23 C
Athens
Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΕΞΕΛΙΞΗ: Αποσύρονται από φέτος οι αυστραλιανές φρεγάτες ANZAC, αν τις χάσουμε κι...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Αποσύρονται από φέτος οι αυστραλιανές φρεγάτες ANZAC, αν τις χάσουμε κι αυτές…

- Advertisement -

Οι πρώτες δύο από τις οκτώ εκσυγχρονισμένες φρεγάτες MEKO 200 κλάσης ANZAC της Αυστραλίας θα αποσυρθούν, μια φέτος και η άλλη το 2026, αρκετά νωρίτερα από το αναμενόμενο, όπως ανακοίνωσε σήμερα το αυστραλιανό υπουργείο Άμυνας. Είναι οι HMAS Anzac (1996) και HMAS Arunta (1998) οι οποίες θα απασχολήσουν πολλές χώρες για την απόκτησή τους αν προσφερθούν προς πώληση, και κυρίως την Ελλάδα, που ψάχνει φρεγάτες με σκοπό να αντικαταστήσει τις γηρασμένες S.

Μάλιστα θα αποσυρθούν αργότερα και οι άλλες 6, καθιστώντας τις περισσότερο ελκυστικές ως λύση για τους δυνητικούς αγοραστές, οπότε προφανώς ανοίγει ένα μεγάλο “παράθυρο ευκαιρίας” για το δικό μας Πολεμικό Ναυτικό που δεν μπορεί να προσπεράσουμε.

H Αυστραλία σκέφτεται να… βάλει στο ψυγείο 2 φρεγάτες ΜΕΚΟ ANZAC – εμείς θα είμαστε έτοιμοι;

Η απόφαση απόσυρσης των δύο ANZAC είναι όμως ένα μόνο μέρος του σχεδίου, πολύ πιο ευρύτερου που ανακοινώθηκε σήμερα, για το Αυστραλιανό Ναυτικό, το οποίο αναδιοργανώνεται ριζικά με στόχο να απαρτίζεται μελλοντικά από 26 κύριες μονάδες επιφανείας:

  • 3 αντιτορπιλικά κλάσης Hobart, τα σημερινά δηλαδή, αλλά με αναβαθμισμένες ικανότητες αεράμυνας και κρούσης.
  • 6 αντί 9 ανθυποβρυχιακές φρεγάτες Type 26, κλάσης Hunter. Εδώ έχουμε σημαντική αλλαγή μιας και το πρόγραμμα αυτών των φρεγατών (ουσιαστικά μεγέθους και ικανοτήτων αντιτορπιλικού) είχε εμφανίσει πολλά προβλήματα υλοποίησης. Οι Αυστραλοί είχαν πάρει το αρχικό βρετανικό σχέδιο και το είχαν αλλάξει σε πολλά σημεία, αυξάνοντας το κόστος, την τεχνική δυσκολία και μειώνοντας τελικά τις επιδόσεις. Οπότε βλέπουμε πως εν μέρει περιορίζεται αριθμητικά.
  • 11 νέες φρεγάτες γενικών καθηκόντων (θα αντικαταστήσουν σταδιακά τις 6 ANZAC που θα απομείνουν). Σημαντικό νέο πρόγραμμα αυτό, για σκάφη μικρού-μεσαίου μεγέθους, τα οποία θα κατασκευαστούν τοπικά, ανοίγοντας ένα νέο μεγάλο πρόγραμμα ναυπήγησης. Υποψήφιες θεωρούνται η γερμανική MEKO A200, η ιαπωνική Mogami 30FFM, η νοτιοκορεατική Daegu FFX Batch II/III και η ισπανική Alfa 3000.
  • 6 προαιρετικά στελεχωμένα μεγάλα σκάφη με τουλάχιστον 32 κελιά κάθετης εκτόξευσης για πυραύλους. Μεγάλη εξέλιξη και εδώ, καθώς η Αυστραλία μπαίνει στην λογική των μεγάλων μη επανδρωμένων πλοίων (ή έστω υψηλής αυτοματοποίησης), που θα λειτουργούν ως “φορείς όπλων”. Είναι μια διεθνώς υπό συζήτηση τάση ναυτικού πολέμου, με μεγάλη έρευνα στις ΗΠΑ, οπότε περιμένουμε να δούμε πως θα υλοποιηθεί η αυστραλιανή εκδοχή. Χαρακτηριστικό είναι πάντως και για αυτά προβλέπεται σύστημα μάχης Aegis, άρα μιλάμε για “σκάφη οπλοστάσια” (arsenal ships), υψηλών ικανοτήτων.
Η μελλοντική σύνθεση των κύριων μονάδων επιφανείας του Αυστραλιανού Ναυτικού

Ταυτόχρονα θα υπάρχουν διαθέσιμα 25 μικρότερα πολεμικά πλοία, συμπεριλαμβανομένου 6 υπεράκτιων περιπολικών κλάσης Arafura. Η πρώτη φρεγάτα Type 26 θα παραδοθεί το 2032 και η έκτη στις αρχές του 2040.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Φρεγάτες MEKO 200 ANZAC για το ΠΝ. Ίσως η μόνη βιώσιμη και οικονομική λύση;

Επιστρέφουμε στο ελληνικό ενδιαφέρον: Οι φρεγάτες ANZAC είναι αναβαθμισμένες, σαφώς ισχυρότερες από ότι έχει σήμερα το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό (μέχρι την έλευση των FDI)  και η απόκτηση ως “ενδιάμεση λύση” των 2 πρώτων και γιατί όχι ακόμη περισσότερων τα επόμενα χρόνια, μπορεί να είναι μια “εξ ουρανού” ανακούφιση του δικού μας προβλήματος έλλειψης μεγάλων σκαφών επιφανείας. Φυσικά ως λύση, αν διεκδικηθεί θα έχει και συμβιβασμούς, μιας και μιλάμε για σκάφη κάπου 20ετιας κατά μέσο όρο σήμερα (η πρώτη, η Anzac εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1996 και η δεύτερη, η Arunta, το 1998), με πολλά συστήματα μετά την αναβάθμιση τους άγνωστα στην ελληνική εμπειρία. Και πάλι όμως η σημαντική αύξηση της πολεμικής ισχύος είναι αδύνατον να αγνοηθεί.

Η Ελλάδα πριν λίγα χρόνια “περιφρόνησε” τις επίσης αυστραλιανές φρεγάτες Adelaide, σε μια από τις πιο ακατανότητες αδράνειες της, τις οποίες τελικά προμηθεύθηκε η Χιλή (!) που έχει χτίσει ένα αξιοπρεπές ναυτικό, με μεταχειρισμένα. Δεν μπορεί -αν οι Αυστραλοί διαθέσουν τις ANZAC στην διεθνή αγορά- να ξανακάνουμε το ίδιο βαρύ λάθος!

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

126 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
126 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πυρκαγιές στην Ελλάδα: Αναζητούμε τους ήρωες, απορρίπτουμε τους βολικούς μύθους

63
Του αναγνώστη μας, Μίλτου ΑντωνιάδηΦοβάμαι πώς πολλοί από μας όταν ξεκινάμε να διαβάσουμε κάποιο άρθρο-άποψη πάνω σε εθνικά θέματα όπως οι πυρκαγιές που πλήττουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Αυγούστου 1939: Επεισόδιο του Gleiwitz, πώς ξεκινάς...

3
Πώς ξεκίνησε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος; Αν και όλοι γνωρίζουμε -λιγότερο ή περισσότερο- τα μεγάλα γεγονότα αυτής της παγκόσμιας σύρραξης, η σπίθα που άναψε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Απώλειες στην Ουκρανία, μετά από 900 μέρες πολέμου

Η πιο τραγική όψη του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία είναι βέβαια οι ανθρώπινες απώλειες και από τις δύο πλευρές. Τις οποίες όμως παρότι είμαστε...

H Turkish Aerospace με αντιπροσωπεία στην Ινδονησία – για προώθηση του μαχητικού Kaan;

H αμυντική συνεργασία Τουρκίας και Ινδονησίας είναι πολλών ετών και με απτά αποτελέσματα. Η ασιατική χώρα έχει αγοράσει μη επανδρωμένα τύπου Anka, τουρκικές εταιρίες...