35 C
Athens
Δευτέρα, 24 Ιουνίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗFDI: Ανατροπή, οι Γάλλοι μας δίνουν την 2η δική τους φρεγάτα για...

FDI: Ανατροπή, οι Γάλλοι μας δίνουν την 2η δική τους φρεγάτα για να μην υπάρχουν καθυστερήσεις

- Advertisement -

Σημερινό δημοσίευμα του Mer et Marine, καταγράφει ανατροπή στο πρόγραμμα παραδόσεων των φρεγατών FDI, που κατασκευάζονται στο ναυπηγείο του Λοριάν, της Naval Group. Έτσι  η 4η κατά σειρά φρεγάτα σε κατασκευή, που προορίζοταν για το Γαλλικό Ναυτικό, θα γίνει η 3η ελληνική.

Θυμίζουμε το εξής: Το αρχικό πρόγραμμα κατασκευής του ναυπηγείου ήταν το πρώτο πλοίο να είναι γαλλικό, το Amiral Ronarc’h, μετά ακολουθούν η “Κίμων” και η “Νέαρχος” για την Ελλάδα, θα ερχόταν 4η η Amiral Louzeau για τη Γαλλία και τέλος, ως 5ο παραγωγής θα ήταν η ελληνική “Φορμίων”. Τώρα, η σειρά των παραδόσεων – που επιβεβαιώνεται και από τη Naval Group- πάει ως εξής: Amiral Ronarc’h, Κίμων, Νέαρχος, Φορμίων, Amiral Louzeau.

Ως λόγος αναφέρεται η καθυστέρηση στο πρόγραμμα ναυπήγησης, οπότε για να τηρηθούν οι ημερομηνίες παραλαβής από Ελλάδα (σύμφωνα με τη σύμβαση πρέπει να παραλάβουμε τέλος Μάρτιου του 2025 την “Κίμων”, τέλος Οκτωβρίου 2025 τη “Νέαρχος” και τέλος Οκτωβρίου 2026 τη “Φορμίων”), αλλάζει η σειρά.

Η αλλαγή είναι θετική για το ελληνικό πρόγραμμα, καθώς έτσι τηρείται το δικό μας χρονοδιάγραμμα, έστω και με “παραχώρηση” από πλευράς Γαλλικού Ναυτικού.

Η καθυστέρηση σχολιάζουμε εμείς, έχει ξεκινήσει από το ότι η πρώτη γαλλική φρεγάτα, η Amiral Ronarc’h, δεν έχει ακόμη ξεκινήσει τις θαλάσσιες δοκιμές της, οπότε κυλιόμενα ακολουθούν όλα τα πλοία. Τονίζουμε πως οι δοκιμές του πρώτου πλοίου της κλάσης είναι κρίσιμες για όλα τα ακόλουθα, καθώς ό,τι διαπιστωθεί ότι χρειάζεται κάποια ρύθμιση, διόρθωση κ.λπ., μετά πρέπει να εφαρμοστεί στα υπόλοιπα, που βρίσκονται σε διάφορα στάδια ολοκλήρωσης.

To Mer et Marine εξηγεί εδώ, πως αυτή η αλλαγή, μεταθέτει την παράδοση της 2ης γαλλικής φρεγάτας, της Amiral Louzeau, στο 2027 από το αρχικό 2026. Το γαλλικό Ναυτικό έχει προγραμματίσει να πάρει τα δικά του 5 πλοία σε δύο παρτίδες, τα πρώτα 2 μέχρι το 2026 (πλέον 2027) και μετά σε επόμενη παρτίδα θα ακολουθήσουν τα άλλα 3, με παραδόσεις το 2028, 2031 και 2032 αντίστοιχα. Ακόμη και αυτές όμως οι τελευταίες τρεις, σύμφωνα με το γαλλικό δημοσίευμα, μπορεί να καθυστερήσουν κι άλλο, αν εμφανιστούν “ξένες παραγγελίες”!

Το τελευταίο είναι εντυπωσιακό μιας και φαίνεται ότι το Γαλλικό Ναυτικό δεν… βιάζεται να παραλάβει τις δικές του FDI, και είναι πρόθυμο να παραχωρήσει την “σειρά” του στη ναυπήγηση σε νέους πελάτες, κάτι που δείχνει βέβαια και τη διάθεση στήριξης του τύπου στη διεθνή αγορά.

Η αλλαγή βέβαια, σηματοδοτεί και κάτι που έχουμε γράψει παλαιότερα: πως η ελληνική παραγγελία των 3+ δις ευρώ, με ιδιαίτερα εμπροσθοβαρή αποπληρωμή (στην παράδοση της πρώτης φρεγάτας στις 31 Μαρτίου 2025 θα έχουμε πληρώσει το 77,5% του συνόλου του κόστους και στην παράδοση της 2ης τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, θα έχουμε καταβάλλει το 88,5%), ήταν κρίσιμη για το όλο πρόγραμμα ναυπήγησης, οπότε έχουμε και τις ανάλογες εξυπηρετήσεις που θα αποτρέψουν και πιθανές ρήτρες καθυστέρησης. Τέλος το γαλλικό δημοσίευμα αφήνει νύξη πως συνεχίζονται οι συζητήσεις για μια ακόμη “ελληνική” FDI, εκείνη δηλαδή την 4η που είχε η χώρα μας ως οψιόν αλλά δεν παραγγέλθηκε.

Ποια ήταν η εικόνα και ο προγραμματισμός πέρυσι

Σε επίσκεψη της ΠΤΗΣΗΣ στο ναυπηγείο του Λοριάν, τον Ιούλιο του 2023, γράφαμε τα εξής, για το πως τότε εξελισσόταν το πρόγραμμα ναυπήγησης:

H συνέχεια στο Naval Defence

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

91 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
91 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΘΕΜΑ: Γιατί δεν αγοράσαμε τελικά τα αμφίβια AAV-7RAM/RS για τους Πεζοναύτες μας;

Το 2020 ήταν αναμφίβολα μια χρονιά με πολύ ειδικό βάρος στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Η Ελλάδα αντιμετώπισε τότε, επιτυχώς εκ τους αποτελέσματος, υβριδικές απειλές σε...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Ο Ελληνικός Στρατός επέλεξε 62+102 τεθωρακισμένα M2A2 ODS-SA

172
Ο Ελληνικός Στρατός επέλεξε 164 συνολικά M2A2 ODS-SA, και ετοιμάζεται να μπει δυναμικά  στον «αστερισμό των Bradley»! Έλληνες αξιωματικοί, με τη συνοδεία στελεχών της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Ιουνίου 1942: Ένα Focke-Wulf 190A-3 προσγειώνεται...

2
Έχετε κάνει ποτέ ένα μεγάλο σφάλμα που να το μετανιώνετε όλη σας τη ζωή; Στις 23 Ιουνίου 1942, ο Γερμανός υποσμηναγός (Oberleutnant) Αρμίν Φάμπερ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Κρεμλίνο: Καλεί την πρεσβευτή των ΗΠΑ σχετικά με την ουκρανική επίθεση στη Σεβαστούπολη με αμερικανικούς πυραύλους

Το Κρεμλίνο κατηγόρησε σήμερα τις ΗΠΑ για τη χθεσινή ουκρανική επίθεση στη Σεβαστούπολη της Κριμαίας με πυραύλους τύπου ATACMS από την οποία σκοτώθηκαν τουλάχιστον...

Ουκρανία: Τρεις τραυματίες σε ρωσική επίθεση στην Οδησσό

Τουλάχιστον 3 άνθρωποι τραυματίστηκαν σήμερα το πρωί σε ρωσική επίθεση σε μη στρατιωτική υποδομή στην πόλη Οδησσό, στη νότια Ουκρανία, ανακοίνωσε ο περιφερειάρχης της...

Boeing: πιθανή νέα ποινική δίωξη στις ΗΠΑ, ακόμη και για “συνωμοσία”

Τελειωμό δεν έχουν τα προβλήματα της Boeing, έναν από τους δύο μεγαλύτερους κατασκευαστές εμπορικών αεροσκαφών στον κόσμο, όπου τα χρόνια προβλήματα κακής διαχείρισης της,...