17 C
Athens
Τρίτη, 11 Μαρτίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗFocke Wulf Ta-154 Moskito: το «κουνούπι» της Luftwaffe

Focke Wulf Ta-154 Moskito: το «κουνούπι» της Luftwaffe

- Advertisement -

Το δικινητήριο αυτό νυχτερινό βομβαρδιστικό σχεδιάστηκε από τον αεροναυπηγό και πιλότο δοκιμαστικών πτήσεων Kurt Tank και παρήχθη προς το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Η ιστορία του ξεκίνησε το καλοκαίρι του 1942, ως Τa-211, επειδή θα έφερε το συμβατικό ελικοειδή κινητήρα Jumo 211.

Δύο σχέδια παραδόθηκαν στις 22 Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους: το ένα ως ελαφρύ βομβαρδιστικό χωρίς οπλισμό και το άλλο ως νυχτερινό μαχητικό. Ενώ αρχικώς δόθηκε προτεραιότητα στο πρώτο σχέδιο, κατά το τέλος Οκτωβρίου αποφασίστηκε η υλοποιήση του δευτέρου. Το όνομά του Focke Wulf Τa-154 Moskito (κουνούπι) επικράτησε μετά την επίσημη έγκριση του προγράμματος από το Υπουργείο Αεροπορίας του Ράϊχ στις 13 Νοεμβρίου του 1942. Ήταν εμπνευσμένο από το βρετανικό μαχητικό de Havilland DH.98 «Mosquito» το οποίο, όταν πρωτοεμφανίστηκε, αποτέλεσε το γρηγορότερο ως τότε αεροσκάφος στην υπηρεσία της RAF λόγω της ξύλινης κατασκευής του.

Στο νέο ελαφρύ Τa-154 θα τοποθετούνταν δύο εξελιγμένοι κινητήρες Jumo 213 και πτέρυγες στην κορυφή της ατράκτου. Στην αρχή σχεδιάστηκε με το κλασσικό σύστημα του ουραίου τροχού – όπως και το de Havilland «Mosquito» της βασιλικής αεροπορίας –αλλά τελικώς αποφασίστηκε η τοποθέτησή του στο ρύγχος του αεροσκάφους, θεωρώντας πως αυτό θα διευκόλυνε τη νυχτερινή του προσγείωση. Θα ήταν εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από φύλλα ξύλου επικολλημένα με μια εξειδικευμένη ρητίνη φαινόλης, ενώ τα μεταλλικά του μέρη περιορίζονταν στην περιοχή του cockpit. Σημειωτέον δε ότι αργότερα στο αεροσκάφος ενσωματώθηκαν εκτοξευόμενα καθίσματα και προηγμένο ραντάρ.

Οι πρώτες πτητικές δοκιμές – αλλά με τον αρχικό Jumo 211 – ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 1943, όπου το Τa-154 έφτασε σχεδόν τα 700 χλμ/ώρα. Προχώρησαν όμως αρκετά αργά από το τέλος του 1943 και έπειτα, μέχρι που τον Αύγουστο του 1944 ο ανώτατος διοικητής της Luftwaffe, Erhard Milch, ανακοίνωσε την οριστική διακοπή του όλου προγράμματος, προειδοποιώντας μάλιστα πως οποιαδήποτε χρήση καυσίμων για περαιτέρω δοκιμές θα αντιμετωπιζόταν ως σαμποτάζ.

Αν και κάποια νέα tests επανεκκίνησαν μεταξύ του Φθινοπώρου του 1944 και Απριλίου του 1945, το πλάνο μαζικής παραγωγής του ουδέποτε τελεσφόρησε και κανένα από τα αεροσκάφη δεν χρησιμοποιήθηκε επιχειρησιακώς.  Πέραν των άνωθεν, η αλήθεια είναι πως το γερμανικό «Moskito» εμφάνισε μια σειρά βασικών προβλημάτων. Το πρώτο ήταν η εξαιρετικά αργή παραγωγή του κινητήρα Jumo 213 με τον οποίον υπολόγιζαν να έφτανε σε αποδόσεις ανάλογες του βρετανικού «Mosquito». Υπήρχε επίσης έλλειψη ειδικευμένων ξυλουργών που απαιτούνταν για την κατασκευή του σκελετού του. Το τρίτο πρόβλημα αφορούσε τα υδραυλικά συστήματα προσγείωσης όπου προκάλεσαν και συντριβές κάποιων πρωτοτύπων. Το σοβαρότερο όμως όλων είχε να κάνει με τη ρητίνη φαινόλης η οποία σταδιακά κατέστρεφε το ξύλο και αποκολλούνταν τα φύλλα, κυρίως στις πτέρυγες.

Νέες λύσεις προτάθηκαν, μέχρις ότου βρετανικά βομβαρδιστικά κατέστρεψαν το εργοστάσιο παραγωγής στις 29 Μαΐου 1944. Από τα 23 πρωτότυπα που κατασκευάστηκαν, μόνο ένα αιχμαλωτίστηκε από τους Συμμάχους και μεταφέρθηκε στην Αμερική, όπου και βρίσκεται σήμερα στο Smithsonian Institution της Πολιτείας Washington D.C.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

15 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
15 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Γιατί η Ευρώπη δεν “καλεί στο τραπέζι” την Ελλάδα με τις τρίτες σε μέγεθος ένοπλες δυνάμεις του ΝΑΤΟ;

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα για την αμυντική ισχύ της χώρας μας, είναι ο πράγματι τεράστιος για το μέγεθος μας, αριθμός αρμάτων, τεθωρακισμένων, αυτοκινούμενων...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

WSJ: Πόσο κινδυνεύει η ουκρανική άμυνα από την αμερικανική απόσυρση –...

11
Σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο στην άμυνα της Ουκρανίας θα προκαλέσει το πάγωμα της αμερικανικής στρατιωτικής βοήθειας που βρίσκεται σε ισχύ από την περασμένη εβδομάδα με...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 11 Μαρτίου 1941: Lend-Lease, το οικονομικό σχέδιο που...

12
Ο Πρόεδρος Ρούζβελτ υπογράφει τον νόμο Lend-Lease -μετά την έγκριση του από το Κογκρέσο- επιτρέποντας την «παροχή στρατιωτικού υλικού οποιασδήποτε φύσης, του οποίου η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Convair B-58 Hustler, το δελταπτέρυγο βομβαρδιστικό με επιδόσεις μαχητικού

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά αεροσκάφη που έχει πετάξει ποτέ είναι το στρατηγικό βομβαρδιστικό Convair B-58 Hustler. Ο σχεδιασμός του θυμίζει μαχητικό αεροσκάφος, κι...

Heinkel He 178, o πρόγονος των μαχητικών τζετ

Το Heinkel He 178 υπήρξε ένα από τα πιο σημαντικά αεροσκάφη στην ιστορία της αεροπορίας, καθώς ήταν το πρώτο στον κόσμο που πέταξε αποκλειστικά...

Shenyang J-6, το κινεζικό MiG-19 που διέπρεψε σε αερομαχίες

Το μαχητικό αεροσκάφος J-6 αποτέλεσε μια από τις πιο γνωστές κατασκευές της κινεζικής αεροπορικής βιομηχανίας και ήταν μια τοπική εξέλιξη του σοβιετικού MiG-19. Αναπτύχθηκε...