει αναλάβει τα ηνία, το Παρίσι πιστεύει πως τα πιθανά νέα μέλη θα μπορούσαν να προξενήσουν καθυστερήσεις. «Αν αλλάζουμε εταίρους κάθε έξι μήνες, μπορώ να σας πω ότι δεν θα φτάσουμε το 2040», σημείωσε χαρακτηριστικά τον προηγούμενο μήνα ο επικεφαλής της Dassault Aviation, Eric Trappier. Προς ώρας στο FCAS έχει γίνει δεκτή μόνο η Ισπανία και αυτή με το πρόγραμμα να είναι ακόμα σε εμβρυακό επίπεδο.

Η Dassault φοβάται ότι οι πολλοί εμπλεκόμενοι θα μετατρέψουν το FCAS σε… Eurofighter 2.0


Μπορούν τα προγράμματα Tempest και FCAS να συγχωνευτούν; Η εύρεση ενός τρόπου να συμβεί αυτό θα πρέπει να γίνει κορυφαία προτεραιότητα, ο Hoke υποστηρίζει. Μέχρι τότε όμως, ο ίδιος καταλήγει, «είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε υπομονή».
 

Η νέα «Πτήση» ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2020

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: EA-37B Compass Call, “ηλεκτρονικός” πολλαπλασιαστής ισχύος για την Ελλάδα

Στον σύγχρονο κόσμο, όπου οι στρατιωτικές επιχειρήσεις καθορίζονται σε σημαντικό βαθμό από την τεχνολογική υπεροχή και την κυριαρχία στο ηλεκτρομαγνητικό φάσμα, ο ηλεκτρονικός πόλεμος...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ WSJ: Η Χαμάς ξεκίνησε τον πόλεμο για να ματαιώσει την...

96
Η επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ, στις 7 Οκτωβρίου 2023, δεν ήταν μια ακόμα κλιμάκωση στη μακροχρόνια ισραηλινο-παλαιστινιακή σύγκρουση, αλλά φαίνεται να είχε ένα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 22 Μαΐου 1947: “Δόγμα Τρούμαν”, Ελλάδα και Τουρκία...

9
Σε μια προσπάθεια να αναχαιτίσει την επέκταση της σοβιετικής επιρροής στην Ευρώπη, ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Χάρυ Τρούμαν, υπογράφει την νομοθετική πράξη που αργότερα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Radia WindRunner, το μεταγωγικό που θα… σβήσει κάθε άλλο – με 108 μέτρα μήκος

Ποιο είναι το μεγαλύτερο -σήμερα- μεταγωγικό αεροσκάφος στον κόσμο; Το Antonov AN-225 (που πλέον δεν πετά) με ένα χώρο φόρτωσης 42 μέτρων, ικανό να...

Στην Ουκρανία τα γερασμένα αντιαεροπορικά HAWK αποδίδουν! – η σχέση με Ελλάδα

Ένα σημαντικό μέρος της ουκρανικής αεράμυνας αποτελείται από συστήματα πυραύλων MIM-23 HAWK, τα οποία έχουν παραχωρηθεί από τις ΗΠΑ, την Ισπανία, την Ολλανδία,...

DEFEA 2025: Εκσυγχρονισμός MLRS για τον Ελληνικό Στρατό – οι εξελίξεις για τον πύραυλο PrSM

Η αναβάθμιση των ικανοτήτων του ελληνικού πυροβολικού είναι ένα από τα κρίσιμα προγράμματα που εμπεριέχονται εντός του νέου δωδεκαετούς ΜΠΑΕ. Kαι γι' αυτό το...